Ernie Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Jeg synes nå iallfall det. Sliter egentlig med å lage en god topic som sier ganske eksakt hva tråden omhandler, men som også holder seg under 40 tegn. Hva med å sette det opp til 60 eller 70 tegn? Edit: viser seg at jeg har tatt feil av antallet. Er vist 50, og ikke 40 som er maks tegn i topic. Fatter ikke hvordan jeg har klart å ta feil Endret 10. januar 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hva med å bruke undertittel? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Er ikke alle skinene som har undertittel. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Er helt enig med deg. For meg er det totalt uforståelig at så mange bryter treordsregelen, som oftest trenger jeg mer enn 40 tegn, ja. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Ta f.eks følgende. Tråd som omhandler eudirektivet som gir nordmenn norske rettigheter ved handel på nettet i utlandet. Bare 'Eudirektiv', 'norske rettigheter' og 'i utlandet' gir 40 tegn med et mellorom mellom hvert ord. Hvordan forventer man egentlig at man skal lage en god topic når vi bare har 40 tegn å gå på? Skal jeg liksom skrive "Eudirketiv norske rettigheter i utlandet"? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hm, noen ganger virker det som om 40 tegn blir for lite, men det finnes alltid en måte. Det eneste problemet med 60 tegn blir at det blir for langt.. Brukte 30 sek på å lage en liten mal på hvordan det vil se ut (idiotisk topic, i know, og for alt jeg vet er skriftstørrelsen jeg brukte LITT større enn den på forumet). Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Hm, noen ganger virker det som om 40 tegn blir for lite, men det finnes alltid en måte. Det eneste problemet med 60 tegn blir at det blir for langt.. Brukte 30 sek på å lage en liten mål på hvordan det vil se ut (idiotisk topic, i know, og for alt jeg vet er skriftstørrelsen jeg brukte LITT større enn den på forumet). EDIT: Når jeg ser på det er det visst en stor forskjell på de to skriftstørrelsene Men jeg syntes fortsatt 60 blir for mye. Endret 7. januar 2005 av Thompzen Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg synes godt at grensen kan bli satt opp litt, til f. eks. 50 tegn. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Spør du meg, hadde det hjulpet å bare sette opp til 45 fra 40. TSP Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Thompzen: Emntetittelen bruker om nødvendig to linjer. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Siden emnetitelen skal beskrive hva hele posten handler om "stemmer" jeg for at den økes med ca 15 tegn. Det beste hadde jo selvsagt hvis undertitlene hadde kommet tilbake. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Ja, men så har vi disse idiotene som ikke klarer å bruke det riktig. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 QUOTE (Mr.Berg @ 07/01/2005 : 21:48) Thompzen: Emntetittelen bruker om nødvendig to linjer. Tar ikke noe mindre plass for det, det blir neste værre Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 QUOTE (Ernie. @ 07/01/2005 : 22:00) Ja, men så har vi disse idiotene som ikke klarer å bruke det riktig. Jeg trur ikke de som lager dårlige emnefelt i dag kommer til å lage dårligere emnefelt hvis vi får undertitler og jeg trur ikke de som lager gode emnefelt i dag kommer til å lage dårlige emnefelt starks vi får undertitler. Ikke hvis man har treordsregelen i emnetitelen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 QUOTE (INGaR @ 07/01/2005 : 22:07) Jeg trur ikke de som lager dårlige emnefelt i dag kommer til å lage dårligere emnefelt hvis vi får undertitler Jo, det kommer de til å gjøre. De kommer til å begynne å dele opp enmefeltet igjen, og bruke det sekundære feltet til å skrive nøkkelinformasjonen. Vi har sett det før, og det er en av de viktigste grunnene til at dette ble forenklet. Må jeg virkelig fortelle deg dette hver bidige gang noen snakker om emnefelt? Hva skal til for å få det til å sitte..? Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 QUOTE (enden @ 07/01/2005 : 22:33) Jo, det kommer de til å gjøre. De kommer til å begynne å dele opp enmefeltet igjen, og bruke det sekundære feltet til å skrive nøkkelinformasjonen. Hvordan vet du dette? Har det noen gang blitt prøvd ut med untertitler sammen med treordsregelen? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Kunne det ha gått an å legge inn en sperre, som fungerte på den måten at man måtte skrive et visst antall tegn i hovedtittelen for å få tilgang til undertittelfeltet? I tillegg kunne det vært kjekt om det sto litt mer utfyllende enn «emnetittel» foran feltet, det kunne kanskje ha stått hva slags informasjon som skulle stå i de forskjellige feltene. Og om dette ikke ble overholdt, kunne man være like streng som man er ved brudd på treordsregelen og lignende, og stenge tråden. Var bare noen tanker, ikke sikker på om det fungerer. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 QUOTE (INGaR @ 07/01/2005 : 22:36) QUOTE (enden @ 07/01/2005 : 22:33) Jo, det kommer de til å gjøre. De kommer til å begynne å dele opp enmefeltet igjen, og bruke det sekundære feltet til å skrive nøkkelinformasjonen. Hvordan vet du dette? Har det noen gang blitt prøvd ut med untertitler sammen med treordsregelen? Veldig mange emnetitler hadde tre intetsigende ord i proimærfeltet, mens nøkkelinformasjonen var i det sekundære. Derfor påstår jeg at treordsreglen ikke vil hjelpe det spøtt. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 QUOTE (enden @ 07/01/2005 : 22:39)Veldig mange emnetitler hadde tre intetsigende ord i proimærfeltet, mens nøkkelinformasjonen var i det sekundære. Derfor påstår jeg at treordsreglen ikke vil hjelpe det spøtt. Uenig. Jeg har forresten rett. Se på i denne amotor-kategorien: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=134 De som bruker amotor-skinnet, som sikkert er godt over 90% av de som poster der, har mulighet for undertitel. Mener du virkelig at den blir misbrukt? For ser du, det fungerer kjempeflott. De fleste bruker den ikke en gang! Og de som velger å bruke den bruker den akkurat slik dere vil at vi skal bruke den. For meg ser det nesten ut som at du tar feil i denne saken. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Ja, men tenk på alle de som ikke vil bruke den riktig. Greit nok at mange klarer det, men hvis alle har tilgang på undertittel er jeg enig med enden at det blir fort mye dårlige emnetitler. Forresten, er ikke undertittel tatt opp litt for mange ganger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg