_ducktales_ Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Må man formatere windows når man installerer nytt Hovedkort? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Nei, det behøver du ikke!! Les denne: http://michaelstevenstech.com/moving_xp.html Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 har jeg forstått det riktig? 1. Bytte hovedkort 2. Skru på Pcen 3. sette i Win XP cden når jeg har kommet til windows og velge repair? 4. Installere driverne til Hovedkorte 5. Restart og den er tipp/topp Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Lønner seg ALLTID med en formatering når sådan viktige komponenter skiftes..uansett... så om du vil ha en stabil og tipp topp maskin så tar man seg tid til å formatere... Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Nesten....avinstaller skjermkort først. Står ikke i guiden, men det er det eneste jeg har hatt noe problem med etter bytte av HK. 1. Ta backup av dokumenter og settings. 2. Boot inne i bios og sett denne til å boote fra CD. 3. Start Windows 4. Sett i CD med XP 5. Slå av maskin. 6. Bytt HK 7. Slå på maskin som nå booter fra CD. 8. Velg Setup og Repair. 9. Etter reboot er det bare å installere drivere og ting. 10. Alt er bare tipp/topp. Skal visst være kritisk å start XP etter bytte av HK uten å kjøre repair....har jeg hørt. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Lønner seg ALLTID med en formatering når sådan viktige komponenter skiftes..uansett... så om du vil ha en stabil og tipp topp maskin så tar man seg tid til å formatere... Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Tull å riste på hodet av dette da...men han får vel følge de rådene han vil .. end Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Veeeeeeeeel.. å riste på hodet over at noen anbefaler å formatere er bare provoserende.. Når du bytter hk, lønner det seg alltid å formatere, ikke bare for windows sind del, men for oppdateringer, programmer osv osv.. Men man klarer seg med repair.. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg rister på hodet fordi det blir skrevet ALLTID. Det er tull og tøys. Har du en gammel ustabil installasjon, ja da er jeg enig. Da kan det være greit å formatere og reinstallere. Men hvis du har en stabil installasjon er det ikke nødvendig å formatere. Ved en reparasjon blir alle systemfilene installert på nytt, akkurat som om det er en ny installasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå