Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Van Gogh Amp ?

Anbefalte innlegg

Noen erfaringer med denne ampen?

Soundstream VGA1600.2 2 Channel Car Amplifier 1600 Watts

Product Features :

2 Channels

400 x 2 RMS @ 4-ohms

800 x 2 RMS @ 2-ohms

1600 x 1 RMS @ 4-ohm Mono

THD: < 0.02% Frequency Response(Hz) : 5 - 250 k

Signal To Noise Ratio: > 115dB

Damping Factor : > 500

Frequency Response 10 - 50k

Input Sensitivity 0.15 - 12.0 Volts

Crossover Slope 12dB

Crossover Frequency (Hz) 30 - 4k

Dimensions: 11 x 2.6 x 18.9

speccsa er jo helt rå da :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SoundStream er alltid å anbefale!! har skrudd mye på SoundStream og kan ikke annet en anbefales, ellers har selv Class 3.0 og 6.0 , Continium (Referanse 705S)og en Rubicon 404. Disse er fremdeles mye bedre en mange nye modeller og merker. Har du kjøpt allrede? hva er prisen på den? neppe så rimelig priser som da HiFi klubben solgte ville jeg tippe?...

mvh

:thumbup:

Lenke til kommentar
Noen erfaringer med denne ampen?

Soundstream VGA1600.2 2 Channel Car Amplifier 1600 Watts

Product Features :

2 Channels

400 x 2 RMS @ 4-ohms

800 x 2 RMS @ 2-ohms

1600 x 1 RMS @ 4-ohm Mono

THD: < 0.02% Frequency Response(Hz) : 5 - 250 k

Signal To Noise Ratio: > 115dB

Damping Factor : > 500

Frequency Response 10 - 50k

Input Sensitivity 0.15 - 12.0 Volts

Crossover Slope 12dB

Crossover Frequency (Hz) 30 - 4k

Dimensions: 11 x 2.6 x 18.9

speccsa er jo helt rå da :yes:

Firedobler effekten ved brokobling???

Alle skjønner vel at det er bugs da....

Prisen på den da...

Dette må testes...

Lenke til kommentar
Firedobler effekten ved brokobling???

Alle skjønner vel at det er bugs da....

Prisen på den da...

Dette må testes...

Denne saken har en brutal strømforsyning etter det jeg har skjønt, så det at den firedobler effekten er ikke rart i det heletatt. I tillegg er dette konservativt oppgitt effekt, ikkeno "Pioneerwatt" akkurat ;) Men som sagt; store strømressurser, noe som tross alt er det viktigste i dette gamet.

Veil. pris er kr. 7990

Lenke til kommentar
The Van Gogh amps use new technology and designs from Soundstream's Chief Engineer, Karl Cummings, the Van Gogh of car audio. Karl's

new design includes a circuit to sense when there is a bad RCA cable negative on the input to the amp, and circuit to monitor the rail voltages in the amp to ensure constant delivery of maximum power

Hehe.. :cool:

Ei side som importerer den fra USA.

Ferdig levert på døra etter 2-3 dager for 4500,- ink. moms, frakt, toll, forsikring.

Tror den vil gjøre underverker for mine 2*12" 350rms@4ohm :love:

Tenker på oppgradering senere til 2 stk VGA 1600.2 brokobla opp mot hver sin subb. :whistle:

Lenke til kommentar

Èn av de der vil nok tyne subbene dine til bristepunktet uansett! Her er det krefter ute og går... Skla du ha mere guffe så få tak i etpar SS SPL subber, Orion H2, JBL GTi, RE XXX, Stereointegrity D2 el.l... Da kan det være vits i å brokoble. Husk at du vil trenge minst en 300A dynamo for å fore disse beista. Lukter Dominic Iraggi lang vei dette...

Lenke til kommentar

Ferdig levert på døra etter 2-3 dager for 4500,- ink. moms, frakt, toll, forsikring.

Tenker på oppgradering senere til 2 stk VGA 1600.2 brokobla opp mot hver sin subb. :whistle:

Jeg er eneste autorisete importør av Soundstream i Norge.

Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å kjøpe varer fra andre enn autoriserte forhandlere. Skulle det være noe feil på forsterkeren, eller du vil trenge assistanse, vil du ikke få dette av oss overhodet.

Hva skjer da om den selgeren ikke kan gjøre sitt??

Vær også klar over at ikke alt er slik det ser ut som når det gjelder et par av nettbutikkene, særlig en spesiell en.

Sannsynligvis er det denne du handler hos. Disse varene blir sendt fra usa, og er ikke momset, det betyr at moms tilkommer prisen på web.

En ting du bør være klar over, er strømtrekket fra denne ampen. De aller fleste klarer ikke å fore 1 stk med nok strøm. Har vært borte i kundebiler hvor spenningen har falt fra 14,4 vol og ned til under 10 ved kraftige pådrag.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
The Van Gogh amps use new technology and designs from Soundstream's Chief Engineer, Karl Cummings, the Van Gogh of car audio. Karl's

new design includes a circuit to sense when there is a bad RCA cable negative on the input to the amp, and circuit to monitor the rail voltages in the amp to ensure constant delivery of maximum power

Hehe.. :cool:

Hvem side er det???

Må få bestilt 1-2 for å få testa disse "beista"...

Handler ikke fra Mr.SQ når han er eneste "aututoriserte" forhandler...

Selger vel godt på det tenker jeg...

Skulle noe være gæli fikser jeg det sjæl...

Jalla 

Èn av de der vil nok tyne subbene dine til bristepunktet uansett! Her er det krefter ute og går... Skla du ha mere guffe så få tak i etpar SS SPL subber, Orion H2, JBL GTi, RE XXX, Stereointegrity D2 el.l... Da kan det være vits i å brokoble. Husk at du vil trenge minst en 300A dynamo for å fore disse beista. Lukter Dominic Iraggi lang vei dette...

Linker??

Lenke til kommentar
Handler ikke fra Mr.SQ når han er eneste "aututoriserte" forhandler...

Selger vel godt på det tenker jeg...

Maken til navlebeskuende kommentar har jeg ikke sett på lenge! Nekter du å handle f. eks en Audi hos Møller bare fordi de er importører?

Alle produsenter har importører i ulike land av sine produkter som går videre til detaljhandel. Sånn fungerer samfunnet. Om alle skulle handla i utlandet ville det resultert i store skader for Norsk økonomi. Mange bekker små...

Handler av prinsipp kun av forhandlere i Norge (untatt subben, siden den er "one of a kind" her på berget)

Poenget mitt er: Støtter vi ikke norske forhandlere får vi ikke tilgang til godsaker lenger! Folka som jobber seriøst med HiFi, det være seg i bil og/eller hjem er somregel dedikerte, innehar enorme mengder teoretisk og praktisk kunnskap, ofrer mye av fritida og lever og ånder for at kundene skal få et så bra resultat som mulig. Og det mener jeg seriøst en bare skal takke og bukke for og heller betale de få lappene ekstra med glede!

Det er forøvrig heller ikke mulig å stille i konkurranser med importert utstyr.

Ok, det var nok oppgulp om den saken. Normalt sett holder jeg meg borte fra denne type innlegg, men her følte jeg at en korreks var på sin plass. Håper du ikke tar det ille opp :)

RE XXX og Tru finner du her sammen med KnuKonceptz som er kabler som er bra og billige. Resten er googlebart tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
3600 + frakt fra www.megabillig.com

4500,- ferdig importert :whistle:

Det er forøvrig heller ikke mulig å stille i konkurranser med importert utstyr.

Seriøst? hvor idiotisk er ikke det? og hvordan i granskauen sjekker man i konkurranser om utsyret er importert ? :hmm:

Regner ikke med at hvis man stiller i konkurranser, så må man framvise kvittering for hvor man har kjøpt alt utstyret ?

MvH Morten

Ikke meningen å ta en sur tone, men blir bare så frustrert...no offence...

Endret av morten2101
Lenke til kommentar
Seriøst? hvor idiotisk er ikke det? og hvordan i granskauen sjekker man i konkurranser om utsyret er importert ? :hmm:

Regner ikke med at hvis man stiller i konkurranser, så må man framvise kvittering for hvor man har kjøpt alt utstyret ?

MvH Morten

Ikke meningen å ta en sur tone, men blir bare så frustrert...no offence...

Det er en aldeles logisk og rasjonell årsak til dette.

Alle importører av utstyr betaler en avgift til f.eks EMMA og alle andre som arrangerer konkurranser. Disse skal jo også ha til salt i grøten, de jobber ikke med dette på hobbybasis akkurat.

Så nå vet du det :)

Lenke til kommentar

Her er et utdrag fra denne foretningen...

www.megabillig.com

Knallsuksess i Skandinavia!

Gjør deg kjent med web siten vår og vi anbefaler at du kikker deg godt rundt og leser all informasjon som er lagt ut. Alt er lagt til rette for våre brukere og det er ganske enkelt å bevege seg rundt. Vær obs på at vi fremdeles er under oppbygning og det vil ta noe tid før vi får opp alle produktene våre. Vi garanterer at alle produktene som sendes ut er flunke nytt med garanti og leveres i original emballasjen. Våre kundereferanser taler for seg selv.

De GARANTERER at alt er nytt og kommer i original embalasje...

Gjør det ikke det er forbruker rådet neste HVIS megabillig.com nekter levere nytt utstyr...

Har aldri hørt noe om at de skal ha kvitto på hvor det er kjøpt og betalt :p

Foretningene betaler jo ingenting til de som driver DB drag konkuransene .. (fikk opplyst dette av de jeg handler bilstereo av) (det er for øvrig en seriøs stereoforetning...

Men det er litt rart at Mr. SQ sier at det er en useriøs butikk fordi varene ikke er momset...

Det lønner seg uansett å handle fra megabillig, og andre sider som kan tilby denne og andre varer MYE billigere :)

Å megabillig er jo en norsk forhandler da, eller??

Lenke til kommentar
Å megabillig er jo en norsk forhandler da, eller??

...godt poeng :whistle:

Foretningene betaler jo ingenting til de som driver DB drag konkuransene .. (fikk opplyst dette av de jeg handler bilstereo av) (det er for øvrig en seriøs stereoforetning...

men jalla sa jo nettopp at...

Alle importører av utstyr betaler en avgift til f.eks EMMA og alle andre som arrangerer konkurranser.

:hmm: mystisk...

Lenke til kommentar

Forretningene betaler ikke noe, importørene gjør dette etter det jeg har forstått.

De faller ikke under Norsk lovgivning da de ikke opererer fra Norge. Sånn er det med den saken.

De er IKKE en norsk forhandler, men en nettbutikk som opererer fra USA.

Selvsagt er de ikke så dumme at de snyter kundene om de vil være en seriøs aktør i markedet, men kundene har mindre juridiske rettigheter her enn hos Norske forretninger om en erstatnings/reparasjonssituasjon skulle oppstå.

Klart det lønner seg å handle billig, men personlig foretrekker jeg å støtte opp om Norsk næringsliv. Prisnivået i Norge er i samsvar med lønnsnivået men når det er sagt er det er fullt mulig å få bra priser her i landet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...