Januar333 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 ok, jeg er helt ny med hjemmeside laginig... tenkte jeg skulle ha en teller... fant denne koden på nett: en enkleste måten å lage en teller på er å lage en tekst-fil som skal holde kontroll på besøkende. For å forklare det litt enklere (for de som ikke skjønner det) åpner vi en tekst-fil hvor besøksantallet ligger, leser tallet, plusser på tallet med 1, og etterpå lukker vi fila. Her er et veldig enkelt eksempel på en teller: <?php $teller_fil = ("teller.log"); $besokende = file($teller_fil); $besokende[0]++; $fp = fopen($teller_fil , "w"); fputs($fp , "$besokende[0]"); fclose($fp); print("$besokende[0]"); ?> Som du ser her åpner jeg ei fil, leser ut tallet, og legger til 1, for så og lukke den igjen. Enklere kan det vell ikke gjøres? Bare husk å CHMODe tellerfila til 666 eller 777, ellers vil ikke fila funke hva gjør jeg???? skall jeg bare kopiere koden til notepad og lagre den som PHP... eller kopier koden til Macromedia Dreamweaver MX 2004??? hva menes med CHMODe?? er helt blank, så trenger god del hjelp her.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Prøv igjen med et bedr emnefelt så vil det hjelpe betraktelig på. http://forum.hardware.no/index.php?act=SR&f=60 Les og lær, mye lettere å få hjelp når man faktisk vet hva det er snakk om når man ser emnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg