Gå til innhold

Windows 2000 restarter under lasting

Anbefalte innlegg

Jeg feilsøker på en Compaq 5900T som hele tiden starter på nytt. Det begynte visstnok med at den plutselig slo seg av og på en dag. Deretter slo den seg av helt tilfeldig, enten når brukeren var på Internett eller hadde andre åpne programmer. Nå slår den seg av og på etter at den hvite linjen er fullført og halvveis under "starter Windows 2000" logoen, altså når den blå linjen er halvfull...

Harddisken ble kjøpt ny for to-tre måneder siden, og jeg har hatt begge diskene i en annen maskin for å skanne for virus - ingen funnet. Brukeren sa forøvrig at Norton hadde funnet et virus - Dialer.Bimb eller noe sånt, og at det ikke kunne slettes, men jeg finner ikke noe virus med Trend Microscan...

Trodde først det var noe med hardware, cpu, rom eller ram... men nå når det skjer samme sted hver gang er jeg mer i tvil. Den restarter heller ikke når jeg er i bios, eller mens jeg kjørte gjenoppretting av Windows 2000... noe som forøvrig ikke hjalp det spor. Den åpenbare løsningen er kanskje å formatere og installere på ny, men det er kun to-tre måneder siden dette ble gjort og det hadde vært fint om noen hadde tips som kunne hjelpe så vi slapp det....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...