Gå til innhold

hva er boxed

aksfred

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Anbefaler og kjøpe "bulk", god kjølepasta og en annen vifte hvis du skal overklokke :thumbup:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

OEM: "Original Equipment Manufacturer" er en betegnelse på de varene som ein produsent sjølv har laga. Så oem kan vere uten vifte.(Er uten?)

Bulk: Ei vare som selges uten ein del ekstra tilbehør som vanligvis følger med.

Så på ein måte kan vi seie at det er det same.

Endret av zefler
Lenke til kommentar

Skal du kjøpe amd cpu, så kjøp for all del boxed, selv om du skal bruke en annen kjøler på det. Grunnen til dette er at alle som kjøper boxed cpu av amd (f.eks. Komplett) har da 3 års garanti på dem, og det skal såklart også komme forbrukerne til gode.

Lenke til kommentar

Jeg sniker meg inn på denne tråden istedenfor og starte egen.

Spørsmål: Hvordan er det og fjerne boxed greine ? Jeg tenkte og kjøpe boxed for og så kjøpe vannkjøling om 1-3 mnd... Er det tungvindt og fjerne billiggoopen og boxed greia ? Burde jeg kjøpe bulk + artic silver og en billig kjøler ?

Lenke til kommentar
Jeg sniker meg inn på denne tråden istedenfor og starte egen.

Spørsmål: Hvordan er det og fjerne boxed greine ? Jeg tenkte og kjøpe boxed for og så kjøpe vannkjøling om 1-3 mnd... Er det tungvindt og fjerne billiggoopen og boxed greia ? Burde jeg kjøpe bulk + artic silver og en billig kjøler ?

det er ikke vanskelig å fjerne BOXED viften. Du bare tar av de pinsene som er festet til socketen.

Lenke til kommentar

jeg vil tro det er bedre å kjøpe boxed, da du skal bygge server når du har fått deg enda en nyere etter hvert, så kan du fortsatt bruke hovedkjøleren på den nye, mens serveren får boxed'vifta. og selvfølgelig hvis du skal mekke en pc til en kompis (som ikke er glad i overklokking), så er det kjekt å ha.

Ekstremmoddere kunne jo prøve å feste boxed kjøleren på chipsettet? det hadde gitt kanonkjøling til den biten ihvertfall :)

Edit: omformulering

Endret av Hubman
Lenke til kommentar
Skal du kjøpe amd cpu, så kjøp for all del boxed, selv om du skal bruke en annen kjøler på det. Grunnen til dette er at alle som kjøper boxed cpu av amd (f.eks. Komplett) har da 3 års garanti på dem, og det skal såklart også komme forbrukerne til gode.

leste inni boksen til min a64 3000+ (winchester) at garantien ryker hvis du har brukt en annen kjøler enn boxed, så det er et tynt argument.

Lenke til kommentar

leste inni boksen til min a64 3000+ (winchester) at garantien ryker hvis du har brukt en annen kjøler enn boxed, så det er et tynt argument.

Og hvordan kan dem vite det? Selv ikke cpuen vet det ;)

Lenke til kommentar

Og hvordan kan dem vite det? Selv ikke cpuen vet det ;)

det stemmer nok det ja, vanskelig for dem å vite! mn kommer langt ved å være litt sleip :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser at en del Webshoppere har samme pris på bulk og boxed kjøp. Kjøp boxed, så har du en kjøler liggende hvis kjøleren som du burte kjøpe ved siden av skulle ta kvelden. Man vet aldri.

NB aldri bruk kjølepastaen som følger med, den er jo 1 mm tykk, og det blir litt mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...