Staalkontroll Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har et lite problem med en maskin her. Maskinen bruker grusomt langt tid på og starte og ' Noen som har et par tips på hvor jeg kan begynne og feilsøke. evt. hva som kan hjelpe Lenke til kommentar
Cy_19 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hva er din maskin konfigurasjon? Har du flere harddisker? Mange partisjoner? Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvis du f.eks har satt opp DHCP i nettverksinnstillingene dine og ikke har noe sted å få ip'en fra, så kan dette ta veldig lang tid. Løsningen på dette er å sette statisk ip på maskinen. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Har samme problemet selv, bare at det tar rundt 5 minutter. Det begynte etter at jeg satte inn en NEC 3500A DVD-brenner. Har sjekket for spyware, virus og kjørt registrymechanic. Har også sett i Event-loggen, men finner ikke noe unormalt der. Ingen snåle programmer som starter i oppstart heller. Velger nok å skylde på NEC'en. Skal se om det hjelper å oppdatere firmware på den, for det har jeg ikke gjort enda. Noe ny installasjon av Windows er uaktuelt akkurat nå, og siden jeg bare rebooter den et par ganger i uken, så er det ikke noe krise. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Denne maskinen står i et nettverk med 16 andre maskiner + en server Maskinen er som følger: Processor Model : Intel® Celeron® CPU 1.70GHz Speed : 1.69GHz Performance Rating : PR1862 (estimated) Type : Standard L2 On-board Cache : 128kB ECC Synchronous ATC (4-way sectored, 64 byte line size) Mainboard Bus(es) : ISA AGP PCI USB i2c/SMBus MP Support : 1 CPU(s) MP APIC : No System BIOS : Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG Mainboard : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-6533 Total Memory : 507MB DDR-SDRAM Chipset 1 Model : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS651 CPU to PCI Bridge Front Side Bus Speed : 4x 100MHz (400MHz data rate) Total Memory : 512MB DDR-SDRAM Shared Memory : 4MB Video System Monitor/Panel : Plug and Play-skjerm Adapter : SiS 651 Physical Storage Devices Removable Drive : Diskettstasjon Hard Disk : ST315323A (14.3GB) CD-ROM/DVD : ATAPI CD-ROM 52XMax (CD 52X Rd) Logical Storage Devices 1.44MB 3.5" (A:) : N/A Hard Disk (C:) : 7.8GB (2.6GB, 33% Free) (NTFS) CD-ROM/DVD (D:) : N/A Peripherals Serial/Parallel Port(s) : 2 COM / 1 LPT USB Controller/Hub : SiS 7001 PCI til USB åpen vertskontroller USB Controller/Hub : SiS 7001 PCI til USB åpen vertskontroller USB Controller/Hub : SiS PCI til USB forbedret vertskontroller USB Controller/Hub : USB rothub USB Controller/Hub : USB rothub USB Controller/Hub : USB-rothub Keyboard : Standard 101-/102-tasters tastatur, eller Microsoft Natural PS/2-tastatur Mouse : Logitech-compatible Mouse PS/2 MultiMedia Device(s) Device : MPU-401-kompatibel MIDI-enhet Device : Standard spillport Device : Realtek AC'97 Audio Power Management AC Line Status : On-Line Operating System(s) Windows System : Microsoft Windows XP/2002 Professional (Win32 x86) 5.01.2600 (Service Pack 1) Network Services Adapter : Realtek RTL8029(AS)-based Ethernet-kort (generisk) Adapter : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet-kort Endret 7. januar 2005 av haddis Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvis du f.eks har satt opp DHCP i nettverksinnstillingene dine og ikke har noe sted å få ip'en fra, så kan dette ta veldig lang tid. Løsningen på dette er å sette statisk ip på maskinen. Hmmm. Her ringer det en bjelle. Dette kan ha sammenheng med at ISP'en min gikk over til PPPOE for en stund siden. Men, det blir litt problematisk å sette statisk IP, siden jeg har dynamisk fra ISP, eller? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Rundt meg nå sitter det 15 maskiner i et nettverk. Ingen av disse har samme problem. Og jeg kan ikke se noe unormalt med instiling av nettverket. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Gjør som jeg gjør når pc'n går litt tregt.. Installer OS pånytt.. Funker hver gang.. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Gjør som jeg gjør når pc'n går litt tregt..Installer OS pånytt.. Funker hver gang.. Akkurat som om jeg skulle ha sakt det selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå