Gå til innhold

Sigma EF 500 deg Super, dårlig eksponering?

Anbefalte innlegg

Kjellerkaren på Lømorks hevder at Sigma sine blitser gir mange fleire feileksponerte bilder på D70 enn Nikon 600 og 800.

Derfor er begge Nikon sine blitser et bedre kjøp enn Sigmaen. Er det noken som veit om dette stemmer?

Endret av johnohod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest på dpreview i noken timar, har eg bestemt meg for at det blir Sigma blits.

Det virkar som om dei som har eksponeringstrøbbel stort sett brukar Canon, mens dei som bruker denne blitsen i kombinasjon med D70 er veldig fornøgde. Veit ikkje om dette stemmer heilt, men det er i alle fall det inntrykket eg får. :hmm:

Dessuten har den alle funksjonane til SB-800 og er nesten like kraftig + at den koster 1800,- mindre.

Lenke til kommentar

Problemene som endel har med denne blitzen skriver seg hovedsakelig til ett objektiv. Nemlig den nye 24-70 EX 2.8 Macro.

Sigma har visst problemer med å få dette objektivet til å fungere skikkelig på spesielt 20D. Fokuseringsproblemer ved bruk av AF-hjelpelys er utbredt og mange har også problemer med at objektivet frontfokuserer endel, spesielt på 24mm.

Sendte nettopp et slikt i retur selv, da det frontfokuserte ganske mye på 24mm. På 70mm frontfokuserte det ørlite, men det økte på jo mer man zoomet ut og på 24mm var det dessverre ikke brukbart til mitt bruk. Når forhandleren får inn et nytt parti av dem skal jeg gjøre et nytt forsøk på å få ett som fokuserer riktig.

På mitt 300D fungerte blitzen fint sammen med objektivet.

Blitzen fungerer forøvrig helt flott på de andre objektivene mine også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...