Kojak Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Jeg og et par kamerater har satt opp et nettverk for å kunne spille multiplayer mot hverandre. Vi finner hverandre i windows (Mine nettverkssteder) og i spill som bruker ipx, men vi har problemer med spill som tar i bruk tcp/ip protokoll. Vi finner ikke hverandres servere inne i spillene? Hva kan være problemet? Alle har installert ipx, tcp/ip og netbeui protokoller. To av maskinene bruker Win98, og resten ME og 2000. Vi kjører nettverket med en hub Det hadde vært fint om noen svarte siden vi har lett lenge etter en løsning. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Pass på at det ikke er noen IP konflikter i nettverket, og at alle maskinene har samme subnetmask. La f.eks den første maskinen være 192.168.0.1 den andre 192.168.0.2 den tredje 192.168.0.3. Alle skal stå på subnetmask 255.255.255.0 Hjelper ikke dette må du se om datamaskinene ruter de IP'ene riktig og gjennom riktig interface. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 i mangen spill som kjøyrer tcp/ip så må du skrive inn ip adressa til servern, har ofte den problemet på lan med spil som cs, då er det berre til å skriv inn ip`en i gamespy. du kan og prøve uten dei andre protokollen, med berre tcp/iå se om det funker Lenke til kommentar
Kojak Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Takk for tipsene, jeg skal prøve det neste gang vi møtes for å linke. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Har hatt det problemet før.. noen av maskinene fant ikke servern.. Da la jeg inn egen IP på de maskinene og egen til servern (192.168.1.x og subnet: 255.255.255.0) Da funka det uten problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå