Mørbradbiff Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Vurder å kjøpe ICYBOX ekstern 3,5" harddisk kabinett. Se her: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=42028 OG http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=36755 Jeg har en "Western Digital Caviar SE 200GB WD2000JB" 8 MB minne Hvis man ser på prisguiden her på HW.no så har tre stk komentert denne: ------------------------------------------------------------------------------------ en sier: Ubrukelig: I utgangspunktet en fin box. Men etter at den har stått på en stund (1-2 t) så begynner den og slå seg av og på, hele tiden. ------------------------------------------------------------------------------------ en sier: Rett og slett bra: Jeg er svært fornøyd og kan varmt anbefale den videre. ------------------------------------------------------------------------------------ en sier: Funker fett !: Har ikke merket noen ulemper. Digg å ha. Godt kjøp. Løp å kjøp. ------------------------------------------------------------------------------------ Jeg har ikke lyst på en ekstern Disc som slår seg av hele tiden. Noen som vet om dette stemmer? Er disse to å anbefale? Hvis ikke? Hvilke ekstern HDD burde jeg kjøpe?(av den billige sorten) Jeg har ingen erfaringer av HDD-kabinett. Takker for alle svar! Endret 7. januar 2005 av DjKs Lenke til kommentar
petter_707 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg fikk en slik ICYBOX i jule gave . Den funker akkurat som alle andre eksterne hdd'er, bare at den ser ufattelig mye bedre ut. Nå har jeg en som er i sølv finish og ingen neon lys som på den i linken din. Jeg har en Maxtor 300 GB 16 MB i den. Jeg synes den er topp. Du må bare se i lommeboken og tenke på om du har bruk for den eller ikke. Lenke til kommentar
larschristopher Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 hei, jeg har en icybox, jeg må si den er ubrukelig ... den slår seg av og på hele tiden, lette faktisk etter hjelp da jeg kom over forumet men kan ikke finne no hjelp (for icybox) her.. så det er kanskje ikke no svar på problemet antar at noen funker det for og andre ikke... merkelig Lenke til kommentar
paknive Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 i så fall ville jeg returnert hele saken. har selv en icybox, sort m/blått lys, med en 200gb WD disk og har ikke noe problemer overhodet med det. anbefales sterkt fra en som har altfor mange hder i maskinen og som må ha flere icyboxer etterhvert el nytt kabinett. i så fall blir det auus vento 3600 Lenke til kommentar
regeli Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har akkuratt samme harddisk og kabinettet med blått lys. Aldi noe problem med det. ANBEFALES! Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg har den der, og den fungerer som forventet. Jeg satte inn den gamle 80G harddisken. Merk at FireWire er generelt raskere enn USB2.0, så kjøp den versjonen med det hvis hovedkortet ditt støtter det. Lars: Hvis du har en harddisk som blir veldig varm kan det være en mulig årsak. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 PROTESTERER!: USB2.0 er raskere! Enn fireWire! Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Ikke hos meg. Tester viser at FW gir generelt høyere overføringshastighet. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 PROTESTERER!: USB2.0 er raskere! Enn fireWire! Jeg er mer enig i at Firewire er kjappere enn USB da Firewire gir mer hastighet i lengden og at det er mer stabilt. Dete er ihvertfall min erfaring. RTP Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 kan godt hende at det er slik med denne hddkabinett. Men når man tenker USB 2.0 og FireWaier så er USB2.0 raskest.. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 USB2 har høyere burst båndbredde, men de aller fleste tester viser at FW gir lavere søketid og høyere overføringshastighet. Det gjelder ikke bare akkurat dette kabinettet. Google! Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hei. Akkuratt kjøpt meg en 3" Icybox som jeg puttet en helt ny 120GB Samsung Spinpoint Hdd i. Ser ut til å fungere bra, men den kommer ikke opp i utforsker, naturlig siden det ikke finnes noe filsystem/partitioner på den. MEN, den viser heller ikke i disk management, så jeg får ikke opprettet noen partitioner på den heller. Regner med at det går fint om jeg putter selve disken rett inn i en maskin og oppretter partition på den først, men trodde dette skulle være unødvendig? Noen som kjenner til om det skal gå an å opprette partisjoner direkte, eller om Hdd'en må være partisjonert først? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Tja, sjekk om den er satt til master, kanskje det hjelper? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ja den er satt som master. HAr prøvd slave og cable select også. Er mye mulig det er slik at den må være partisjonert før den monteres i "Icy Box'en".. Noen andre som kjenner til dette? Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 kan godt hende at det er slik med denne hddkabinett. Men når man tenker USB 2.0 og FireWaier så er USB2.0 raskest.. Prøv disken i HD Tach. Last ned her http://www.simplisoftware.com/Public/index...?request=HdTach. Har testet min WD 250GB ekstern disk med både FireWire og USB 2.0 kobling og FireWire er DESIDERT raskest, dette gjelder og ved overføring av store filer (DVD iso'er) USB 2.0 er teoretisk raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå