Vo0do0 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg kjøper et XT PE kort av en venn av meg, Nå har jeg bestillt mye ekstra stash. Bla. Arctic Cooling ATI Silencer 4. Første spørsmål: Vil denne passe på asus XT PE kortet? (Jeg regner med den vil) 2. Bør jeg bruke kjølepastaen som følger med eller et annet merke (AS5?) 3. Må jeg bruke mer goop på gpu/ram enn jeg bruker på vanlig cpu? 4. Gir denne kjøleren gir bedre OC egenskaper enn den orginale kjøleren? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 1. Ja den skal passe... 2. Som en gylden regel bør du bruke pasta fra AS ja.. 3. Du skal kun påføre et tynt lag, sånn at ujevnhetene mellom GPU og kjøler blir minst mulig.. 4. Det virker som at folk mener dette, kan ikke si noe sikkert, da jeg ikke har prøvd denne kjøleren selv.. Men den kjøler minnet foran og bak på kortet, noe ikke originalkjøleren gjør, så etter all sannsynlighet er den bedre.. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Bruk AS på GPU og den som følger med silenceren på minnebrikkene. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Les HER. Der står det klart og tydelig: We use ATIs respectively NVIDIAs standard power plugs. Asus is unfortunately not following ATIs/NVIDIAs solutions and therefore our plug doesn't fit. You can either cut both plugs and connect the wires correspondingly or you can also get 12 Volt power directly from the PSU. There you have to connect the wires as follows: black with black and red (VGA) with yellow (PSU). The yellow cable from the VGA is an RPM signal, that is not needed. Dvs. at du må modifisere strømkabelen for og få strøm på viften, da ASUS ikke bruker standard-kontaktene som alle andre produsenter gjør. Endret 7. januar 2005 av bidz Lenke til kommentar
jke Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg syns det overklokker bedre med den kjøleren.fikk ikke mitt x800 pro med 16 pipes i xt pe hastighet før.Nå kjører jeg med x850 xt pe hastigheter med den viften Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvilke hastigheter kjører x850xt pe på? Lenke til kommentar
PropsAreForBoats Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Les HER. Der står det klart og tydelig: We use ATIs respectively NVIDIAs standard power plugs. Asus is unfortunately not following ATIs/NVIDIAs solutions and therefore our plug doesn't fit. You can either cut both plugs and connect the wires correspondingly or you can also get 12 Volt power directly from the PSU. There you have to connect the wires as follows: black with black and red (VGA) with yellow (PSU). The yellow cable from the VGA is an RPM signal, that is not needed. Dvs. at du må modifisere strømkabelen for og få strøm på viften, da ASUS ikke bruker standard-kontaktene som alle andre produsenter gjør. ?? Jeg har nettopp installert denne kjøleren på mitt ASUS X800XT PE, og pluggen passer fint... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ikke rett spørsmålstegn mot meg, jeg bare quota det Arctic Cooling selv sier på sin egen hjemmeside om sitt eget produkt. Lenke til kommentar
jke Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvilke hastigheter kjører x850xt pe på? Mener det var 540 på core og 590 på memory.Har greid å klokke 550 på core og 600 på memory Lenke til kommentar
kasol Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 klokka mitt HIS X800XTPE til 560 core og 600 på memory. Tok stresstesten i cs:source og den øke ifra 95 (1600x1200) til 106 Jeg digger det kortet. Lenke til kommentar
PropsAreForBoats Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ikke rett spørsmålstegn mot meg, jeg bare quota det Arctic Cooling selv sier på sin egen hjemmeside om sitt eget produkt. Beklager. Spørsmålstegnene var ikke rettet mot deg, men mot hva Arctic Cooling sier på hjemmesiden sin. Burde spesifisert det. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvilken kjøler har du? Kortet mitt har vel som standard en versjon av Artic Cooler sin kjøleløsning montert. Den blåser lufta ut av kabinettet og den fungerer meget bra. Lenke til kommentar
serpens Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Mitt Sapphire 800XT klokket ca. 15 MHz fortere på kjernen med ATI Silencer 4. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Ikke mer? Er det maks du klarer å klokke, eller har du bare klokket for å klokke? Lenke til kommentar
serpens Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Ikke mer? Er det maks du klarer å klokke, eller har du bare klokket for å klokke? kanskje det var uklart - maks. jeg klarte å klokke steg med 15 MHz etter at jeg byttet kjøler. Er ikke så overraskende at det går litt bedre også på kjernen - kjøleren er tross alt temmelig mye større rent fysisk (tykkere, bredere og mye lenger - endel lenger enn skjermkortet i seg selv). Endret 9. januar 2005 av serpens Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) EDIT: Slettet.. (Fant svar på spørsmålet) Endret 10. januar 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå