Gå til innhold

fornøyelsen endte i bråstopp

Anbefalte innlegg

Var å handlet på hifi klubben i går. Kjøpte blant annet en nad 372c, monterte opp anlegget i går og fikk lyd ganske raskt. Det fulgte ikke med noen egen strømkabel til forsterkeren så jeg brukte en slik som man bruker til strømforsyninger på pc. Tror det skal være greit for den ser helt lik ut bortsett fra at forsterkeren ikke er jorda. Begynte å spille inn høytalerne i går så da kjørte jeg jo prate volum, anlegget virket helt fint i 3-4 timer. Når jeg våknet opp i dagtidlig satte jeg på anlegget igjen, det virket i en 20-30 min så sa det POFF å det ble stille. Begynte å lukte sinnsykt svidd, lukten av 6000 kr som gikk i dass tenkte jeg. Etter en 5 minutter prøvde jeg å skru på forsterkeren igjen, da virket den akkuratt slik som før. Jeg fortsatte inspillingen av høytalerne mine, mens jeg prøvde å skjønne hva som hadde skjedd. Jeg tror kanskje det funket i en time før forsterkeren døde igjen. Denne gangen skjedde det samtidig med at jeg gav litt mer volume på forsterkeren. Jeg la merke til at jeg på et punkt kunne vri volumet til høyre uten at volumet økte noe, faktisk ble volumet lavere og ca ved senter døde forsterkeren. Jeg gjorde dette et par ganger for å prøve å finne ut om dette skjedde hver gang og det gjorde det. Men så etter at jeg hadde prøvd dette et par ganger døde forsterkeren fullstendig. Jeg har nå prøvd forsterkeren på alle veggutakene i huset uten å få liv i den. Så den må være død :( Noen som har peil på hva noe slikt kan skyldes? Skal prøve å få levert den tilbake i dag.. Håper bare ikke at jeg kan ha gjort noe galt da jeg brukte strømkabel til en pc siden det ikke fulgte med noen strømkabel til forsterkeren :S Signalkilden jeg bruker er foresten en pc og jeg har montert et galvanisk skille så det kan ikke være ujevn strømm fra pc som er årsaken...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stikk snarest innom HiFi-Klubben med forsterker, lukter svidd trafo...

Og hvorfor drive å teste forsterker når det har smelt og det lukter svidd?

da skal den snarest på service. Du har mest sannsynlig gjort skaden verre

med dine forsøk,

Jaja. Garantisak dette uansett :thumbup:

jau, hiv inn noen linjeskift neste gang du poster ;)

Endret av kvikks
Lenke til kommentar
Du leverer forsterkeren tilbake til Hifiklubben og hører hva de kan gjøre med saken... Og hvis du evt. må kjøpe ny, så skaff deg forsikring, det dekker det meste! 795,- og den gjelder vel i 5 år trur jeg...

Er litt tvilsomt det med forsikring synes jeg. Er ikke forsterkere produkter man kan forvente varer i mer enn 5 år uansett? Og da vil det jo gå inn under kjøpsloven, som gir deg 5 års garanti.

Lenke til kommentar
Håper bare ikke at jeg kan ha gjort noe galt da jeg brukte strømkabel til en pc siden det ikke fulgte med noen strømkabel til forsterkeren

Etter som jeg ser så kan du ikke ha gjort noen skade på forsterkeren. Så er bare å levere den tilbake!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...