zacon Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Har litt lyst på en harddisk med vindu. Her hadde det vært veldig greit å bare kjøpe et nytt frontdeksel som jeg kan bytte ut med det gamle. Noen som vet hvor jeg kan få tak i et sånt? Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Jeg tviler veldig sterkt på at dette finnes... Men for all del, prøv. Jeg er 99% sikker på at det ikke finns Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Quote: Den 2002-06-10 20:01, zacon skrev:Har litt lyst på en harddisk med vindu. Her hadde det vært veldig greit å bare kjøpe et nytt frontdeksel som jeg kan bytte ut med det gamle. Noen som vet hvor jeg kan få tak i et sånt? Siden du har én melding så må jeg spørre deg om du mener kabinett eller "harddisk"? Hvis du mener "harddisk" så ville jeg ikke skrudd av dekselet. For da kommer det støv og snusk inn i harddisken etterpå, leserhodene kræsjer med støvkorn og lesehodet kræsjer med metall-platene (som harddisken er bygd opp av), du sitter igjen med en død HDD. Men det hadde vært rimelig kult med en gjennomsiktig harddisk! Kunne sett lese hodet sprette fram og tilbake inni! _________________ Andre Skare Berg Duron 800 MHz -> 1000 MHz, 256 MiB SDRAM, 40 GB WD 7200 rpm, GeForce4 MX-440 [ Denne Melding var redigert av: Aderlig på 2002-06-10 20:16 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 http://www.bit-tech.net/ se på acryle case. der har han mekka slik at han kan se platene men hvordan han har gjrt det hvet jeg ikke. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Aha. Jeg fant ut at du ville ha vindu i kabinettet (fant ut at clas ohlsons kabinett holder heter hardisk holder.) sag hull å lim inn plexi glass eventuelt kjøp ett kabinett ferdig modda på microplex/3dfxcool. Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 hei folkens , jeg har har en liten teori som kanskje kan være noe for de som ønsker å åpne en hd men om dette fungerer for alle , ja det vet jeg ikke men jeg har nå ivertfall prøvd og dette fungerte for meg ,( har ikke moda de , bare åpnet og satt i sammen igjenn ) jeg brukte et lite nytt 2 mans telt og et luft agregat med dobble filtre for inn blåsning og ut sugning av luft , clue her er at man må sørge for at teltet er 100% tett når man jobber med hd , i tilegg til det brukte jeg en ny lakerings dress i nude tilstand :smile:og et par oprasjons hansker og fot trekk , ettersom støv er hd`s værste fiende så er støv og partikkler noe du bør fjærne mest muligt av tilogmed sveve støv er nok til å tryne hd. Dette hørest sprøtt ut , ja jeg vet men jeg har åpnet flere hd i denne stilen og alle fungerer ennå :smile:Ungå alt som heter papir og filler , male pensler,tre , metall,osv i nærheten av hd uten lokk og under arbeid. bruk KUN verktøy med herdede tupper og vær nøye når du skrur av skruene så det ikke detter av metall partikler fra skruene , og for all del ikke ta på noe av delene inne i hd uten at du vet hva du driver med ( kun for professionelle hd reperatører ) ps , vil anbefale å gjøre dette ute ettersom det er mere støv inne enn ute. bilder av dette vil komme på min nye mod hjemme side når denne er klar. ps igjenn . du kan også bruke en steril kuvøse hvis du har tilgang på dette da , er vel egentligt det beste bortsett fra en hd lab da :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 DJ-Sonic du er klar over at du mister garantien når du gjør det,hvordan lager du de små hullene som en hd har oginalt,de må ikke dekkes til,du sier at det er mindre støv ute,det stemmer ikke om sommeren mye pollen. Kjetil Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 hmmm! garantien mister du uansett , så fort du åpner eller fjærner deksel så mister du garantien , men nå er det jo snakk om moding , det var det hele dreide seg om ikke sant. og hvor mye koster en ny hd i dag ? skal du mode en hd så må du regne med at det kan skje saker og tingen , så garantien i det hele tatt kan du se langt etter. som sagt så modet jeg aldrig de hd`ene men de hullene du snakker om de er der fremdeles . moder du så vil jeg anta at du ser and hva du eventuelt må gjøre i dette tilfellet. snakker vi om støv så mener jeg ikke store støvkorn men små partikler av støv også kalt sveve støv og de er det faktisk mere av inne enn ute , fordi det er ikke så mye luft sirkulasjon inne som det er ute. teltet er modifisert med filter både for inn og ut av teltet. og da snakker vi ikke om vanlige filter i fra biltema. og jeg antar at dette er for de som har interesse av hd mod og nyskjærrighet og ikke for de som kun bruker hd som lagrings plass . så for de som ikke har planer om å åpne hd så se bort i fra alt som har med dette å gjøre :smile: som sagt så fungerte dette for meg men det er ikke sikkert det passer for deg ,så alt er seffers på deres eget ansvar. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp se under case mods ---> vinduer.... da må du kutte å montere sjøl men har du en dremel eller lingnende så går d fint lykke til Lenke til kommentar
AJH Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Dj-Sonic: Du kan også ta å sette på dusjen din på glovarmt og la den stå på til rommet er fullt av kondens. Kondensen gjør at sveve-støv og andre partikler blir lagt ned på bakken, du kan nå entre ditt nesten-sterile miljø. Så alt det her på overclockers.com der la de inn et plexiglass over. Det ble dritkult, du kunne se hvordan spindelen og alt det der fungerte. Fant linken http://www.overclockers.com/tips821/ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 DJ-Sonic om du får det til kan du legge ut noen bilder så vi kan se hvordan den modda harddisken blir,ja og en ting til hvordan vil du få vekk varmen som en hd utvikler. Hilesn en spent leser Kjetil Lura Lenke til kommentar
oceana Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 sier seg selv at det fortsatt er risikabelt så det holder, men jeg skal da prøve det fordet.... bilder kommer ut på http://www.seek-destroy.tk så fort jeg er ferdig...(trenger mer plexi og schpenn først...:smile: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 19:41, AJH skrev:Dj-Sonic:Du kan også ta å sette på dusjen din på glovarmt og la den stå på til rommet er fullt av kondens. Kondensen gjør at sveve-støv og andre partikler blir lagt ned på bakken, du kan nå entre ditt nesten-sterile miljø. Så alt det her på overclockers.com der la de inn et plexiglass over. Det ble dritkult, du kunne se hvordan spindelen og alt det der fungerte. Fant linken http://www.overclockers.com/tips821/ Heelt konge, den linken! Så fort jeg blir ferdig med det nye radiatorprosjektet mitt, skal jeg nok satse på det der. Hadde forøvrig en 540Mb HD hengende på veggen uten deksel som et eksperiment, den takket for seg etter to-tre minutter. Men rakk i allefall å boote Win.95! Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 heisann alle , først så vil jeg bare takke AJH for linken og det gode tipset , det er ganske tøft gjort det å ta den i badet :smile: hmm ! holder fremdeles på teltet mitt jeg ettersom dette også fungerer :smile: hd`s liker ikke fuktighet og det er en meget stor sjans for få det på et bad uansett lissom. og til Kjetil Lura så vil jeg igjenn nevne at jeg ikke moda de hd`s men tok de i fra hverandre og satt dem så i sammen igjenn , dette var lenge før jeg i det hele tatt tenkte på moding , ja det vil bli lagt ut bilder av dette på min moding hjemmeside når dennne er oppe , Varmen vil du få vekk på samme måte som før , er det snakk om et vindu mod så er det på toppen av lokket og ikke bak eller forran , varmen går igjennom hd fra bak og front og fra undersiden ikke ovenfra. Og jeg vet heller ikke om jeg kommer til å mode hd men muligheten er der , jeg bare kom med et tips jeg som kanskje kan hjelpe litt , og jeg sier kanskje fordi at , det er ikke sikkert dette fungerer for deg/dere men at det fungerte for meg. og bare for å nevne det så fikk jeg ideen faktiskt fra en hd lab , en hd lab er nesten som et telt i seg selv bare laget av annet matriale , dvs et lukket rum som er like sterilt som en oprasjons sal ( hvis ikke enda mere sterilt ) og det får de til ved hjelp av sterile drakter og spesielle filter i luft inntak , disse filtrerer luften inn og det som enn måtte befinne seg i luften i rummet blir sugd ut, bare for å nevne noe , det samme gjelder for teltet mitt , den rene luften inn og uren luft ut , alle vet at støv partikler og annet smuss sammler seg i klær , sokker , sko og div , så derfor bruker/brukte jeg sterile klær "oprarasjon status :smile:" Dette hørest kanskje vannvittigt rart og dumt ut for å ikke snakke om tungvint , men som sakt så var dette et prøve prosjekt som jeg ville prøve ut (og som funket på ikke mindre enn 4 hd`s ) men nok om det , det var bare et tips :smile: Lenke til kommentar
drbass Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Please ikke la alle få vite om denne moddinga, så alle skal gjøre det. Jeg har gjort det før, men klarte å vræke hd. Skal prøve på nytt med en 7200rpm wb 80gigger, så fort jeg får kjøprt en 120gb i reserve Lenke til kommentar
oceana Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 helt enig! sinnsykt fet mod, men på den andre siden så er det jo litt risikabelt, skal ikke risikere noen av mine 80GB, blir vel heller en gammel WD 4GB tenker jeg sånn sett så er vi ihvertfall spart for at alle newbs prøver seg... håper bare ikke noen lokale folk ser denne threaden....for da skjønner de hva jeg har i tankene til konkurransen jeg skal prøve å vinne til sommeren... gl hf :smile: Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 eh ! uansett hva dere enn velger av metoder så husk at klær,verktøy er like viktigt som resten av det serile miljø. og til Oceana , litt sent for å ungå konkuranse nå kanskje , maby du ikke skulle nevnt "konkuranse" hehe. hmmm! er vi ikke her for å hjelpe hverandre da gutter :smile: Lenke til kommentar
drbass Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Joda det stemmer det, men hvor kult er det hvis du gleder deg til lan med ny modda hdd...så kommer du dit så har 2 andre det samma. Det er liksom ikke like morsomt som at alle bare sier *wooooow* btw så har jeg fiksa plexi i strømforsyninga (phet), skal bare få noe lys inni der så blir det bra Lenke til kommentar
oceana Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 DJ Sonic: hehe, tviler på at det er så mange av de lokale folka som leser denne threaden....uansett så har jeg da noe mer å skilte med, blir ikke bare å legge inn plexi, skal selvfølgelig gjøre litt mer ut av det.... Har drevet med case mod ganske lenge nå, og jeg vet hvor jeg ligger.... det er kanskje en lokal type som jeg kanskje kunne godtatt å bli slått av, og han er seig på elektronikk Lenke til kommentar
drbass Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 er det noen som vet om et annet kult sted og ha plex glass i. Jeg har i side døra og i strømforsynga. Vurdere i døra foran cd rom dekslene. Er det noen andre steder jeg kan ha det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå