Gå til innhold

Hjelp til nytt system (939?)

Anbefalte innlegg

Hey, skal oppgradere/bygge ny box til gaming, hovedsaklig CS Source/HL2 enginen, men den bør jo selvfølgelig også yte bra i andre spill (Satan som nye Prince of Persia krever). Anyways.

Gidder ikke bruke mer enn 9000kr tror jeg...

Så hmm vennligst hjelp =) Viktigste er god CS Source/game ytelse, god diskytelse etc.

Hva jeg vil ha:

a64 939 (xp3500+? jeg har ikke noe videre planer om OC, kan evt oc annen version (xp3200 eller whatever)moderat hvis enkel viftekjøling fungerer)

1Gb ram (2x512? Hvilken type osv)

Hovedkort med Nforce4 og PCI-E

Skjermkort et godt et, ATI el Nforce gir jeg egentlig F i, men 6600GT evt 6800GT ser jo bra ut.... men men

Om mulig få inn en 120-200 Gb Sata disk også =)

Trenger jeg ny kasse? Eller vil gamle chieftec dragon fungere? Er vel 360w psu.

På forhånd takk!

Endret av TLGold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester'' PS Data 2238,-

Diverse S-ATA Strømkabel (4 til 15-pin overgang), 30cm Netshop 59,-

Gigabyte GA-K8NF-9 Netshop 995,-

Kingston HyperX PC3200 1024 MB Ultra Low Latency (2x512) Netshop 1695,-

Sapphire Radeon X800 Pro 256 MB PCutstyr.no 3167,-

Seagate Barracuda 7200.7 160 GB S-ATA PCEksperten 804,-

Rimeligste totalsum 8958,-

Endret av eln
Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å drøye en liten stund. NForce4 er rimelig ferskt på markede

og alternativene er få. Det nye DFI kortet vil snart ankomme butikken, det er verdt å satse på.

Jeg ville kjøpt en 3200+ cpu og klokka denne, da prisforskjellen ikke er forsvarlig

Til minne kan du kjøpe Kingston HyperX 2x512

Jeg ville nok satset på et 6800GT grafikkort, men du klarer det fint med 6600GT og.

Av hardisk ville jeg kjøpt en seagate 200gb, gode disker som støyer lite

Du burde nok oppgradere PSU'n din, da både grafikkorte og cpu drar mye strøm, et bra eksempe er Targan 480W

Edit: eln kom rett før meg :p

Endret av elatuz
Lenke til kommentar

blir jo fort 1000kr til om jeg skal ha kabinett med såpass PSU også:D hehe hmm, bør jeg virkelig vente? Har veldig lite lyst hehe.... Kan jeg klokke xp3200+ til en ok ytelse med kun viftekjøling? Kjøpe ei ordentlig CPUvifte + et par casefans.....?

Lenke til kommentar

hehe, jeg forstår deg. Var selv i din situvasjon for ei uke sia eller noe sånt :)

Men 3200+ cpu en kan fint klokkes til 3500+ og høyere, er litt usikker på hvor god den medfølgende vifta er men.

Du trenger ikke nytt kabinett, bare strøm..

Lenke til kommentar

Ok, a64 3200+ høres ganske ok ut. Om jeg da går for et 480w psu og ei zalman vifte til CPU + kanskje 2-3 HD/casefans, burde det holde? Kan jeg klokke helt ok da?

X800 pro er ganske dyrt, noe i 2xxx klassen høres bedre ut, iaf om jeg skal klare holde dette til under 10, helst rundt 9k...

Lenke til kommentar

Ok det kan se ut som dette blir resultatet (skal uansett ikke bestille før til uka så har litt tid å tenke på)

Hovedkort: Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-939

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM

Ram: Kingston HyperX PC3200 1024 MB

Skjermkort: Geforce 6600GT PCI-E ja

PSU: Thermaltake Silent strømforsyning 480W

Harddisk: Maxtor 200GB S-ATA 7200 RPM Diamondmax 10 (har 2x120 Gb Diamondmax 9 IDE disker og syns de har vært knall egentlig)

Vifter: Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler Socket A/478/754/939/940

+ div casefans (2inn på diskene, 1 ut bak, er iaf sånn jeg tenker det).

Dette får jeg fiksa for sub 9000 tror jeg, sånn ved kjapp overblikk.

Passer dette inn i et Chieftec Dragon kabinett? Gamle fine grå med plastdør :D

Kjøleren passer? Rammen er ok osv? Ram+kjølere og for moderat OC?

Forhåpentligvis vil dette gi god FPS i CS Source (med tweaking også) og WOW etc.

Lenke til kommentar

Bra =) Da får jeg vel bare bestille... Kommer sikkert til å ta over ei uke før jeg har alle delene når jeg ser lagerbeskrivelsene til steder, får prøve å sentralisere så mye som mulig sålenge prisen ikke fluktuerer med mer enn et par hundre.

WD isteden? Ja får vurdere det, har kjørt 2x120 Gb Maxtor disker sykt hardt i 2 år, snakker mye caching (10gb daglig med mye filflytting osv) som kjører alt for varmt og ingen skade skjedd enda :D

Men hvilke casefans er å foretrekke for kabinettet mitt? Vil gjerne kjøle diskene litt siden de er sykt varme, og vil gjerne generelt senke tempen i kabinettet.

Lenke til kommentar

Hvis de har Papst vifter på netshop er de både stillegående og av god kvalitet, ellers har du titan, enermax ol.

Jeg tror ikke forskjellen er så stor, bare du finne en vifte som flytter mye luft sammenlignet med støynivå.

Jeg ville heller ikke gått for maxtor, selv om disker har ganske liten ytelsesforskjell er ikke maxtor kjent for å være den beste. de bråker mest og som sagt ovenfor, har høy feilprosen.

Har selv 3xWD opg 2xSeagate, der seagate er de to nyeste.

Seagate er mer stillegående og virker litt kjøligere, ytelsesforskjellen er ikke noe å si på.

Lenke til kommentar

Litt sånn back! :D Driver bestiller siste delene nå, inkludert PSU. Trenger jeg ikke 24 pins PSU til Asus A8N-SLI Hovedkort S939 SLI, PCI-E hovedkortet? Og hvilket PSU bør jeg egentlig velge? Hvor mange W trenger jeg og hvilken produsent?

Lenke til kommentar

Noen av Winchester'ne klokker noe helt sinnsykt. Prøv å få tak i de som er laget i august, det er de som skal ha mest yields eller hva det nå heter, hvis man klarer noe slikt.

JimRamse sin extreme OC!

Kort og godt, gutten kjøpte seg 1.8GHz og klokka opp til 2.8GHZ med Microplex.no-luftkjøler til 400,- (Cooler Master, "Hyper 6")

PSU: kikk på de nye PSU'ene til OCZ Modstream 450W. Blir mye mer ryddig inni kabinettet ditt.

(450W holder i lange baner...)

MvH Daniel

EDIT: Oi, leste ikke alt sammen jeg... :blush: hmm... jaja.. har man bestilt så er det ikke noe å gjøre med det...

Og ville bare si at du kan godt kjøpe deg Diamondmax, ikke galt med de. De eksterne derimot, er kjent for å gå i stykker og bråke noe vanvittig.

Men allikevel, så har vi vært veeeldig fornøyd med våres Maxtor. (og den er i tillegg ekstern)

EDIT2: MIST vifter 80mm-92mm-120mm Har 3x80mm og 2x120mm selv, og må si meg veldig fornøyd med de. 120mm bråker jo litt på maks, men nesten ikke nevneverdig på min.

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...