Gå til innhold

Beste OC minne til 939 system

Anbefalte innlegg

BaX: Var dette ment som et bevis på at CAS 1,5 er en reell verdi? For det første er det ikke minnet i seg selv, men minnekontrolleren det handler om. AMD støtter ikke noe strammere enn 2,0.

Nei det var det ikke. men jeg kan tenke meg at de brikkene klokker noe sinnsykt bra!

Skal lese testen fra THG nå.

Edit: Jada, som jeg trodde! De klokket bra!

Capable running at DDR400MHz CAS 1.5-2-2-5 and DDR 500MHz CAS 2-2-2-5.

Ser vel ikke så dumt ut med 2-2-2-5 @ DDR 500. Men for å klokke dette minnet trenger du jo et DFI Lanparty SLI/Ultra eller en OCZ RAM Booster da..

Endret av BaX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BaX: Var dette ment som et bevis på at CAS 1,5 er en reell verdi? For det første er det ikke minnet i seg selv, men minnekontrolleren det handler om. AMD støtter ikke noe strammere enn 2,0.

Nei det var det ikke. men jeg kan tenke meg at de brikkene klokker noe sinnsykt bra!

Fra nå av skal jeg spørre før jeg baserer et langt innlegg på en antakelse :blush:

Angående Geil-brikkene virker de forsåvidt å være bra. De klarer DDR600 @ 2,5-4-4-x i testen. Og at de er ratet til CAS 1,5 betyr jo ikke noe negativt for kvaliteten, selv om det trolig er en gimmick :)

Lenke til kommentar
...selv om det trolig er en gimmick :)

Hva er det? Salgstriks elns? :hmm:

Ordet "gimmick" kan bety noe i den duren, ja. Med mindre jeg tar feil vil det altså ikke bare avhenge av brikkene, men BIOS i tillegg. Og CAS 1,5 vil trolig være slakkere enn 2,0, slik at man kan tjene noen MHz på det. Det er uansett mulig jeg tar feil angående gimmick-teorien.

(sourcekoden til nForce4-BIOSene skrev jeg i 1989, så den husker jeg veldig lite av)... :cool:

:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...