EinarEriksen Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 har laget en liten løsning.tror denne skal fungere, men kan hende jeg har gjort en liten feil eller 10 om noen har noe å tilføye, så værsaagod Funksjon: Man taster inn koden på bryterne S1-S9. Taster man eks. det første sifferet riktig, men så feil, må man starte på nytt igjen. Når man har tastet inn riktig kode (for dette skjemaet 2538) trykker man ganske enkelt på den vanlige powerknappen. Noe man kan gjøre om man har et tastebrett som på bildet i den første posten kan man f.eks koble #-knappen til istedenfor power-knappen, slik at man trykker 2538# for å boote. Bare synd at alle vi vet passordet ditt hvis du bruker det eksakte skjema . Bekrefter forøvrig at det ville fungert. Tror jeg Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 har laget en liten løsning.tror denne skal fungere, men kan hende jeg har gjort en liten feil eller 10 om noen har noe å tilføye, så værsaagod Funksjon: Man taster inn koden på bryterne S1-S9. Taster man eks. det første sifferet riktig, men så feil, må man starte på nytt igjen. Når man har tastet inn riktig kode (for dette skjemaet 2538) trykker man ganske enkelt på den vanlige powerknappen. Noe man kan gjøre om man har et tastebrett som på bildet i den første posten kan man f.eks koble #-knappen til istedenfor power-knappen, slik at man trykker 2538# for å boote. Bare synd at alle vi vet passordet ditt hvis du bruker det eksakte skjema . Bekrefter forøvrig at det ville fungert. Tror jeg Knappene er koblet i en matrise. Det er derfor det er 7 kontaktpunkt(4+3) på tastaturet selv om det er 12 knapper. Så til dette tastaturet vil ikke kretsen fungere. En mulighet er å bruke en mikrokontroller(F.eks. Atmel AVR da denne er norsk) til å lese av knappetrykkene. Da kan du programmere den til å ta så lange koder du vil. Men fortsatt så vil det jo bare være å opne kabinettet for å starte maskinen. Men det er jo en kul gadget Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) En enkel løsning som krever at du minst trykker ned [7],[5] og [3] samtidig for å slå på eller av maskinen. ( enkelt å bytte til andre kombinasjoner ). Svakheten er at maskinen også starter dersom du trykker flere knapper i tillegg til de tre, f.eks alle. Men tror de fleste klåfingrede vil prøve seg med 4 tall i rekkefølge, og vil ikke tenke på å trykke ned flere samtidig. ( bortsett fra de som leser dette :!: ) EDIT: Var visst ikke så smart løsning likevel, ser ut til at den starter når du trykker på [1] også. Eller [4]+[3], og en rekke andre... kunne kankje fungert dersom du demonterte tastaturet, og la tape over kontaktflatene på de tastene du ikke bruker i den rette kombinasjonen. Endret 14. januar 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
noseh Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 har laget en liten løsning.tror denne skal fungere, men kan hende jeg har gjort en liten feil eller 10 om noen har noe å tilføye, så værsaagod Funksjon: Man taster inn koden på bryterne S1-S9. Taster man eks. det første sifferet riktig, men så feil, må man starte på nytt igjen. Når man har tastet inn riktig kode (for dette skjemaet 2538) trykker man ganske enkelt på den vanlige powerknappen. Noe man kan gjøre om man har et tastebrett som på bildet i den første posten kan man f.eks koble #-knappen til istedenfor power-knappen, slik at man trykker 2538# for å boote. Bare synd at alle vi vet passordet ditt hvis du bruker det eksakte skjema . Bekrefter forøvrig at det ville fungert. Tror jeg Knappene er koblet i en matrise. Det er derfor det er 7 kontaktpunkt(4+3) på tastaturet selv om det er 12 knapper. Så til dette tastaturet vil ikke kretsen fungere. En mulighet er å bruke en mikrokontroller(F.eks. Atmel AVR da denne er norsk) til å lese av knappetrykkene. Da kan du programmere den til å ta så lange koder du vil. Men fortsatt så vil det jo bare være å opne kabinettet for å starte maskinen. Men det er jo en kul gadget jau, så skjemaet for tastaturet etter jeg laget skrev "tastaturet på bildet" Om man får tak i et tastatur der alle bryterne er trykk-knapper, og har to dedikerte tilkoblinger til hver knapp, så skal det fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå