mannji Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Heisann Har noen av dere erfaringere med WLAN over 5-6 km? Jeg har jo sett litt på de fiskebolleboks greiene, men jeg er temmelig håpløs til å mekke duppeditter. Så før jeg starter med et slikt prosjekt så hadde det vært kjekt å vite om noen av dere har laget antenner for slike avstander og testet de ut. Nå er det slik at min tlf-sentral er et busskur som ingen har noen interesse av å bygge ut, så en trådløs antenne er min eneste måte å få bredbånds-linje på. Avstanden jeg nevner er i luftlinje med fri sikt med begge steder ca 40 meter over havet. mannji Lenke til kommentar
ShadowKiller Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Bipquad-guide Finn eller kjøp en parabol antenne og modifiser denne. (Henviser til Bipquad-guiden) Evt. finn et nettsted og kjøp ferdiglaget. Finner ikke guiden om å pruke en parabol-antenne men noen gjør sikkert det... Endret 8. januar 2005 av ShadowKiller Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Her er en link til ett firma med noenlunde rimelige antenner, kabler, pluggger etc. Bestpartner Oppdaget også en range kalkulator på sidene til Bestpartner: Kalkulator Denne viser at du med to paraboler og 5m antennekabel i begge ender skal få ca 11mbs over en avstand på 6230m. Endret 8. januar 2005 av Chrian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå