Gå til innhold

Canon S30 eller S40 ?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er litt i tvil om jeg skal gå for cannon S30 eller den noe dyrere S40.

Slik jeg har sett det er forskjelle stort sett dette:

S40:

Effective 4.0M Pixels (2,308 x 1,712)

Total 4.1M Pixels (2,384 x 1,734)

Auto (ISO 50- ISO 100) ISO 50/100/200/400

Zoom: Approx. 3.6x [Max. 11x digital zoom combined with optical zoom]

S30:

Effective 3.2M Pixels (2,080 x 1,542)

Total 3.34M Pixels (2,140 x 1,560)

Auto (ISO 50- ISO 100) ISO 50/100/200/400/800

Zoom: Approx. 3.2x [Max. 10x digital zoom combine with optical zoom]

Jeg ser S40 har bedre oppløsning og litt bedre zoom, men mangler ISO800, er dette noe jeg vil savne?

Har noen ellers erfaringer med disse kameraene, eller kommentarer på hvordan de er sammenlignet. Har lest poster som sier at S40 har mere billedstøy enn S30 under samme instillinger/forhold, og at mange har hatt problemer med batterier som ikke holder til mer enn 20-30 bilder (selv etter flere ut/oppladninger, kommer selvsagt ann på bruk av blitz/lcd) mens andre sier de klarer 100-150..

Kameraet er til "hobbybruk" (Turer, arrangementer, fester, etc.. neppe noen utskriving av bilder til papir hvis ikke det er virkelige blinkskudd) og det blir sikkert litt mørkefotografing.

(Ja jeg vet det var en annet emne om dette, men følte ikke at alle spørsmålene mine ble svart og tenkte det var større sjanse for svar ved å starte en ny tråd)

[ Denne Melding var redigert av: ShadowDog på 2002-06-10 20:28 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme dilemmaet selv, og har etter en del tenking bestemt meg for S40. Dette fordi jeg snakket med et par lokale fotobutikker som hadde prøvd begge kameraene, å de mente S40 var et bedre kamera. Det er snakk om butikker som er kjent over hele regionen for å være dønn seriøse og svært dyktige, så de burde ha peiling. Jeg kommer til å gå for S40.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...