Gå til innhold

Bruke kode "tastatur" som power knapp?

Anbefalte innlegg

ok, jeg satt og så etter noen ting på Elfa, og da kom jeg over et slags kalkulator panel med bare tall.. jeg lurer da på om det hadde gått ann å bruke den som power knapp?(Elfa vare nummer: 35-678-07)

Hvis dette er gjort før noen som har en link?

post-112-1105054382_thumb.jpg

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virke som en kodelås mener du? Taste et bestemt siffer for å starte opp? Jeg vet du kan starte opp ved å taste kode på tastaturet, så det er jo ikke helt umulig :hmm:

jepp, var det jeg mente ;) . Håper det er mulig, da jeg skal begynne på et kabinett til TG. Hadde vært tøft å ha kodelås så bare du kunne bruke pc'n, men hvis det ikke funker blir det nøkkelbryter...

Lenke til kommentar
Noe slikt kan man jo bruke for å starte opp med kode. om det går ann å modde den fra Elfa vet jeg ikke :hmm:

hvis det blir så dyrt, tror jeg at jeg heller går for nøkkelbryter, men takk for forslaget :thumbup: . Hadde vært topp om det funka å gjøre noe av det samme med den fra Elfa.

får vel søke litt rundt omkring...

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar

Ostekjeks er inne på noe.. Når du slår rett kode, trenger du en duppedings som kortslutter de 2 power pinnene på hk. feks et rele.. Men kortsluttinga skal bare vare 0.5 sek eller no.. omtrent like lenge som du ville holdt inne powerknappen..

rett meg om jeg tar feil!

Lenke til kommentar
Kode lås med OG-porter er kanskje ikke helt 100% å satse på. Hvis noen virkelig har lyst å starte pc'en så kan man bære åpne boksen, å se hvilken rekkefølge tallene har i forhold til portene. (lærte det i går)

Eller... Mens de allerede har kassa åpen, så kan de kortslutte startknappene på hovedkortet og droppe alt det styret med å studere kretsene ;) . Det er jo også mulig å benytte både OG, AND og IKKE porter da, for forviringens skyld ;).

Lenke til kommentar
Eller... Mens de allerede har kassa åpen, så kan de kortslutte startknappene på hovedkortet og droppe alt det styret med å studere kretsene ;) . Det er jo også mulig å benytte både OG, AND og IKKE porter da, for forviringens skyld ;).

Forskjell på OG og AND? :p

Lenke til kommentar

Forskjell på OG og AND? :p

He he. gikk litt i surr der ja, :p måtte løpe for å rekke bussen. Mente jo selvfølgelig OG og ELLER ;) .

Når det gjelder det med kabinettet så antok jeg jo selvfølgelig at kodelåsen blir modda inn i kabinettet ;)

Lenke til kommentar

har laget en liten løsning.

tror denne skal fungere, men kan hende jeg har gjort en liten feil eller 10 :p

om noen har noe å tilføye, så værsaagod ;)

Funksjon:

Man taster inn koden på bryterne S1-S9. Taster man eks. det første sifferet riktig, men så feil, må man starte på nytt igjen.

Når man har tastet inn riktig kode (for dette skjemaet 2538) trykker man ganske enkelt på den vanlige powerknappen. Noe man kan gjøre om man har et tastebrett som på bildet i den første posten kan man f.eks koble #-knappen til istedenfor power-knappen, slik at man trykker 2538# for å boote.

post-112-1105466194_thumb.png

Lenke til kommentar
Kode lås med OG-porter er kanskje ikke helt 100% å satse på. Hvis noen virkelig har lyst å starte pc'en så kan man bære åpne boksen, å se hvilken rekkefølge tallene har i forhold til portene. (lærte det i går)

Nei det kan dem nok ikke, hvis du setter power on til å være et pasord, så kan du samtidig slå av muligheten for å bruke power on knappen, og da kan du kortslutte så mye du bare orker, men maskien vil ikke starte.

Lenke til kommentar

Nei det kan dem nok ikke, hvis du setter power on til å være et pasord, så kan du samtidig slå av muligheten for å bruke power on knappen, og da kan du kortslutte så mye du bare orker, men maskien vil ikke starte.

men om man gjør det kan man heller ikke benytte seg av den hjemmesnekra kodelåsen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...