Gå til innhold

Da var Laptopen IBM X40 Bestilt!

Anbefalte innlegg

Da er endelig IBM laptopen bestilt! :w00t:

Bærbar: IBM Thinkpad X40

Pris: 10880 Eks. Moms

Tilbehør:

512MB Cas 2.5 PC2700 Thinkpad Ram: 765,- eks moms

Combo Bil\båt 12v Lader : 576,- eks moms

8-Cell ekstra Battery : 1171,- eks moms

Totalpris for hele pakken:

13392,- eks. Moms

Bruksområde: Word, excel, Onenote, Juss-Forelesninger, Hytteturer, DVD-titting i Bil, Heroes4/Championship Manager, Internettsurfing på Hw.no nettverket :whistle: ...

Synes dere jeg gjorde et bra kjøp?

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til den prisen får du mye bedre for eksempel her, etter at du har konfigurert selv. Velg pris u/MVA for å sammenligne. Men IBM er jo ikke dårlig, jeg ville ha kjøpt det hvis jeg hadde nok penger, de er fine, tynne og lette synes jeg, men kanskje du ville ha fått mer for pengene andre steder.

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar
Til den prisen får du mye bedre for eksempel her, etter at du har konfigurert selv. Velg pris u/MVA for å sammenligne. Men IBM er jo ikke dårlig, jeg ville ha kjøpt det hvis jeg hadde nok penger, de er fine, tynne og lette synes jeg, men kanskje du ville ha fått mer for pengene andre steder.

Ehh, hva er poenget å sammenligne ultraportable IBM'en med en standard Centrino???

Lenke til kommentar

Som sagt så ville jeg har kjøpt IBM hvis jeg hadde nok penger. Men sett på maskinvaren mente jeg at du kan få mer for pengene ved å velge annet, og det kan du ikke si deg uenig i. Forøvrig er det et like stort poeng å sammenligne med andre pc'er som det er å starte en slik tråd og spørre om det var et godt kjøp eller ikke, spør du meg.

Lenke til kommentar
Nikkor har skjønt lite=P

Det der er en meget god maskin. Størrelsen og chassiet er sexy.

Det er veldig mye bra med den som ikke vises i spesifikasjonene. Til ditt bruk er den perfekt.

Har lyst på en selv. Hvordan fikk du den så billig?

har kontakter innenfor leverandørene, så får 25% på topseller Pc`er...

Lenke til kommentar

netshop PC`en sin kvalitet, hvordan er den i forhold til IBM kvalitet?

Lenke til kommentar
Til den prisen får du mye bedre for eksempel her, etter at du har konfigurert selv. Velg pris u/MVA for å sammenligne. 

Du glemmer nok at ideen om en liten bærbar pc (som antar at GRendal også var ute etter da han valgte denne) faller vekk med den pcn, blir større, plagsomt mye større spør du meg. (Og jeg har eid flere bærbare i ulike størrelser og fasonger ;))

Uansett, å ha en skrivebordserstatter er bare dum, er du ute etter en bærbar så er du ute etter en bærbar, skal du ha en kraftpakke; kjøp stasjonær. Det er nok det beste hvis du er ute etter ytelse. Logsik og enkelt.

Uten tvil :)

Får se om jeg ender opp med en slik en jeg og, skal teste en t42 og x40 sammen, blir nok morsomt :wee:

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

IBM er nok best når det gjelder kvalitet uansett.

Men det blir feil å sammenligne en 1557 modell med en ultraportabel maskin. Det blir som å sammenligne en formel1 bil med en lastebil. De skal brukes til forskjellige ting og begge har sine fordeler og ulemper.

Når det er snakk om 12" maskiner som veier under 1.4kg er X40 garantert det beste valget (selv om prisen er stiv). Små ting som skrivesperre ved fall, tilgang på support uten OS osv er ting som trekker opp på kvalitetsnivået. Dessuten tåler IBM maskiner generellt mer enn andre maskiner. (untatt superkofferten til zepto da ;))

1557 modellene er rimelig gode de, men hovedgrunnen til at flest kjøper disse er jo at de tilbyr veldig god ytelse for en rimelig penge. Det at en kan kjøpe en barebone og tilpasse selv med egne komponenter er positivt. Det er ofte de som er på utkikk etter en bærbar maskin en kan gjøre ting som man vanligvis gjør på en stasjonær som ender opp med en slik maskin.

En ultraportabel maskin er i og for seg ikke en fullverdig maskin. Det er ofte nødvendig med en stasjonær maskin i tillegg. 12" blir litt for lite å jobbe på en hel arbeidsdag, og de har ofte dårligere ytelse enn normale maskiner. Dessuten er det jo mye mer behagelig å jobbe med et skikkelig tastatur enn et laptoptastatur.

Vil bare si gratulerer til trådstarter med kjøp av min drømmemaskin, jeg får "klare" meg med ASUS s5200n istedenfor :love:

Lenke til kommentar
Men det blir feil å sammenligne en 1557 modell med en ultraportabel maskin. Det blir som å sammenligne en formel1 bil med en lastebil. De skal brukes til forskjellige ting og begge har sine fordeler og ulemper.

+++ (quoter ikke hele)

Zamoht har skjønt det :)

Men en ting: IBM X40 har uansett et "full size" tastatur, men det er selvsagt mer behagelig å 'jobbe på' et vanlig tastatur.

edit: beklager, skrev feil nick.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

IBM er nok best når det gjelder kvalitet uansett.

Når det er snakk om 12" maskiner som veier under 1.4kg er X40 garantert det beste valget (selv om prisen er stiv). Små ting som skrivesperre ved fall, tilgang på support uten OS osv er ting som trekker opp på kvalitetsnivået. Dessuten tåler IBM maskiner generellt mer enn andre maskiner. (untatt superkofferten til zepto da ;))

1557 modellene er rimelig gode de, men hovedgrunnen til at flest kjøper disse er jo at de tilbyr veldig god ytelse for en rimelig penge. Det at en kan kjøpe en barebone og tilpasse selv med egne komponenter er positivt. Det er ofte de som er på utkikk etter en bærbar maskin en kan gjøre ting som man vanligvis gjør på en stasjonær som ender opp med en slik maskin.

En ultraportabel maskin er i og for seg ikke en fullverdig maskin. Det er ofte nødvendig med en stasjonær maskin i tillegg. 12" blir litt for lite å jobbe på en hel arbeidsdag, og de har ofte dårligere ytelse enn normale maskiner. Dessuten er det jo mye mer behagelig å jobbe med et skikkelig tastatur enn et laptoptastatur.

Vil bare si gratulerer til trådstarter med kjøp av min drømmemaskin, jeg får "klare" meg med ASUS s5200n istedenfor :love:

takker for godt svar!

T42 ble en kilo tyngre, rundt 2,2 og oppover til 2,7.....

Lenke til kommentar

Dummeste posten jeg NOEN SINNE har sett. :wallbash::realmad::scared:

:tease:

Lenke til kommentar
Nikkor har skjønt lite=P

Det der er en meget god maskin. Størrelsen og chassiet er sexy.

Det er veldig mye bra med den som ikke vises i spesifikasjonene. Til ditt bruk er den perfekt.

Har lyst på en selv. Hvordan fikk du den så billig?

har kontakter innenfor leverandørene, så får 25% på topseller Pc`er...

Hvorfor i all verden lurer du på om du har gjort et godt kjøp når du får 25% avslag :hmm:

Når du først skulle lage en skrytetråd, så kunne du vel ha vært litt mer kreativ ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...