8-Ball Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Kun OCZ sine Premiere-brikker som er litt mer dugelige om jeg husker rett. Stemmer. Det er konge chipper! Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Noe BH5 er det i allefall ikke, men om det er tccd , så kanskje man kan se bortimot 230-240mhz 2-2-2-5... i allefall ved 3,1 volt som jeg klarer å gi på mitt DFI kort... Sånn ca. alle 2-2-2 minnemodulene idag bruker TCCD IC-er. De går ikke langt på 2-2-2 uansett hvor mye spenning du gir dem. Maks 215-220MHz. Å gi dem noe mer en 2,8v vil ikke gjøre noen forskjell. (Har selv prøvd med opp til 3,4v 218MHz). Kun OCZ sine Premiere-brikker som er litt mer dugelige om jeg husker rett. En kompis av meg testa adata 600.. de klarte 243mhz ved 2-2-2-5.... Men da med 3,1 volt. F.eks Ocz 3200 Rev2 sine FØRSTE brikker så hjalp det ikke noe med ekstra volt, men de siste som er kommet trives med mere volt enn 2,8 og de klokker også bedre med mere volt... Og jeg har lest om flere som kommer over 230mhz ved 2-2-2-5 og noe over 3 volt. Og dessuten så er nok TCCD det beste valget av ram for "normale" i dag... De klokker HØYT ved litt slappe timings, og noen klarer seg som sagt ganske langt ved stramme timings... Lenke til kommentar
zadu Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Enda mer ram med bling bling fra corsair, fjortiss faktoren til corsair har steget omvendt proposjonalt med sannsynligheten for at jeg kommer til å kjøpe mer fra dem. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 En kompis av meg testa adata 600.. de klarte 243mhz ved 2-2-2-5.... Men da med 3,1 volt. F.eks Ocz 3200 Rev2 sine FØRSTE brikker så hjalp det ikke noe med ekstra volt, men de siste som er kommet trives med mere volt enn 2,8 og de klokker også bedre med mere volt... Og jeg har lest om flere som kommer over 230mhz ved 2-2-2-5 og noe over 3 volt. Og dessuten så er nok TCCD det beste valget av ram for "normale" i dag... De klokker HØYT ved litt slappe timings, og noen klarer seg som sagt ganske langt ved stramme timings... Hm, kan nok stemme at de senere revisjonene av TCCD har blitt noe bedre. Jeg har kun testet de aller første CorsairXL og Mushkin brikkene med TCCD her hjemme. Men ingenting slår BH-5 med 300MHz++ 2-2-2. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Artige brikker jo absolutt men spesielt nyttig for vanlige brukere??? Nei! Få heller noen raske billige overklokkere med gode timings så blir jeg fornøyd. Lenke til kommentar
The one and only Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Fine de... må nesten ha plexi viss man skal ha disse Lenke til kommentar
kosh Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 hmm..hvorfor las jeg "ny seriemorder fra corsair" ? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 nei takk.. la 14`issene kjøpe disse brikkene.. klarer med med 2 røde led`s i kassa Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 bittelitt tøfft det der hvis du er for lat til å starte CPU-Z. Men, hvor mane hk finns det egentlig med ram-slots horisontalt? blir seendes litt dumt ut å ha dem vertikalt. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Var først her også gitt http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=356339 Flott at du er kjapt ute Snekker'n! All ære! Naturligvis tar det noe lenger tid å utarbeide en skikkelig nyhetssak, enn kun å linke til en annen nettside. Pluss at skribentene våre som regel ikke er på plass hele døgnet, noe forumbrukerne heldigvis er Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Var først her også gitt http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=356339 Flott at du er kjapt ute Snekker'n! All ære! Naturligvis tar det noe lenger tid å utarbeide en skikkelig nyhetssak, enn kun å linke til en annen nettside. Pluss at skribentene våre som regel ikke er på plass hele døgnet, noe forumbrukerne heldigvis er Jepp, det var bare en fleip og det er selvsagt bedre å få dem presangtert her en i en link , ikke minst med tanke på at her får en det på morsmålet Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det er fancy, men det burde heller være løse display som ble plassert i 5 1/4" brønnene slik at det hadde en praktisk effekt også for oss som ikke har ramslottene synlige gjennom plexien. Vil tro at de displayene gir rammen dårligere kjøling. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hehe, veldig fjortiss, men jeg synes de var litt morsomme allikevel. Personlig har jeg en ekstra skjerm om jeg trenger slik info, å kikke inn i kassa er for tungvint. AtW Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hehe, veldig fjortiss, men jeg synes de var litt morsomme allikevel. Personlig har jeg en ekstra skjerm om jeg trenger slik info, å kikke inn i kassa er for tungvint. AtW Det er jeg enig med.. men fint å ha på lan da *fåstatus* Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 hva er best høy klokke hastighet me slappe timings eller lav klokke hastighet med tighte timings? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hmm, de ser ut til å være så breie at de tar opp to "minnespor" Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 De var jo litt kule da, men jeg har allerede bestillt minne til mitt nye system (OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC-3700 2x512MB (2-3-3-8) 466Mhz E.L. ) Håper de er gode til klokking (noen som har erfaringer med disse brikkene?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå