Gå til innhold

Microsoft AntiSpyware-beta klar for nedlasting


Anbefalte innlegg

har brukt betaen sidan den kom ut, og eg har ikkje hatt nokon problem. har brukt giant tidlegare, så eg er vant med dette programmet. stortsett det einaste microsoft har gjort, er å sette inn microsoft i namnet.

 

eg håper at det vert gratis (det kan hende at det vert gratis for oss med orginalt windows), men det er ikkje sikkert at ms får lov til å gi det ut gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg holder meg unna dette programmet en stund...

Jeg mistenker at konkurrentene enda er mindre ressurskrevende og bedre, inntil jeg har sett det motsatte på diverse tester...

Jeg tror også at den tar litt mye utgangspunkt i at man bruker f.eks. IE, så den overvåker ikke like godt hva som skjer i FF..

 

Time vil sjåv.

Lenke til kommentar
Den ferdige versjoen vil selvfølgelig bli gratis tilgjengelig? Det er på tide at Microsoft begynner å inkludere de verktøyene som er nødvendig for å bruke Windows. At det er/har vært nødvendig å skaffe 3. parts programvare er ikke annet enn skammelig.

Hvordan er anti-spyware nødvendig for å bruke windows?

 

AtW

Av samme grunn som at dir bør følge med dos?

Lenke til kommentar

Sympatisører! :p

 

Grunnen til at dere som kjører Norman VC til vanlig ikke merker forskjell med Microsoft giant anti-spyware er at Norman allerede har gjort maskinen treg. Hvis dere deaktiverer både NVC og MAS ( :!: ) vil dere se at spesielt oppstart av programmer går lynraskt. DA kan dere skru på anti-spyware og se om det blir forskjell...

 

Norman Virus Control og Norton Anti-Virus er nesten like ille som spyware når det gjelder ressursbruk og generell nedsløving av maskinen. Jeg har hørt at NOD32 er både raskere og mer effektivt, hvordan er Kaspersky?

Lenke til kommentar

vell.. nå har jo ingen av oss normanbrukere maksiner fra 80tallet lenger, så vi merker relativt lite. Jeg ofrer gjerne noen sekunder ekstra daglig for sikkerhetens skyld. Har også NOD32 gående på en annen maskin, og merker ikke at den er noe spes. kjappere enn den med Norman.

 

Norman bruker definitift mindre ressursbruk enn norton.

Lenke til kommentar
Snodig, den tror Flashget er spyware.

"FlashGet (1.40, spyware-infected or paid mode)

FlashGet can be installed in two modes - one ad-sponsored, one ad-free shareware mode that needs registering. I tried the ad-sponsored version, and indeed it did install Cydoor.

The interface by the way reminds me strong of one of the other tools I tested (screenshots will be added later to this article). With only 5 simultanous download connections, it was only half as fast as Download Express, but it can be set to use up to ten.

My opinion about this one is that you can get better download managers for free."

 

Kilde: http://www.safer-networking.org/en/article...d-managers.html

Lenke til kommentar
Snodig, den tror Flashget er spyware.

"FlashGet (1.40, spyware-infected or paid mode)

FlashGet can be installed in two modes - one ad-sponsored, one ad-free shareware mode that needs registering. I tried the ad-sponsored version, and indeed it did install Cydoor.

The interface by the way reminds me strong of one of the other tools I tested (screenshots will be added later to this article). With only 5 simultanous download connections, it was only half as fast as Download Express, but it can be set to use up to ten.

My opinion about this one is that you can get better download managers for free."

 

Kilde: http://www.safer-networking.org/en/article...d-managers.html

ok, trodde Spybot hadde fått fjerna det jeg.

Lenke til kommentar

Må si meg veldig fornøyd med det så langt......

 

Jeg har ansvaret for å rydde opp på PCene til diverse ungdommer her som "hele tiden" får inn noe dritt som lager problemer..... Ta feks. MySearchNow toolbaren, Den klarte hverken AdAware eller Spybot å fjerne, så da ble det til at man måtte en tur i registeret for å fjerne alt man kunne finne av relaterte ting og fjerne de relaterte filene.... Dette var ikke noen enkel oppgave, men denne fine saken fra Microsoft tok det enkelt....

 

:thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå installert programmet.

 

Kjørte først en grundig scan med Ad-Aware SE, deretter installerte jeg MS AntiSpyware. Kjørte så en ny grundig test, nå med MS AntiSpyware.

 

MS AntiSpyware fant ingen nye spyware.

 

Konklusjonen er vel at om du velger AD-Aware SE eller MS AntiSpyware skulle være det samme. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...