Gå til innhold

Bør jeg overklokke elr ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du er redd for å klokke så bør du kansje la være. Det har jo skjedd at ting har gått feil. Men så lenge du overvåker cpu temp og ikke øker volten noe sånn veldig så er det vel heller en minimal sjangse å ta.

 

Har alltid hatt overklokket pc og de gangene det har gått istykker så er det pga porøs kjerne, kjølere som ikke vil sitte som de skal osv

 

Du kan jo lese mye om det og overklokke her på forumet og være helt sikker på at du vil det. Evnt lar være.

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som du har AGP/PCI lock så kanskje du ikke burde gjøre det eller er det en måte å skaffe seg dette, eventuelt hvos langt kan du klokke uten AGP/PCI lock?

 

Forresten det heter Asus geforce 6800GT, ikke 9800, det er gamle kortet ditt det.

 

**Edited**

ja glemmer det hele tiden jeg!!! :!:

Har du funnet ut det med gmailen??

 

Det er jo gøy å overklokke da

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Om du bør overklokke er vanskelig å si.

Du har helt sikkert ikke noe behov for den ekstra ytelsen, men det er jo moro å få litt bedre fps i spill og poeng i benchmarks.

 

Men chipsettet på det hovedkortet er ikke bra til overklokking, så du burde ikke forvente så altfor bra resultater.

Minnet er heller ikke av det beste på markedet.

 

Bare sørg for at du setter agp/pci låst til 66/33MHz før du begynner å tukle med FSB og pass på temperaturene, preschot har en tendens til å bli skummelt varm med "vanlig" kjøling.

Lenke til kommentar
Om du bør overklokke er vanskelig å si.

Du har helt sikkert ikke noe behov for den ekstra ytelsen, men det er jo moro å få litt bedre fps i spill og poeng i benchmarks.

 

Men chipsettet på det hovedkortet er ikke bra til overklokking, så du burde ikke forvente så altfor bra resultater.

Minnet er heller ikke av det beste på markedet.

 

Bare sørg for at du setter agp/pci låst til 66/33MHz før du begynner å tukle med FSB og pass på temperaturene, preschot har en tendens til å bli skummelt varm med "vanlig" kjøling.

Jeg vet det at det Hvordkortet ikke er så mye å skryte av. men hvilket chipsettet er bra til overklokking???

Jeg leste en test av akkurat den ram'en og de fikk den opp i 510mhz og da var den helt fin og stabil!!!!! :cool: Så det er ikke dårlig for Value ram...

Lenke til kommentar
jeg  har akkurat den samme prosessoren

som deg bare at jeg bruker pcu vifta som

fulgte med.

jeg har da klokka fra 3,0 til 3,2.

Dette har gått strålende merker ikke forskjell fra før jeg klokka.

tempen er fin beveger seg nesten ikke over 35 grader utenom

spilling og slikt.

:D

35 grader?? Tipper du har en Northwood. GnoMiz sin CPU er gamle CPUen min og den lå på rundt 50 grader idle :S

Men prosessorene er fine til klokking de, min 3.2 er oppe i 3.6 nå og den er fin og stabil og ligger rundt 40 grader i idle og rundt 55 i load, med vannkjøling da :D

 

Kortet til GnoMiz har ikke AGP/PCI lock, er det en måte å ordne det til han?

Tviler egentlig med mindre det er kommet en bios update med det da.

Endret av kuroger
Lenke til kommentar

svirrethasverr ikke for å rakke ned på oc på 200mhz altså, men det er jo ingenting. Prøv om det går mer... Så lenge pcen er stabil så er det bare å klokke på. Så skrur du litt tilbake igjen når det har blitt ustabil/ ikke starter opp.

 

kuroger: 400mhz er ikke så veldig mye, klart det er jo en del, det må da gå mer du som har vannkjøling og greier.

 

Får en 2.8e (prescott) til uka, håper den er klokkevennlig går den ikke godt over 3.2ghz så blir det utskjelling og utkastelse...

 

Kjører nå en p4nw [email protected] med vann, gikk til 2.2 med luft (boxed kjøler)så jeg blei ikke akkurat mye imponert over hva vannet gjorde til forskjell bortsett fra at det blei "lydløst".

 

Northwood er en tidligere prosessor fra intel som ikke er så lett å få tak i lenger da den har blitt utdatert. Den har et vannvittig overklokkings potensiale som bla jeg har kost meg stort med :)

Lenke til kommentar

ok hehe. ja jeg er fultt klar over at jeg ikke har klokka så mye

er oppe i 3,4 nå merker ikke mye forskjell nå heller.

men det det var vel bare for å gi han et tips om at han bør overklokke.

 

(det er ikke farlig hvis du skjønner så.)

 

:thumbup:

 

men tror ikke jeg har northwood har kjøpt den nylig (juletider).¨

så hvis det er en eldre utgave så . ikke hvet jeg :!:

Lenke til kommentar

Bare husk at de på en linken du hadde så hadde de fått de opp i 510mhz, det tilsvarer 255 fsb. Så ikke gå og si at rammen din klarer 510 fsb :p Men så ikke noe om timings på rammen der, vet du hva de er?

 

Blackice: Vet at det ikke er så mye men, jeg driver å klokker, nå er den oppe i 3.8 og jeg er ikke ferdig enda :D

Endret av kuroger
Lenke til kommentar
Blackice: Vet at det ikke er så mye men, jeg driver å klokker, nå er den oppe i 3.8 og jeg er ikke ferdig enda :D

Da har du iallefall ikke noen grunn for å være misfornøyd :)

 

Men som tidliger folk har nevnt i tråden så er det jo bare å overklokke litt å se om du får blod på tann ;) Er jo først når du begynner å tukle med volten (mer en 0.2) det begynner å bli risky i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...