Gå til innhold

Kopiere DVD til DVD i Nero

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Nec ND-2500A brenner. I dag satte jeg også inn en DVD stasjon, en JLMS XJ-HD166S for å være nøyaktig.

Jeg har et Abit NF7-S HK. Begge DVD-enhetene er koplet på samme IDE kabel. Brenneren er secondary master, og DVD stasjonen er secondary slave.

Problemet er at jeg ikke klarer å kopiere fra en plate(i DVD stasjonen) til en annen plate i brenneren. Jeg bruker Nero 6 med Nero burning Rom 6.6.0.3.

Får bare melding fra Nero om at "can not copy this disc to a DVD". Har selvsagt satt DVD stasjonen som Source i Nero, og prøvd det meste av innstillinger der. DVD platen(e) som skal kopieres er ikke kopibeskyttet, og de leses fint av stasjonen.

Kan noen hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har en Nec ND-2500A brenner. I dag satte jeg også inn en DVD stasjon, en JLMS XJ-HD166S for å være nøyaktig.

Jeg har et Abit NF7-S HK. Begge DVD-enhetene er koplet på samme IDE kabel. Brenneren er secondary master, og DVD stasjonen er secondary slave.

Problemet er at jeg ikke klarer å kopiere fra en plate(i DVD stasjonen) til en annen plate i brenneren. Jeg bruker Nero 6 med Nero burning Rom 6.6.0.3.

Får bare melding fra Nero om at "can not copy this disc to a DVD". Har selvsagt satt DVD stasjonen som Source i Nero, og prøvd det meste av innstillinger der. DVD platen(e) som skal kopieres er ikke kopibeskyttet, og de leses fint av stasjonen.

Kan noen hjelpe meg her?

Anbefaler på det sterkeste Easy CD Creator.

Funker utmerket.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare gjøre alt i NECen? -Med den tar det jo bare 7min å brenne en dvd i 8x uansett, så 5min ekstra å lese inn spiller vel ingen rolle...

Det er vel ikke en film du prøver å kopiere? -En spillefilm er ofte mellom 6 og 10GB, mens en vanlig dvdplate har plass til 4,5GB

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om vanlige spillefilmer. Filmene jeg skal kopiere er allerede brent på DVD+R plater, og har ingen kopibeskyttelse. Jeg har også forsøkt å ta backup av dataplater(DVD-ROM), men dette funker heller ikke. Har også forsøkt DVD-R plater.

Jeg har gjort dette mange ganger på andre maskiner, og vet det funker. Det som er problemet med den nye DVD-enheten, er at Nero ikke kan identifisere at det er innhold på platen jeg setter i denne enheten. Den kommer opp som "empty". Har som sagt googlet litt, og funnet flere som har samme problem. Så det er JLMS-dritten som er bad.

Men takk for innspill.

Endret av Clint
Lenke til kommentar

Jeg har DVD-shrink. Jeg vet hvordan jeg kan kopiere plater med bare brenneren, men det er dette jeg ønsker å unngå...

Jeg vil gjerne sette inn en plate i leseren, trykke "burn" og plukke ut en "klone" fra brenneren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...