stigen1 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Lurer på om det er på tide å oppdatere den ene pc'en min... Den pc'en jeg skal evt. oppgradere er: HK: P4C800-Deluxe Minne: Corsair 3200LL 512MB(Dual 256) Men de kjører på 333(2700) hastighet pga CPU.. CPU: P4 1,6Ghz 512KB(Northwood) 400FSB @ 2,67Ghz (uten HT) Bruker pc'en til en god del dvd-backup/dekoding, surfing, en del spill blant annet. Jeg spiller derimot ikke enormt mye og gir en blanke om det gir noen par mer fps... Varmen på CPU er utmerket med en Zalman type kobber kjøler (maks 34-36 grader ved full load, + 4 kab. vifter), og er litt skeptisk til varmeutviklingen/effekttapet til Prescott da jeg liker å overklokke! Så er spørsmålet: Er det vits i å bytte ut CPU med en Prescott 3,2 f.eks? Eller er det bedre å vente i mitt tilfelle? Og vil jeg merke STOR forskjell (på HT f.eks) Edit: Skal kun bytte ut CPU i denne omgang evt, så det er kun Pentium 4 det er snakk om her. Takker så mye for svar på forhånd Endret 7. januar 2005 av stigen1 Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Har du en skrivefeil eller har du klokket CPU'en med 1.07GHz? Det har ikke så mye å si å oppgradere til en større cpu. jeg ville heller spart opp litt penger og kjøpt et dual-xeon eller opteron (jeg ville kjøpt xeon men det er XXXX amd frelste her påforumet så jeg må nevne det og). Hvem vet, kanskje intel eller amd har noe interesant i ermet? Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 ÅÅÅåååå 1.6Ghz nortwood!"## Den kan clockes så sinnsykt mye! Artig CPU (Agur, han skrev nok ikke feil) Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Har du en skrivefeil eller har du klokket CPU'en med 1.07GHz?Det har ikke så mye å si å oppgradere til en større cpu. jeg ville heller spart opp litt penger og kjøpt et dual-xeon eller opteron (jeg ville kjøpt xeon men det er XXXX amd frelste her påforumet så jeg må nevne det og). Hvem vet, kanskje intel eller amd har noe interesant i ermet? Nei har klokket den så mye ja....faktisk klokkket ned det siste året av praktiske årsaker....var oppe i 3,1Ghz før uten problemer. Nei Xeon/Opteron er nok litt vel voldsomt. Skal kun bytte ut CPU i denne omgang. Edit: ingen som har noen erfaringer/synspunkter til opprinnelige post? Det jeg spør mer om er om FSB/Minnefrekvensen og HT vil være av stor betydning i forholdet mellom min nåværende CPU og Prescott? Endret 7. januar 2005 av stigen1 Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 åååh, den berømte 1,6Ghz NW Lenke til kommentar
tbend Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Du blir å få et bra Boost alt over 3,2ghz, med HT. Snufs, go cpu du har, kanskje 3,5ghz med god kjøling, uansett, ingenting er umulig med den! Edit: Space Virket ikke Endret 7. januar 2005 av tbend Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Du blir å få et bra Boost alt over 3,2ghz, med HT. Ja kanskje det, kanskje jeg vil merke mye på minne også at det går fra 2700 til 3200. Noen flere som kan ha noen ideer? Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Nei det ble feil. Endret 7. januar 2005 av el_salvad Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Du blir å få et bra Boost alt over 3,2ghz, med HT. Ja kanskje det, kanskje jeg vil merke mye på minne også at det går fra 2700 til 3200. Noen flere som kan ha noen ideer? jeg hadde en p4 2,5 Ghz 533. Jeg oppgraderte til en P4 prescot cpu på 3,2 Ghz og HT. Jeg merket stor forskjell på programmer og oppstart, alt egentlig Men det spørs litt hvor mye du trenger det, men det synes JEG du skal avgjøre selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå