Gå til innhold

Telefon kjøpt gjennom Sense - operatørlåst?


Anbefalte innlegg

Har lettet meg ihjel etter svar på om Sense låser telefoner kjøpt gjennom dem her på forumet. Kan ikke si jeg har fått det endelige svaret på dette.

 

Vurderer å kjøpe meg telefon gjennom Sense og det er avbetalingsformen som er mest aktuell. I betingelsene skriver de at telefonene er operatørlåst, men kan ikke se noen grunn til dette da de opererer med 0,- i månedsavgift og kjøpet blir å regne som ett avbetalingskjøp på selve telefonen.

 

Noen som nå kan gi meg ett konkret svar på om telefonene er låst til Sense, eller om andre operatører kan benyttes?

 

Kunne selvfølge lig kontaktet deres kundeservice, men antar svaret uansett hadde vært at de var låst.

 

Edit:

Pyntet litt på emnetittelen for å gjøre den mere klar i forhold til din problemstilling.

-Remerser

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var dette jeg opplevde når jeg letet rundt etter svar før innlegget mitt. Fortsatt ikke blitt klok på det jeg lurte på. Bare påstander og usikkerhet om dette.

 

Da kan jeg fortelle at det er Samsung E330 jeg vurderer å kjøpe. Så Mobilguiden666...det er vel sånn at enten er alle E330 låst eller så er dem ikke?

 

Noen som har kjøpt Samsung E330 fra Sense og kan svare på om den er operatørlås eller om det kan brukes hvilket som helst simkort?

Lenke til kommentar

Igjen gjentar jeg at de aller fleste telefonene til Sense IKKE er låst. Det er jeg SIKKER på.

 

Er ikke 100% sikker på E330 - men tviler veldig sterkt på det. Den har i så fall begynt å selges låst nå nylig (mindre enn 14 dager siden).

 

Ikke for å fornærme noen nå..men er kanskje fordi han jobber i sense at han sier de er "låst"?

Det er nok det :p

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Ikke for å fornærme noen nå..men er kanskje fordi han jobber i sense at han sier de er "låst"?  :)

hvis han bevist sprer falsk info burde han vel sparkes langt ut fra disse fora?

 

for å være ontopic så kan jeg si at hverken telenor, netcom eller tele2 selger denne telefonen(e330) låst, så jeg tviler på at sense gjør det, ikke spør meg hvorfor men de pleier å låse de samme telefonene

Endret av Grokster
Lenke til kommentar

Grokster: Da mener du jeg f.eks trygt kan kjøpe E330 gjennom Tele2 eller Sense og den ikke er låst? Garanterer du? :roll:

 

Var innom Elkjøp i dag og ekspeditøren påstod Tele2 nå låste alle sine mobiler. Kan selvfølgelig være han ikke hadde peiling eller han er pliktig til å si det.

Lenke til kommentar
Grokster: Da mener du jeg f.eks trygt kan kjøpe E330 gjennom Tele2 eller Sense og den ikke er låst? Garanterer du? :roll:

 

Var innom Elkjøp i dag og ekspeditøren påstod Tele2 nå låste alle sine mobiler. Kan selvfølgelig være han ikke hadde peiling eller han er pliktig til å si det.

da jeg ikke har tilgang til sense sine telefoner kan jeg ikke garantere det nei, men tele2 sine er fri, så det er nok veien å gå ja :yes:

 

ingen INGEN er pliktig å gi feilinformasjon uansett :no:

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemstilling som trådstarter her, bare en annen telefon - nemlig SE K500i. Har sendt mail til kundeservice med spørsmål om telefonene deres er operatørlåst, men har da ikke fått noe svar enda.

 

Tidligere erfaringer med Sense (ca. 1-2 år siden) er at de ikke har hatt operatørlås, men om dette har endret seg vet jeg ikke og det vet tydligvis ingen andre heller(?) :roll:

Lenke til kommentar

Fikk svar fra kundeservice hos Sense i dag:

 

Hei og takk for din henvendelse.

 

K500i er blandt de telefonene som er låst til Sense.

 

De fleste telefonene vi selger i vår webshop er ikke operatørlåste. Er telefonen låst vil det opplyses ved bestillingen.

 

Telefoner som selges gjennom Narvesen er låste.

 

Litt oppklarende i det minste. Hvis det nå stemmer da, noe det jo absolutt burde gjøre :p

Lenke til kommentar

Tror uansett jeg går for den. For hvis det nå skulle vise seg at den ikke er låst, så er jo det greit for min del (får heller skrive enn krass mail til Sense :p). Og hvis ikke så er det jo alltid muligheter for å få låst den opp :yes:

 

Men det blir jo en litt "unødvendig" ekstrautgift og mer arbeid da... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...