Gå til innhold

Leter etter en ny skjerm (LaCie 19?) avsluttet

Jeg er

Anbefalte innlegg

Jeg har en billig 2 år gammel 19" CRT skjerm.

Men nå har jeg fått lyst på en ny LCD skjerm.

Skjermen skal være 19"

Jeg bruker tiden forran pcen mest til surfing og en del film, har også et digitalkamera og en fotoprinter så jeg er litt opptatt av at fargene må være gode.

Spiller skjelden eller aldrig, når jeg kjører et spill er det gamle travere som DiabloII. Men det er ikke umulig at dette plutselig endrer seg.

Prisen må være på økonomi nivå. ca 4000

Har sett en del på BenQ FP937s+ og FP937s

kom også over ViewSonic VG910s som skal egne seg bra til film.

Men må si at jeg er veldig i tvil.

Kan også nevne at jeg har et Msi GeForce4 ti4800se skjermkort.

Msi kortet vil muligens bli byttet ut neste gang jeg skal ha noe nytt.

Edit:

Kom over denne: LaCie Photon Vision 19

Men den er godt utenfor mitt budsjett, må jeg opp i denne prisklassen for å få i pose og sekk? Er det noen som har noen erfaring med denne?

Endret av Jeg er
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm...

Først sier du:

Senere sier du:

Men den er godt utenfor mitt budsjett, må jeg opp i denne prisklassen for å få i pose og sekk?

Hva betyr det? At hvis du må opp i den prisklassen lar du være og kjøpe? Eller at budsjettet ikke er absolutt allikevel? Eller at du ikke er nødt til å få i pose og sekk?

Testen på HW er ikke "noen måneder" gammel, den er fra slutten av november, det er ikke mer enn en og en halv måned. Og skjermen blir ikke noe dårligere av det. Det er en meget god skjerm, så vidt jeg forstår, og det har vel ikke kommet noe revolusjonerende nytt i den kategorien.

Jeg tror ikke så mange har den, fordi den er såpass dyr at det blir fristende å tenke på en 20" istedet, som tross alt gir en mye bedre oppløsning. Den faller litt mellom to stoler slik med en pris som er midt mellom en "vanlig" 19" og en 20". Men den er opplagt bedre enn disse.

Det er mange her som har 20" utgaven Photon20visionII, meg selv inklusive, og jeg tror de fleste er mer enn meget fornøyd med den. Den er riktig nok bygget på et nyere panel.

Det betyr vel at du må vurdere hva som er viktigst for deg: Budsjett eller bildekvalitet. Har du ikke råd så er det ikke mer å tenke på. Du får 19" skjermer innefor ditt budsjett som er helt greie, men ikke mer enn greie. Så spørsmålet er om man trenger den kvaliteten. Skal du tilbringe mye tid foran skjermen vil jeg opplagt si ja, jeg valgte en LaCie 20" framfor en ny PC, selv om det betyr at jeg bare har en bærbar å kjøre den på...

Geir :)

Lenke til kommentar
Hmmm...

Først sier du:

Senere sier du:

Men den er godt utenfor mitt budsjett, må jeg opp i denne prisklassen for å få i pose og sekk?

Hva betyr det? At hvis du må opp i den prisklassen lar du være og kjøpe? Eller at budsjettet ikke er absolutt allikevel? Eller at du ikke er nødt til å få i pose og sekk?

Jeg redigerte jo innlegget og det ble vel litt motstridende, jeg skrev jo at jeg er veldig i tvil.

Så poenget er jo at jeg ikke har helt bestemt meg.

Budsjttet mitt er ikke absolutt men hvis jeg må opp en prisklasse kan det være jeg venter med å bytte skjerm.

Du stiller spørsmål om ting som fremmkommer uklart fordi de er uavklarte.

Men takk for svaret når det gjalt det vesentlige.

Er veldi fristet til å kjøpe den dyrere skjermen, da kan jeg jo ha den lenger.

Hva mener du med at Photon20visionII er bygget på et nyere panel, ifølge testene er jo begge bygget på S-IPS panelet ellers så har jo 20" mye bedre responstid.

I følge testen har vist ikke responstiden så mye å si.

Edit:

bygget med to g ikke to k (bykket)

Savner et system som gjør det lettet å sammenligne skjermene på papiret.

Tester er veldig bra men er mest nyttige når de er satt sammen.

Sammenligningstestene er helt topp men veldi lite nyttige hvis den skjermen du ser på ikke er med.

Hva med å rangere dem etter hverandre på en liste kronologis, uavhengig av pris, og sette det opp mot prisguiden slik at de som strykes fra prisguiden også strykes fra listen.

Endret av Jeg er
Lenke til kommentar
Hva mener du med at Photon20visionII er bykket på et nyere panel, ifølge testene er jo begge bygget på S-IPS panelet ellers så har jo 20" mye bedre responstid.

I følge testen har vist ikke responstiden så mye å si.

Panelet i begge skjermer er S-IPS. Men i 20" er det en nyere versjon enn i 19". Det er derfor den heter Photon20visionII, det var en Photon20vision før den bygget på samme generasjon panel (og med samme responstid) som 19" har. Hvilke forskjeller det ellers er på den tør jeg ikke si, jeg har ikke sett noen sammenlignende tester av den ny og gamle 20". (Det hadde vært interessant.)

Du stiller spørsmål om ting som fremmkommer uklart fordi de er uavklarte.

Jeg forventer ikke at du skal ha bestemt deg, det er bare lettere å gi råd når man vet hva man svarer på... :thumbup:

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...