Getchoo Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har i dag ett MSI K8N-Neo Platinum med 2 stk Twinmos 512mb brikker. Jeg tenkte å bytte ut disse to brikkene med noe litt bedre, men lurer litt på hva.. Har sett en del på disse http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2702 men jeg skjønner ikke helt hva forskjellen på Dual Channel og vanlig minne er. Kan jeg bruke disse brikkene på mitt hovedkort? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Socket 754 støtter ikke dualchannal brikker tror jeg. Eller de støtter ikke den funksjonen dualchannal, men du kan bruke dualchannal brikker på kortet om jeg ikke tar feil. Og hold deg unna Twinmos om du skal kjøpe nye RAM brikker. Hørt at de ikke er så glade i AMD64 systemer Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Socket 754 støtter dessverre ikke "dual channel". Dual channel er samkjøring av to eller flere brikker, slik at minnebåndbredden din blir høyere. Altså 2,3 eller 4 brikker jobber sammen slik at de kan kommunisere raskere med de andre komponentene. Lenke til kommentar
stians Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 på dual channel må alle være like store? parvis eller spiller det ingen rolle? Lenke til kommentar
Getchoo Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Det at jeg har dette hovedkortet tilsier at jeg ikke på noen måte kan bruke de brikkene? De vil rett og slett ikke fungere, eller kjøre som vanlige minnebrikker uten dual channel? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det at jeg har dette hovedkortet tilsier at jeg ikke på noen måte kan bruke de brikkene?De vil rett og slett ikke fungere, eller kjøre som vanlige minnebrikker uten dual channel? De vil fungere helt utmerket. Som nevnt over så har ikke 754 støtte for dual channel, men du kan fint bruke de brikkene for det. At det er et dual sett betyr rett og slett at det er brikker som er garantert å fungere sammen i dual channel når dette er tilgjengelig Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Unnskyld at jeg stjeler topicen din litt. men kor god er denne rammen, og kor stor er forskjellen på denne og OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L. skal brukes til dette hovedkortet Gigabyte K8NXP-SLI nForce4 SLI - ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B/ http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5197 PS: viss du mener det var feil av meg å "stjele" tråden så gi beskjed så skal jeg fjerne infoen min. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Om du mener Twinmos minnet han har fra før av er forskjellen stor, men om du mener de han tenker å kjøpe vil du ikke merke så veldig stor forskjell ved vanlig bruk. Det er selvfølgelig en merkbar forskjell pga lavere timings osv. men om den er verdt 1000 kr mer får være opp til deg. Om du skal overklokke derimot, da vil Platinum Ed. R-2 være overlegen. Det er nemlig noe av det bedre minnet som er der ute når det kommer til overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå