Bjarnoy Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvilket videokam anbefales inntil 8.000,-? Syns det er vanskelig å henge med over hva som er nye og gamle modeller osv. Fam.bruk og natur. Takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar
chma Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Uten å ha erfaring med det så er vel Panasonic Gs120 ett av de beste kameraer i den prisklassen. Også det minste og billigeste kamera med 3ccd. Lenke til kommentar
Bjarnoy Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har ikke så veldig stor peiling, - derfor ber jeg om tips fra dere som kan de forskjellige kameraene. Erfaring er beste referanse. Jeg tenker på en Canon MVX200 som et alternativ. Men den har ikke mic.inngang, ikke lys, ikke inteligent blitsmulighet, er det noen som har et bedre forslag til meg er jeg kjempeglad. Hva er forskjellen på 200 og 200i, 250 og 250i, 25i? Det er så mye begreper at det er vanskelig å åfå det med for en bestefar.. Er ikke opphengt i merke. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 GS120 er ikke det beste kameraet for en vanlig familiebruker, 3CCD kameraer er avhengige av mye lys og det er ikke noe den vanlige bruker har tilgjengelig eller gidder drasse på. Sjekk modeller som Sony DCR HC40, og JVC GR-DX57 Dette er knalle forbrukermodeller. Lenke til kommentar
chma Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Pr. idag bruker jeg ett Sony DCR-trv33e. Helt grei kvalitet både på selve kamera og film, ett typisk konsum kamera. Driver å ser etter kamera selv i prisklasse 8000 max 12k, har fått anbefalt GS120 både pga. kvalitet og pris. Kommer og litt ann på hva det skal brukes til, om du trenger dv-in(mulighet til å feks. spille redigert film tilbake til kamera) og evnt analog in feks. spille over gammle taper fra analogt kamera. Om stillbilde funksjon og er en vikitg del. Ikke bli "lurt" av høy digital zoom, den er ubrukelig blidet blir kornete. Det som kan brukes av zoom er optisk. Lenke til kommentar
Bjarnoy Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg er vel som alle andre, og vil gjerne ha det nyeste, beste, det med beste testresultater osv. rett og slett siste generasjon av alt enten det er dat, foto eller som nå video. Men så er det bare sånn da, - at det blir det så mye å forholde seg til med opplysnninger. Derfor hadde jeg håpet å få noen innslag fra dere som virker å forstå dere på det meste innen video, redigering også videre. Når dere ser hvor mye siden er sett, - er det vel klart at flere lurer på hva som er det beste kjøpet inntil 8.000,-. - Jeg setter fortsatt pris på om noen vil ofre seg og bruke noien minutter på å hjelpe oss som ikke vet så mye. Tenkte kanskje denne siden var for å utveksle erfaringer, gi tips til nye brukereom ditt og datt. Sånn virker det ikke. Formeg virker det som om det er viktigst å få inn ulike kommentarer om "er enig", det sies om det og det, men vet ikke" og lignende. Lurer på om det er litt stas og ha mange innlegg registrert. Vet ikke jeg? Stiller meg bare et spørsmål om hvorfår så få gidder å engasjere seg på et saklig spørsmål! Håper jeg ikke har rett.. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Dersom du ikke alt har gjort det, vil jeg anbefale deg å lese brukernes erfaringer med diverse kameraer i aktuell prisklasse. For de fleste med vil det være små forskjeller i lyd- og bildekvalitet innen samme prisklasse. Dermed blir det vel så viktig om kameraet "føles" riktig, dvs. om knapper og annen betjening passer ens egne hender og eventuelle "vaner" fra tidligere kameraer. Jeg har nettopp vært gjennom en suksessiv utprøving av JVC GR-DX57, Panasonic GS120, Sony DCR-PC350 og til slutt Panasonic GS400. For vår del var det egenskapene i dårlig lys som gjorde at vi endte opp med dyreste kamera, men vi var svært nære å velge Sony-en pga. mye lavere pris, og hendigere format. Elkjøp har nå PC350 til 9.990 og må være et av de beste kjøpene uansett prisklasse! Lenke til kommentar
Bjarnoy Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 akker for svaret. Lenke til kommentar
Bjarnoy Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Da er saken grei Lenke til kommentar
trooond Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Uten å ha erfaring med det så er vel Panasonic Gs120 ett av de beste kameraer i den prisklassen. Også det minste og billigeste kamera med 3ccd. Har Nv Gs 120, og som mange sier trenger det litt lys. Men i dagslys, eller en alrigth opplyst stue blir det knallklare bilder. Men stillbildene er vanskelig å få bra syntes jeg. For det første er det litt lite pixler, og i tillegg sitter utløserknappen plassert slik at det er vanskelig å unngå å lea på kamera. Da jeg fikk kamera var lyskvaliteten helt elendig, men kalibrerte hvitbalansen og fant innstilling for dårlig lys. Da ble det bedre, men ikke helt fornøyd. Vurderer nå innkjøp av videolys, men det koster ca 1000,- til. Color nightview funksjonen er bare nyttig om du skal filme noe som ikke beveger seg, eller du godtar slowmotion bilder. Kan bli noen morsomme effekter av og til, men er mest irriterende. 10x optisk zoom holder såvidt, kunne ønsket litt mer noen ganger, men vanskelig nok å holde kameraet stille nok ved 10 x kanskje ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå