jallamamba Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Heisann. Er det noen som har god peiling på luftstrøm i kabinett? Har en ide om å snu luftretningen på mine to 120x120mm vifter, som er i front og bak. Grunnen til dette er at jeg har veldig kjølig luft som kommer inn en ventil i veggen bak pc'en. Her er en illustrasjon på hvordan det hadde blitt: http://home.no.net/olavjens/Antec%20P160.jpg Vil dette ha en bedre effekt? med tanke på den kjølige luften jeg har bak. Bildet er av kabinettet som er tomt. Jeg har 4 HD i skuffene foran frontviften, og 2 HD i de 2 nederste 5,25 brønnene. Den ene med passiv kjøling og den andre med en liten vifte i front som suger luft inn. Endret 7. januar 2005 av jallamamba Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Problemet er at varm luft stiger og kald luft synker, så for at dette skulle fungere (i teorien) så måtte vifta i front være ganske kraftig (kan du si DELTA?) Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Okidoki. Tenkte ikke langt nok jeg. Takk for svar :-) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 veeeel.... ikke kvel tanken riktig ennå. Med den 12 cm viften som inntaks vifte, så vill den puste kald luft over cpu, noe som vil gi lavere cpu temp. Men å ha eksos vifte i front er ingen vits, du må i såfall ha en vifte i toppen for å trekke ut varmluften som kommer i fra diskene og cpu. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Ok :-) Så hvis jeg har begge de 12cm viftene til å ta luft inn, å bare montere ei vifte eller 2 i topplokket? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 du tar, den 120 mm viften i front, snur den for å trekke inn, så putter du 1 120 mm i taket.. da får du i tillegg til kald luft i rommet over cpu, kjølige disker, og god gjennomstrømming av luft. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Ållrait :-) Takker for ide Stig-Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå