Konsept Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei... Har tenkt å lodde mitt Powercolor Radeon 9800 pro men lurte litt på risker og sånt?? Hvor får jeg tak i kablene og sånt som jeg trenger for å lodde med? Og en annen ting... Hvem bør jeg la gjøre det med hensyn til at jeg helst ikke vil dette skal bli ødelagt...?? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Kan du lodde er det ikke veldig risky. Bare bruk en loddebolt med 15-20W effekt så du ikke smelter hele kortet. Resistorer får du kjøpt på alle butikker som har litt elektrisk krimskrams. Er du redd for å ødelegge det burde du ikke tenke på å voltmodde engang, det er noe risiko i å gjøre det, men som oftest går det greit. Skal du øke spenningene burde du også skaffe bedre kjøling da en voltmod vil øke temperaturen veldig. Jeg vil nå si at du burde gjøre det selv eller glemm det. Lenke til kommentar
Konsept Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Så... vis jeg ikke kan lodde selv burde jeg ikke gjøre det?Jeg kan absolutt ikke lodde, så jeg ksal ikke gjøre det! Kjenner noen som har hatt en del erfaring med video og tv.. Men hjelper det? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvis personen kan lodde så. Er bare et par punkter som skal loddes, er ikke vanskelig. Når selv jeg klarer det, gjør vel alle det? Lenke til kommentar
Konsept Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Så du har gjort det med ditt? Funker det bra/bedre? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Har gjort det med 3 kort. Det går an å overklokke helvetes mye lengre, det er alt. Også er det lett å brenne det opp, så vær forsiktig med motstanden. Og gjerne bruk vannblokk + peltier til kjøling. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Øve seg på døde ting først så går det bra ^^ Ledninger kan du skaffe fra en gammel floppy eller IDE kabel. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Du trenger vel egentlig ikke ledninger om du er stø på hånden, men det gjør tinge bittelitt lettere. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Tja. Hvis han skal bruke faste motstander så. Men med en variabel en ville nå iallefall jeg anbefalt ledingsbruk :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå