Gå til innhold

Synspunkter på side/design

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en god stund holdt på med et prosjekt, et nettsted som tilbyr mobilunderholdning som ringetoner, bakgrunner osv.

Har nå kommet så langt at jeg synes det er tid for lansering, og er da veldig spent på hva andre har å si. Det som gjenstår er diverse justeringer for å validere, samt litt småtuning mot Firefox og Opera. Dette er derfor ikke nødvendig å påpeke.

I IE vises imidlertid siden etter hensikten, og visuelt og innholdsmessig er den klar. Derfor; hvis noen vil dele sine synspunkter setter jeg pris på det!

Link: Mob-Fun.com

- Sindre

Endret av sindre_m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

• Portal-looken funker bra rent visuelt sett, men den er "helt lik" alle de titusen bortimot identiske mobilsidene vi ser popper opp overalt for tiden (er ikke markedet mettet snart?)
  • Den horisontale menyen er et brukervennlig mareritt. Mixing av linker til eksterne "sponsorer" og interne sider er fy-fy!
  • Det avrundede hjørnet oppe ved søkefeltet så faktisk grusom ut. Tydelig at den er laget med en ustø muse-hånd :p
  • Skal siden være på engelsk eller norsk? Det meste er engelsk, men noen steder er det en salig blanding:
    Dyr | Fun | Mennesker | Telefon | Trafikk
  • Javascript overalt! Med mindre du vil hindre 10% av dine besøkende til å gjennomføre et kjøp foreslår jeg at du erstatter overflødig bruk av JS med mer støttede "språk" - HTML f.eks :whistle:
  • I likhet med alle andre portal-lignende sider er koden horribel. Du har begrenset bruken av tables (bra!) og brukt endel div's og CSS, men jeg får allikevel en drøss feil i validatorn - skal du bruke XHTML, så bruk det skikkelig!
  • Totalt fraværende bruk av hn-elementer
  • XHTML bør serveres som application/xhtml+xml til nettlesere som takler det, hvis man absolutt vil bruke text/html kan man like greit holde seg til HTML 4.01

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemld. ;)

•  
  • Portal-looken funker bra rent visuelt sett, men den er "helt lik" alle de titusen bortimot identiske mobilsidene vi ser popper opp overalt for tiden (er ikke markedet mettet snart?)

Mulig markedet er mettet, men jeg synes dette er et design som fungerer greit til formålet.

• Den horisontale menyen er et brukervennlig mareritt.
    Mixing av linker til eksterne "sponsorer" og interne sider er fy-fy!

• Det avrundede hjørnet oppe ved søkefeltet så faktisk grusom ut. Tydelig at den er laget med en ustø muse-hånd :p

Hmm.. Ser den virkelig så ille ut? Stemmer nok at den er tegnet ja, men her synes jeg da det ser ok ut. screenshot?

• Skal siden være på engelsk eller norsk? Det meste er engelsk, men noen steder er det en salig blanding:

Takk for denne. Planen er begge språkene, men selvfølgelig ikke samtidig ;)

• Javascript overalt! Med mindre du vil hindre 10% av dine besøkende til å gjennomføre et kjøp foreslår jeg at du erstatter overflødig bruk av JS med mer støttede "språk" - HTML f.eks :whistle:

Forsåvidt enig, men det lar seg ikke like lett gjøre her. Da får det heller være med de 10 %'ene.

• I likhet med alle andre portal-lignende sider er koden horribel. Du har begrenset bruken av tables (bra!) og brukt endel div's og CSS, men jeg får allikevel en drøss feil i validatorn - skal du bruke XHTML, så bruk det skikkelig!

Som jeg sa; koden validerer ikke nå, men dette har lite å si for det visuelle utseende, som tross alt de fleste besøkende i en slik målgruppe er opptatt av (vil jeg tro). Derfor valgte jeg å legge den ut, og fikser koden da jeg er sikker på at designet er endelig.

• Totalt fraværende bruk av hn-elementer

• XHTML bør serveres som application/xhtml+xml til nettlesere som takler det, hvis man absolutt vil bruke text/html kan man like greit holde seg til HTML 4.01

Lenke til kommentar
Enig med loomy på alle punkter, men:

Du skulle prøvd å lage den bredere. Fyll hele siden, men pass på å hold den oversiktlig. Dette gjelder vertikalt og.

Ikke kompatibel med verdens fungerende browsere? Smart one! :thumbup

Nja, det kan fort bli voldsomt bredt innholdsfelt da tror jeg ved høye oppløsninger. Dessuten ville ikke det fungere noe særlig med headeren.. ;)

Lenke til kommentar

•  

Hmm.. Ser den virkelig så ille ut? Stemmer nok at den er tegnet ja, men her synes jeg da det ser ok ut. screenshot?

Den er identisk i IE6, så jeg tror ikke den blir vist feil i browseren, uansett:

EDIT: Ang. størrelse, egentlig syns jeg den kunne vært noen pixler smalere slik at den passer i 800x600. Kanskje litt stress å endre på det nå ;)

post-76-1105108652_thumb.ibf

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...