Gå til innhold

X800XT PE og Artic cooling


Vo0do0

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper et XT PE kort av en venn av meg, Nå har jeg bestillt mye ekstra stash. Bla. Arctic Cooling ATI Silencer 4.

Første spørsmål: Vil denne passe på asus XT PE kortet? (Jeg regner med den vil)

2. Bør jeg bruke kjølepastaen som følger med eller et annet merke (AS5?)

3. Må jeg bruke mer goop på gpu/ram enn jeg bruker på vanlig cpu?

4. Gir denne kjøleren gir bedre OC egenskaper enn den orginale kjøleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja den skal passe...

2. Som en gylden regel bør du bruke pasta fra AS ja..

3. Du skal kun påføre et tynt lag, sånn at ujevnhetene mellom GPU og kjøler blir minst mulig..

4. Det virker som at folk mener dette, kan ikke si noe sikkert, da jeg ikke har prøvd denne kjøleren selv.. Men den kjøler minnet foran og bak på kortet, noe ikke originalkjøleren gjør, så etter all sannsynlighet er den bedre..

Lenke til kommentar

Les HER.

 

Der står det klart og tydelig:

 

We use ATIs respectively NVIDIAs standard power plugs. Asus is unfortunately not following ATIs/NVIDIAs solutions and therefore our plug doesn't fit. You can either cut both plugs and connect the wires correspondingly or you can also get 12 Volt power directly from the PSU. There you have to connect the wires as follows: black with black and red (VGA) with yellow (PSU). The yellow cable from the VGA is an RPM signal, that is not needed.

 

Dvs. at du må modifisere strømkabelen for og få strøm på viften, da ASUS ikke bruker standard-kontaktene som alle andre produsenter gjør.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Les HER.

 

Der står det klart og tydelig:

 

We use ATIs respectively NVIDIAs standard power plugs. Asus is unfortunately not following ATIs/NVIDIAs solutions and therefore our plug doesn't fit. You can either cut both plugs and connect the wires correspondingly or you can also get 12 Volt power directly from the PSU. There you have to connect the wires as follows: black with black and red (VGA) with yellow (PSU). The yellow cable from the VGA is an RPM signal, that is not needed.

 

Dvs. at du må modifisere strømkabelen for og få strøm på viften, da ASUS ikke bruker standard-kontaktene som alle andre produsenter gjør.

??

 

Jeg har nettopp installert denne kjøleren på mitt ASUS X800XT PE, og pluggen passer fint...

Lenke til kommentar
Ikke mer? Er det maks du klarer å klokke, eller har du bare klokket for å klokke?

kanskje det var uklart - maks. jeg klarte å klokke steg med 15 MHz etter at jeg byttet kjøler. Er ikke så overraskende at det går litt bedre også på kjernen - kjøleren er tross alt temmelig mye større rent fysisk (tykkere, bredere og mye lenger - endel lenger enn skjermkortet i seg selv).

Endret av serpens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...