Gå til innhold

Streame fraPC til XBMC

tommyt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har filmer som ligger på fire forskjellige disker i PC'en. Har fått hjelp til å gjøre endringer i XboxMediaCenter.xml slik at jeg kan streame en disk til Xboxen. Men jeg vil jo gjerne ha muligheten til å se alle filmene mine. Er det mulig å få opp alle diskene mine i XBMC? I tilfellet, hvordan? Har ikke muligheten til å flytte alt til en disk.

Håper på raskt og positivt svar. Vil gjerne ha et konkret svar....

Mvh

Tommyt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har filmer som ligger på fire forskjellige disker i PC'en. Har fått hjelp til å gjøre endringer i XboxMediaCenter.xml slik at jeg kan streame en disk til Xboxen. Men jeg vil jo gjerne ha muligheten til å se alle filmene mine. Er det mulig å få opp alle diskene mine i XBMC? I tilfellet, hvordan? Har ikke muligheten til å flytte alt til en disk.

Håper på raskt og positivt svar. Vil gjerne ha et konkret svar....

Mvh

Tommyt

Hei

Last ned siste versjon av XBMC fra IRC EFnet #xbins eller noe, det eneste du må gjøre er dele folders i XP og XBMC finner den automatisk.

Lenke til kommentar
Jeg finner pc`en på XBMC, men kommer ikke inn på den. Noen innstillinger? Har samme problemet med at andre pc`er skal finne meg. De finner meg som xbox`en, men kommer ikke inn.

De andre pc`ene får denne feilmeldingen:

Det er ikke firewall feil men at du har ikke satt opp rettigheter til den folder hvem som har tillgang ovs. Ta egenskaper på folder-> security kryss av alt på evrybody

Lenke til kommentar
Last ned siste versjon av XBMC fra IRC EFnet #xbins eller noe, det eneste du må gjøre er dele folders i XP og XBMC finner den automatisk.

Jeg har versjon 1.1 som jeg tror er siste versjon. Jeg får spille filer fra nettet men må bla meg gjennom workgroop, maskinnavn, share, katalog, katalog, katalog osv.

Er det ikke en måte å få de filene man vil til å vise under mine filmer o.l.?

Hadde en xbmc versjon som var tidligere en 1.0 en liten stund og den hadde ihvertfall en funksjon som fant programmer på xbox disken. Jeg får ikke det til heller i 1.1.

Lurer og på om jeg kan bruke et hvilket som helst skin eller om det må være laget for 1.1. De to som følger med er ikke helt på høyden.

Lenke til kommentar

for å få opp flere filmmapper må du legge inn hver og en i xboxmediacenter.xml - dersom de ligger spredt, vel og merke :)

det du da trenger å gjøre er å legge til flere shares av denne typen;

<bookmark>
<name>mappenavn på xbox</name>
<path>smb://maskinnavn eller ip/mappe på maskinen/</path>
</bookmark>

edit: under videodelen i config-fila, omtrent nederst

Endret av Frikky
Lenke til kommentar
Har fortsatt problemer jeg, men har nå delt mappen for alle, se vedlegg!

vet ikke om det du har gjort er feil, men når jeg skal gjøre mapper tilgjengelig for alle må jeg skrive inn "Alle" (uten "") i "Legg til..." - slik at mappen følgelig blir aksessbar for alle som prøver seg

Lenke til kommentar
Har fortsatt problemer jeg, men har nå delt mappen for alle, se vedlegg!

vet ikke om det du har gjort er feil, men når jeg skal gjøre mapper tilgjengelig for alle må jeg skrive inn "Alle" (uten "") i "Legg til..." - slik at mappen følgelig blir aksessbar for alle som prøver seg

Jaok, da får jeg prøve videre.

Lenke til kommentar

det aller meste jeg ser på er streamet fra pc'en.. Hvis du fremdeles ikke får det til etter å ha fulgt rådene over, kan du streame via VideoLan www.videolan.org

oppskrift for hvordan du setter opp dette finner du på xboxmediacenter.de

Lenke til kommentar

XBMC: under my files eller my music osv

så velger du det første alternativet i listen over hvor xbox skal lete etter filer

da velger du "Auto-Discover XBMSP Network Shares"

der skal det komme opp pc-navnet fra den pc du deler fra

og under der igjen er det filene dine du deler....

håper at det går bra!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...