cfsa2 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Det jeg lurer på er PCI portene på de nye hovedkortene. Altså PCI Ekspress. Det jeg lurer på er om vanelige grafikkort/lydkort osv som er lagd for vanelig PCI fungerer på PCI ekspress? Noen som vet det? På forhånd takk Endret 7. januar 2005 av cfsa2 Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Nei, et vanlig PCI kort passer ikke i en PCIexpress plass. Men alle (ihverfall de jeg har sett) hovedkort har også vanlige PCI plasser i tillegg til PCIe plassene. Lenke til kommentar
ferik Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Nei Det vil ikke fungere, for PCI-E er seriell overføring, altså den overfører informasjonen på få "ledere" mens vanlig PCI og AGP overfører informasjonen parralelt (mange flere ledere), går heller ikke ann å lage en overgang heller, det er det ikke plass til... Men alle kortene jeg har sett som har PCI-E har også noen vanlige PCI porter EDIT: jaja, ble ikke først, men jeg skrev no iallefall lengst Endret 7. januar 2005 av ferik Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jo du kan bruke vanlige pci kort i ett pcie system, for de fleste pcie hk har 2 eller 3 "vanlige" pci spor i tillegg til pcie spora; for lydkort og slikt som du sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå