Fredrik Larsen Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Nikkor har skjønt lite=P Det der er en meget god maskin. Størrelsen og chassiet er sexy. Det er veldig mye bra med den som ikke vises i spesifikasjonene. Til ditt bruk er den perfekt. Har lyst på en selv. Hvordan fikk du den så billig? har kontakter innenfor leverandørene, så får 25% på topseller Pc`er... Hvorfor i all verden lurer du på om du har gjort et godt kjøp når du får 25% avslag Når du først skulle lage en skrytetråd, så kunne du vel ha vært litt mer kreativ Frekkas Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 vel....hvis jeg kjøper et 9800XT av en netshappe i dag til 4500 kroner, og får 25% avslag, har jeg gjort et godt kjøp da?..... nettopp Lenke til kommentar
horebore Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 betalte 18K for min i sommer, og er UTROLIG fornøyd. hadde aldri orket å dra med meg en type 1557 pc til forelesninger, men X40'en min er med meg overalt. kjøpte et enkelt omslag på nbags.no og legger den rett oppi skoleveska, er såpass solid at det ikke er noe problem. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 betalte 18K for min i sommer, og er UTROLIG fornøyd. hadde aldri orket å dra med meg en type 1557 pc til forelesninger, men X40'en min er med meg overalt. kjøpte et enkelt omslag på nbags.no og legger den rett oppi skoleveska, er såpass solid at det ikke er noe problem. hehe..trenger man sånn engang da? det jeg tenkte var lurt var kanskje sånn antistatisk papir mellom skjerm og tastatur for å unngå masse støv på skjermen+ Lenke til kommentar
horebore Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 har lest et par innlegg her på forumet, en fyr hadde prøvd å stå oppå sin X40, uten å skade den. En annen hadde mistet den fra overkøya i åpent tilstand, uten å ødelegge den. enkelte påstår også at X40en er delvis skuddsikker:) Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 selv billigere modeller har vist seg å tåle en trøkk, Leste om en 1551 som hadde overlevd å bli glemt på taket av en bil, for så å bli slengt ned på asfalten i en sving, brems eller lignende.. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 selv billigere modeller har vist seg å tåle en trøkk, Leste om en 1551 som hadde overlevd å bli glemt på taket av en bil, for så å bli slengt ned på asfalten i en sving, brems eller lignende.. tipper det hører til en av de få solskinnshistoriene.... Lenke til kommentar
rscue Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 En annen plass som selger x40 billig Tenkte bare jeg skulle tipse om denne plassen, ca samme prisen som du ga.. Dette er i danmark og han trekker fra momsen før han sender den, du betaler da moms på grensen og prisen blir den samme som på siden da danmark har samme moms grense som oss (25 %) Sender med vanlig post. Uansett vil jeg gratulere starter av emne med ny pc, og som er en meget bra pc som igjen ikke kan samenlignes med mursteiner som 1557.. Mvh RScue Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 En annen plass som selger x40 billig Tenkte bare jeg skulle tipse om denne plassen, ca samme prisen som du ga.. Dette er i danmark og han trekker fra momsen før han sender den, du betaler da moms på grensen og prisen blir den samme som på siden da danmark har samme moms grense som oss (25 %) Sender med vanlig post. Uansett vil jeg gratulere starter av emne med ny pc, og som er en meget bra pc som igjen ikke kan samenlignes med mursteiner som 1557.. Mvh RScue sinnsykt billig! Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Billig, dansk tastatur funker også greit fordi bare Æ og Ø har bytta plass, så du kan skifte tilbake, også må du skifte ut kontakten på strøm adapteret Lenke til kommentar
amund Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 kjøpte et enkelt omslag på nbags.no og legger den rett oppi skoleveska, er såpass solid at det ikke er noe problem. hehe..trenger man sånn engang da? Jeg har riktignok bare en X22, men den har vært med i skolesekken i snart 3 år nå uten at den har klaget over det. I sekken blir den behandlet som en hvilken som helst bok (som man ikke pleier å pakke inn).. Maskina fungerer fortsatt utmerket, og brukes som "hovedmaskin" fortsatt (selv om det bare er en 700 MHz). Vurderer sterkt å kjøpe ny bærbar når X22'en begynner på sitt 3. år. Mener å huske at garantitiden går ut da også, så jeg kan jo bruke det som en unnskyldning for å kjøpe meg en X40 :-) Har så sinnsykt lyst på en nemlig... Noen som vet om bærbare maskiner som leveres med DVI? Har en stor og fin LCD-skjerm, og kunne tenkt meg å benyttet DVI-inngangen, ikke bare den analoge slik som i dag. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Cera Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ang. laptops.dk så har det vært en del problemer, i og med de ofte har solgt maskiner som består av deler fra ulike kasserte ibm maskiner, ibm-kontorene har ofte nektet og reparere maskinene etc... Laptops.dk har innrømmet at de gjorde dette tidligere, men hevder at dette ikke blir gjort lenger... Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ang. laptops.dk så har det vært en del problemer, i og med de ofte har solgt maskiner som består av deler fra ulike kasserte ibm maskiner, ibm-kontorene har ofte nektet og reparere maskinene etc... Laptops.dk har innrømmet at de gjorde dette tidligere, men hevder at dette ikke blir gjort lenger... Var litt for godt til å være sant, ja. Hørtes litt på kanten ut. Lenke til kommentar
enter Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ang. laptops.dk så har det vært en del problemer, i og med de ofte har solgt maskiner som består av deler fra ulike kasserte ibm maskiner, ibm-kontorene har ofte nektet og reparere maskinene etc... Laptops.dk har innrømmet at de gjorde dette tidligere, men hevder at dette ikke blir gjort lenger... Det du skriver høres bokstavelig talt utrolig ut. Jeg tror det du skriver er de reneste fantasier uten rot i virkeligheten . Kan du konkretisere denne tvilsomme historien, du har ikke opplevd dette selv? Lenke til kommentar
Cera Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Ang. laptops.dk så har det vært en del problemer, i og med de ofte har solgt maskiner som består av deler fra ulike kasserte ibm maskiner, ibm-kontorene har ofte nektet og reparere maskinene etc... Laptops.dk har innrømmet at de gjorde dette tidligere, men hevder at dette ikke blir gjort lenger... Det du skriver høres bokstavelig talt utrolig ut. Jeg tror det du skriver er de reneste fantasier uten rot i virkeligheten . Kan du konkretisere denne tvilsomme historien, du har ikke opplevd dette selv? Se blant annet her: http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=24&tID=158260 Endret 9. januar 2005 av Cera Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Som sagt så ville jeg har kjøpt IBM hvis jeg hadde nok penger. Men sett på maskinvaren mente jeg at du kan få mer for pengene ved å velge annet, og det kan du ikke si deg uenig i. Forøvrig er det et like stort poeng å sammenligne med andre pc'er som det er å starte en slik tråd og spørre om det var et godt kjøp eller ikke, spør du meg. Hvorfor ikke like godt sammenligne med en stasjonær maskin da. Du får jo enda mer for pengene da... 1,24 kg mot 2,72 kg. Det blir omtrent som å sammenligne med en stasjonær... Endret 9. januar 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Kunne ha drept for å få en sånn der. Ihvertfall drept den gamle laptopen min :!: Bra kjøp Lenke til kommentar
enter Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Vel, jeg leser jo at det er direkteimport, og at noen misfornøyde kunder klager. Så kanskje laptops.dk er tvilsom, men kanskje det likevel først og fremst er IBM Danmark som fremstiller ham slik. Slike proteksjonistiske hovedimportører er ofte mye mere dirty enn mindre forretningsdrivende . Mitt dillemma lever videre, IBM X40, IBM T42 14,1", Toshiba R100 eller en Fujitsu Simens på 1,7 - 1,8 kg. Er det ikke plass til noe innvendig drev overhodet i X40'n? I så fall er det pekebrett og innvendig drev som mangler for meg. Kanskje løsningen er IBM X40 1,4 med dokking som inneholder DVD / CD-RW. X40 liggende i dokking veier fortsatt under 1,8 kg, har X40n's lengde og bredde og er vel fortatt bare 30-35mm høy. På reise blir dokkingstasjonen med i bilen og på hotellet og forblir der, mens X40 blir med alene på fotturer i kulturlandskapet med sine beskjedne mål og vekt. Hva sier dere? Endret 9. januar 2005 av enter Lenke til kommentar
Cera Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Vel, så lenge de ikke er autoriserte ibm forhandlere så ville jeg personlig holdt meg unna. Du må nesten vurdere hva som er viktigst for DEG, jeg ville nok valgt t42, den er fremdeles enkel og grei og dra med. Skulle jeg valgt x40 måtte det blitt som en ekstra laptop.... Lenke til kommentar
rscue Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Vel laptops.dk er jo autoriserte ibm forhandlere , stemmer at de solgt ibm maskiner som var tatt fra nederland og så byttet tastatur på de, de tok også inn refurbished maskiner og solgte dem uten å nevne det.. Dette har de beklaget flere ganger i media fordi de ikke opplyste det til de som handlet der... Nå har de seg slik at de har blitt tatt inn i varmen av Ibm igjen, og de maskiner som er importert blir du nå informert om og du får 3 års garanti med laptops.dk hvis det skulle være tilfelle... Uansett så har IBM world warranty men garantien gjelder kun hvis IBM selv har byttet tastatur for de/dere koster dog ikke mye... Uansett så har jeg iallefall kun godord å si om IBM maskiner, har selv hatt en ultraportable ibm maskin med p3 700 mhz og den fungerte utrolig godt.. Det jeg la merke til var at det virket som kvalitet var god da den tåler en del juling, ikke slik som plastikk laptopene som blir solgt i dag fra diverse levrandører.. Mvh Rscue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå