Gå til innhold

Noen som har peiling på group Policy?

Anbefalte innlegg

Jeg har 2003 server og har lagt inn Active Directory. Lagde en bruker som jeg logget meg på fra en laptop med XP Pro. Det funka fint. Men oppdaget fort at jeg ikke hadde rettigheter til mye. Fulgte da en bok jeg har på dette. Opprettet en Organization Unit. På den laget jeg en ny group policy som jeg lagde noen forandringer på. Jeg linket jeg GPO til OU'en. Jeg oppretten en ny bruker inne i OU'en og satte Read rettigheter til GPO som jeg laget. Jeg satte også no overide på GPO'en slik at ingen andre policyer kan skrive over den policyen.

Men når jeg logger meg på den brukeren jeg opprettet i OU som jeg laget. Men forandringene fungerer ikke og jeg har den samme policyen som før. Jeg prøvde meg littt rund og farandret på default domain policy og domain controller policy, men ingen ting skjer. Det samme policyen forblir.

Hvilken policy er det jeg får når jeg ikke gjør noe etter å ha lagt inn Active Directory. Og hvorfor fungerer ikke group policy'en som jeg laget...????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har krysset av for Apply policy og jeg har prøvd og refresh policy på client, men ingen resultat. Den samme policy'en gjelder uansett hva jeg gjør. Hvilken policy er det som gjelder når jeg akkurat har lagt inn Active Directory og bare logger meg på en bruker som står som vanlig "domain user" egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...