Gå til innhold

Ordre byttet fra Komplett til PSdata

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøper en varer som har +100 i lagerstatus, og bestiller før kl 1200. Da forventer jeg at de sender pakken samme dag.

Nå gjorde jeg dette i går. Men orderen har ikke endret status. Ringte og hørte med dem, og de forteller til min skuffelse at de pakker og sender 1 til 2 dager etter at orderen er lagt inn. De skylder på mye å gjøre!!!

Har lagt merke til nettbutikker som reklamerer med "utsendelse samme dag". Skal jammen legge mere vekt på det neste gang.

surfer

edit:endret emne tittel

Endret av surferxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<forklare modus>

Komplett er en stor bedrift og det kan hende at ting tar litt lenger tid enn det, kjære venn...

</forklare modus>

<kjefte modus>

SÅ SLUTT Å SYTE!!!

</kjeftemodus>

<paranoiamodus>

De trenerer sikkert saken din spesielt bare for å plage deg!

</paranoiamodus>

<superparanoiamodus>

Ting tar tid fordi de installerer hemmelige mikrofoner for PST!

</superparanoiamodus>

<fjortissmodus>

HVA!? Har du ikke mottatt varene ENDA!?!?!? Det er lissom skikkelig sårlig ass!

</fjortismodus>

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Ok, skal prøve!

Du skjønner småen, at tida folk er på arbeid er den mest ineffektive tida iløpet av døgnet. Det er ufattelig godt å sluntre seg unna og legge beina på bordet, og glemme hva du egentlig er der for å gjøre. Sånt får jo selvfølgelig konsekvenser, men ikke nødvendigvis for den som gjør det. Noen ganger rammer det uskyldige som deg, men som man får høre så gjør mennesker feil av og til. Og man må jo få lov å gjøre feil, ikke sant!?

Derimot hvis huset skal males, båten ha vedlikehold eller huset skal pusses opp, da er folk vanvittig effektive og får gjort jobben så kjapt som mulig.

Lenke til kommentar
Ok, skal prøve!

Du skjønner småen, at tida folk er på arbeid er den mest ineffektive tida iløpet av døgnet. Det er ufattelig godt å sluntre seg unna og legge beina på bordet, og glemme hva du egentlig er der for å gjøre. Sånt får jo selvfølgelig konsekvenser, men ikke nødvendigvis for den som gjør det. Noen ganger rammer det uskyldige som deg, men som man får høre så gjør mennesker feil av og til. Og man må jo få lov å gjøre feil, ikke sant!?

Derimot hvis huset skal males, båten ha vedlikehold eller huset skal pusses opp, da er folk vanvittig effektive og får gjort jobben så kjapt som mulig.

Synes faktisk det var en god forklaring!!!

Greit at jeg blir kalt syter! Takler det. Vet at mange legger vekt på rask levering. Dette er et fora for tilbakemeldinger på webshop erfaringer. Kan derfor vær okay å vite at en ikke må ha hastverk hvis en nå bestiller fra Komplett. En butikk jeg aldri tidligere har hatt noe å utsette på.

Tilbakemelding til Komplett er at de bør opplyse om den sene utsendelsen, i ordren sto det nemlig at den skulle sendes samme dag. Synes vel sikkert at jeg syter når jeg forventer at opplysningene som blir gitt er riktige.

surfer

sytekopp

Lenke til kommentar
Det kan ha noe med at det nettopp har vært jul og det har vært mye å gjøre o.l?

Jeg venter også på at en ordre skal bli sendt, men jeg klager ikke siden pakka mi var ferdg til sending 23.30 eller noe slikt.

Kan være at jeg har vært uheldig. Men en tlf. til Komplett ga meg ingen garanti på at pakken vil bli sendt i dag heller. Kanskje ikke før i neste uke. Synes det var ugreit jeg. Av de mange leserne her, er det kanskje en liten prosent som også ville vært skuffet!

surfer

sytekopp

Endret av surferxy
Lenke til kommentar
normalt sender de ut samme dag, dette gjelder 11 mnd i året, fra ca den 15 desember til 15 januar, sånn omentrentlig..

I denne ene måneden kan ting ta lengre tid :)

Da kan de i denne perioden endre oppgitt leveringstid på orderen. Spille med åpne kort! Men det er vel for mye forlangt.

surfer

sytekopp som avslutter diskusjonen

Lenke til kommentar

Jeg er tros alt enig med surferxy. En butikk må ansette folk til å holde bedriften oppe større bedrift mere folk sånn er livet. Ja jeg også vet at det er mye høyere tempo på salg gjennom desember. Jeg jobber på matbutikk og vet akkurat hvor mye stress som er i jula. Men en så stor bedrift som komplett burte ha nok folk til å kunne la et par ekstra folk gå på jobb for å pakke ordere. 2 personer som jobber i 8 timer kan pakke og sende masse.

En gyllen regel for en vellykket bedrift er: Høyere omsetning mer arbeids kraft.

Følger man dette vil man alltid være i stand til å holde god service og korte sendings tider.

Men å vente en dag lengre i jula er ok men blir det mer enn 2 er det på tide for bedriften og tenke på overtid og ekstra jobb.

Lenke til kommentar

Komplett var nok raskere før ja. Bestillte en CPU og litt RAM på komplett før jul, og når det hadde gått et par dager uten at orderen var gått til plukking, kansellerte jeg orderen. Istedet handlet jeg hos PSData, som var billigere, og de fikk sendt den avgårde samme dagen...litt av en forskjell :cool: Vet at ikke PS er like store som komplett, men likevel...

Uansett, bortsett fra noe treg levering, er komplett helt greie.

Lenke til kommentar
Har blitt merkbart flere tråder der det klages angående Komplett i det siste. Skulle tro det gikk sport i å klage etter konflikten med Microplex. Sier ikke at denne nødvendigvis er uberettiget.

Må kommentere den. Kjenner ikke til hva der refereres til. Hadde nok kommet med denne kritikken uansett leverandør. Komplett får masse ros, må tåle at de får kritikk også!

surfer

Lenke til kommentar
Synes faktisk det var en god forklaring!!!

Greit at jeg blir kalt syter! Takler det. Vet at mange legger vekt på rask levering.

Vil bare få sagt at jeg ikke har ment at du er en sytekopp! Jeg er enig med deg om at det ikke er slik en vil bli behandlet som kunde. Inlegget over er skrevet med litt skråblikk... Har selv postet webshoperfaringer om "småting" og fått høre det samme.

Selv slites tålmodigheten min når posten bruker over 24 t på å frakte min 1,2 kilo tunge sending 10 kilometer. Da tenker jeg på det sa i forrige post, og blir enda mer forbanna.... :p

Har selv sluttet å vurdere enkelte webshopper p.g.a ting som ubekreftet leveringstid, ekpederingsgebyr og sånne ting som enkelte vil kalle meg en syter for. Men i bunn og grunn så er det den eneste måten jeg kan påvirke kundeservicen. Når man opplever at kunder slutter å handle hos seg, så bør de skjønne at jeg ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar

Det er greit nok at Komplett kan ha mye å gjøre i perioder og at de ikke kan garantere at de sender ting samme dag - det kan jo være forståelig.

Det du som forbruker da kan gjøre, er å gå over til noen som du vet sender på samme dag. Problem løst.

:thumbup:

Edit: trykkfeil.

Endret av steinrr
Lenke til kommentar

Må si at jeg er ekstremt overrasket over hvor raske komplett og posten har blitt. Om du får varen i posten 3 dager etter du har bestilt er det absolutt ingenting å klage over, I mitt tilfelle kom den tredje arbeidsdagen etter at jeg bestilte. Absolutt godkjent! (Samme med NetShop da jeg bestilte rett før jul)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...