Gå til innhold

Bra lydkort til musikk-kompnering på bærbar ?

Anbefalte innlegg

Hei :p

Jeg driver og lager noe musikk på min bærbare, og sliter med et lydkort som ikke er så altfor bra. Tror det heter SigmaTel? Noen som vet noe om det?

Uansett.... problemet mitt er at delayen fra jeg trykker en tangent på midipianoet til lyden kommer fram, er svært lang.

Er det noen som kan hjelpe meg med å nevne lydkort som er bra på dette punktet. Vet dere cirka pris også så der det jo knallbra!

Håper noen har peiling :thumbup:

Tom A :dribble:

(PSST... er det vanseklig å bytte et lydkort på bærbar?)

Endret av veslefrikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt tidligere her bør du se på et lydkort med ASIO2-støtte og usb/firewire-interface. Da vil du kunne spille inn eksterne instrumenter, samt spille softsynter med ditt midi-keyboard uten hørbar forsinkelse. Selv bruker jeg 7ms forsinkelse og det er overhodet ikke hørbart.

Hvis du har behov for å spille inn mange instrumenter samtidig, begynner boksene å bli dyre. Legger du på ett og ett instrument, klarer du deg med ett input.

Men du må passe på hvilke input det er på boksen. Noen har XLR andre har balansert jack(stereoplugg) og ubalansert jack (mono). Hvis sjekker denne linken, har denne nye firewire-boksen fra M-Audio flere valg:

1 XLR balansert mic inngang (balansert=best kvalitet/signalnivå)

2 ubalansert jack innganger

2 jack utganger

1 jack instrument gitar ubalansert inngang

Har ikke lest noen tester om denne, men ifølge spec. dekker den muligens ditt behov.

Tror ikke du finner noe billigere med firewire-interface.....

(har ikke spurt om du har firewire-interface på den bærebare da..?)

Gitarinngangen i front sparer deg for å bruke DI-boks til å balansere et gitar og bass-signal.

Ellers kan du koble gitar til en DI-boks og videre inn på XLR-mic inngangen.

Har du et effektbrett til gitar/bass fungerer denne ofte som DI-boks og det er bare å plugge rett i recorderen.

Den har 48V fantommating for å drive evnt. kondensator-studiomic eller DI-boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...