larseer83 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei. Jeg har lekt litt med tanken på å sette dumpventil på min A3 1.9 TDI Quattro. Noen som i det heletatt veit om det er mulig? Har hørt det skal være "noen" hakk værre enn å sette på en bensinturbo. Stemmer det at man må bygge litt om på luftslanger og greier å greier fra turbo etc? Noen som har prøvd dette på en dieselturbo noen gang? Blei det noe lyd? Mvh Audipowha Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 En dump har ingen hensikt på en dieselmotor, annet enn at folk kommer til å le av deg pga lyden av en potent motor i en liten diesel. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Dust kan du være andre steder! Idioter som deg kan svare på useriøse forum istedet. Jeg vil ha skikkelige svar ikke fjotteri! Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Eg beklager viss du missforstod svaret mitt. Hensikten med dump ventilen er å spare turboen og det samme behovet finnes ikkje på en dieselmotor. Veldig mange med meg som driver med bil og har gjordt det i en 10-20 år ser det som litt latterlig med ed dump som ikkje har hensikt, og som er der kun for å brife. Derfor ønsker eg at du ikkje skal bruke masse penger for så å finne ut at folk ler av deg. Men teknisk går det å montere dump på dieselmotor. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Dust kan du være andre steder! Idioter som deg kan svare på useriøse forum istedet. Jeg vil ha skikkelige svar ikke fjotteri! Du kan kalle det fjotteri, men å montere dumpventil på dieselmotoren din har akkurat samme virkning som å montere en ringeklokke eller noe annet som lager lyd. Det har rett og slett ingen hensikt, og det blir ca like harry/tøft (stryk det som ikke passer) som å sette et S3-merke på bakpå dieselbilen din. De som har et snev av peiling vil uansett skjønne at det er røyk uten ild. Endret 7. januar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Joda, jeg veit alt det der. Har selv hatt en Audi S4 med 350hk så veit hva dumpventilen gjør bortsett fra å lage lyd.... etc etc. Veit også at dumpventil på diesel nok er unødvendig og at folk kan "le" av meg. Men det driter jeg ærlig talt i. Var bare en tanke! Men takk for svar uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå