_ducktales_ Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Hei kan jeg bruke denne rammen (Twinmos PC2700) på dette HK http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303469&view=detailed ? Endret 7. januar 2005 av _ducktales_ Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei Et lite råd _ducktales_; Ikke start opp altfor mange tråder. Da vil folk til slutt ikke gidde å svare. Ser du akkurat nå har 4 tråder på topp. Bruk en av de. Vi sjekker de siste innleggene, selv om trådene er lange. Navnet ditt fikk meg forresten lyst til å spille ducktales igjen. Jeg fikk forøvrig alltid mynten på første forsøk i skruebingen. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 hehe genialt... godt noen er flinke til å stupe Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Tenkte eg skulle svare men pga VM i elendig topic, så gjer eg meg ein god F... [Tips]Tråden vert nok sikkert stengd snart dersom du ikkje skiftar topic[/Tips] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Mere om hvordan å få et godt emnefelt kan du se her. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd Edit: se at jeg har redigert topicen din. Der har du en topic som er akseptabel. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei kan jeg bruke denne rammen (Twinmos PC2700) på dette HK http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303469&view=detailed ? Du mener Tinmos PC2700? Generelt: TINMOS OG NFORCE FUNKER IKKE. Og har du 2700, så kan du bare glemme det vil jeg tro. Twinmos er sære, dårlige minne brikker. Styr unda di, kjøp OCZ eller Corsair. Verdt hver krone. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Tror det heter Twinmos altså... Men du er temmelig sikker på at Rammen min ikke fungerer på HKèt jeg har bestilt? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Tror det heter Twinmos altså... Men du er temmelig sikker på at Rammen min ikke fungerer på HKèt jeg har bestilt? Hehe, sorry, skrive leif. mente self TWINMOS, men det jeg reagerte på var at det stod 2007. Skal ikke garantere at det ikke funker, men mage følesen min sier 99% sjangse for at det ikke funker. En kammerat hadde Twinmos PC2700 og oppgraderte til Nforce2 hk, det funka ikke i det hele tatt. Men du må bare prøve, taper ingenting på det. Kan risikere å gjøre windowsen din korrupt, om du er veldig uheldig da. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 huffda.. Ok jeg har ikke bestilt HK enda serru... derfor jeg er så masete:) Men hvis jeg forstår dette rett så er budskapet at min gamle twinmos2700 ram ikke vil fungere på et nforce3 basert hk uansett hvilke type jeg velger må tilfelle velge et VIA-kort eller faktisk spare litt til å kjøpe ny ram i samme slengen Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei kan jeg bruke denne rammen (Twinmos PC2700) på dette HK http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303469&view=detailed ? Du mener Tinmos PC2700? Generelt: TINMOS OG NFORCE FUNKER IKKE. Og har du 2700, så kan du bare glemme det vil jeg tro. Twinmos er sære, dårlige minne brikker. Styr unda di, kjøp OCZ eller Corsair. Verdt hver krone. ehhh...døøhh... TwinMOS og nForce funker bra. Mine 2x512 DDR400 funker helt fint sammen med min Asus a7n8x deluxe, og som du ser så er det nForce 2. Det jeg tror du mente var at AMD64 platformen generelt er ikke noe særlig glad i den RAMen, men det betyr ikke at TwinMOS er "sære, dårlige brikker". Jeg har aldrig hatt noe problem med mine brikker og de er nå snart ett par år gamle... Lenke til kommentar
Lars_Olav_N Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har også kjøpt Twinmos brikke som kommer i dag Har hørt mange som har hatt problemer samt mange som ikke har hatt problemer. Generelt tror jeg det er større sjanse for at Twinmos brikkene ikke virker, men de er langt billigere, og hvis de mot formodning ikke skulle virke så er det ikke værre enn å bytte dem! Lenke til kommentar
skyline Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei kan jeg bruke denne rammen (Twinmos PC2700) på dette HK http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303469&view=detailed ? Du mener Tinmos PC2700? Generelt: TINMOS OG NFORCE FUNKER IKKE. Og har du 2700, så kan du bare glemme det vil jeg tro. Twinmos er sære, dårlige minne brikker. Styr unda di, kjøp OCZ eller Corsair. Verdt hver krone. ehhh...døøhh... TwinMOS og nForce funker bra. Mine 2x512 DDR400 funker helt fint sammen med min Asus a7n8x deluxe, og som du ser så er det nForce 2. Det jeg tror du mente var at AMD64 platformen generelt er ikke noe særlig glad i den RAMen, men det betyr ikke at TwinMOS er "sære, dårlige brikker". Jeg har aldrig hatt noe problem med mine brikker og de er nå snart ett par år gamle... Nå har du DDR 400, som er er PC3200, som er nyere enn PC2700 da. Men di ramma du har har lagt mye trøbbel for kammerater av meg, som absolutt skule spare penger på kjøpe billig ram, og så satt de med skjegget i postkassa. De ble sure, og ringte til komplett, hvor de fikk følgende svar: Twinmos og Nforce2 hk funker veldig dårlig sammen. Jeg har bygget utallige pc`er, og fikk derfor i oppgave å feilteste en pc engang, den var sinnsykt ustabil, med A7N8X DELUXE hovedkort. og Twinmos 2x256mb DDR400 ram. Disse var kilden til problema. Ikke feil på rama, men Twinmos er rett og slett sære og dårlige ram. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 huffda.. Ok jeg har ikke bestilt HK enda serru... derfor jeg er så masete:) Men hvis jeg forstår dette rett så er budskapet at min gamle twinmos2700 ram ikke vil fungere på et nforce3 basert hk uansett hvilke type jeg velger må tilfelle velge et VIA-kort eller faktisk spare litt til å kjøpe ny ram i samme slengen Det er en veldig dårlig løsning, da sitter du med ett ræva hovedkort og ræva ram. Jeg ville gambla på at det funka, og bestilt ett skikkelig kort med Nforce. Hviss det ikke skulle funke, finn en kjernekar og sell de gammle rama dine. Kjøp nye. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Jeg har to stk. TwinMos 256MB PC2700, kjøpt på forskjellig tidspunkt, og et TwinMos 512MB PC3200, og alle er installert i et Abit NF7 v2 hovedkort, og kjører på PC3200 hastighet. Noen har tydeligvis vært uheldig med kombinasjonen, men jeg har altså ikke det, så det er ikke noen grunn til å bli fullstendig kategorisk mht TwinMos/nForce. EDIT: når jeg tenker meg om, så hadde jeg faktisk enda en TwinMos 256MB PC2700 i hovedkortet, som jeg byttet ut med 512MB-brikken. Det er fire forskjellige batcher med TwinMos RAM som har fungert på nForce-hovedkortet mitt. Endret 7. januar 2005 av emacoolit Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) exactly, ta også en titt på komplett sine sider hvor fornøyde folka er med RAMen. sjekk evt bruker erfaringer her på hw.no Edit: eneste som er, er at AMD 64 platformen er kresen på RAM, og det er noe i TwinMOS den ikke liker. men det betyr ikke at den er "billig", "dårlig", "suger" etc etc. Endret 7. januar 2005 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Her må det ryddes opp i en del ting: - TwinMOS er de som har satt sammen brikken... minne chippene kan være forskjellige - TwinMOS fungerer ofte dårlig med enkelte nForce2 kort, bla. MSI - TwinMOS fungerer ikke dårligere med det ene eller det andre hovedkortet (hverken produsent eller chipsett type) men med AMD64 CPUer generelt, etter hva jeg har lest på andre forum. Dette skyldes at minnekontrolleren er innebygd i prosessoren nå, og ikke hovedkortet som før. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har to stk. TwinMos 256MB PC2700, kjøpt på forskjellig tidspunkt, og et TwinMos 512MB PC3200, og alle er installert i et Abit NF7 v2 hovedkort, og kjører på PC3200 hastighet. Noen har tydeligvis vært uheldig med kombinasjonen, men jeg har altså ikke det, så det er ikke noen grunn til å bli fullstendig kategorisk mht TwinMos/nForce. EDIT: når jeg tenker meg om, så hadde jeg faktisk enda en TwinMos 256MB PC2700 i hovedkortet, som jeg byttet ut med 512MB-brikken. Det er fire forskjellige batcher med TwinMos RAM som har fungert på nForce-hovedkortet mitt. Du har både pc2700 og 3200 i HKÈt på likt.. og du kjører på 3200 Kan du stille dette i Bios? jeg trodde hvis man blanda PChastighet at alle automatisk ble nedsatt til svakeste ledd Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 huffda.. må tilfelle velge et VIA-kort eller faktisk spare litt til å kjøpe ny ram i samme slengen Det er en veldig dårlig løsning, da sitter du med ett ræva hovedkort og ræva ram. Jeg ville gambla på at det funka, og bestilt ett skikkelig kort med Nforce. Hviss det ikke skulle funke, finn en kjernekar og sell de gammle rama dine. Kjøp nye. Hvis du påstår at alle VIA kort "suger" har du absolutt ikke piling på hva du utaler deg om, og bør enten; a - leste tester og finne info om hovedkort b - finne noe annet å sysle med en å komme med bastante og feilaktige påstander. Abit's KV8PRO er et GODT alternativ til nF3 Lenke til kommentar
skyline Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har to stk. TwinMos 256MB PC2700, kjøpt på forskjellig tidspunkt, og et TwinMos 512MB PC3200, og alle er installert i et Abit NF7 v2 hovedkort, og kjører på PC3200 hastighet. Noen har tydeligvis vært uheldig med kombinasjonen, men jeg har altså ikke det, så det er ikke noen grunn til å bli fullstendig kategorisk mht TwinMos/nForce. EDIT: når jeg tenker meg om, så hadde jeg faktisk enda en TwinMos 256MB PC2700 i hovedkortet, som jeg byttet ut med 512MB-brikken. Det er fire forskjellige batcher med TwinMos RAM som har fungert på nForce-hovedkortet mitt. Du har både pc2700 og 3200 i HKÈt på likt.. og du kjører på 3200 Kan du stille dette i Bios? jeg trodde hvis man blanda PChastighet at alle automatisk ble nedsatt til svakeste ledd Nei, men man kan tvinge brikker til å gå på høyere hastighet enn anngitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå