j-- Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Heisann! Jeg sitter her og skal bestille noe stash fra www.frozencpu.com ,men skjønner ikke noe av det moms og fraktgreiene... Kan noen mate meg opplysninger med t.skje? Hvis jeg bestiller derifra, må jeg betale noen ekstra utgift på toll når pakken kommer til norge? Og hvilket frakt-selvskap er det lurt å velge? ... Fôr meg med info.. /Clvn edit: Hørte noe om at momsgrensen var på 6k. stemmer dette? så alt men bestiller for under 6k går rett igjennom? Endret 6. januar 2005 av clvn Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Flyttes til Webshop- og butikkdiskusjone Lenke til kommentar
Proteuz_4 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Må nok dessverre skuffe deg litt her.. Det er nå sånn at vi bor i Norge. Her i landet har man fortsatt mange merkelige lover og regler. Tollreglene er slik som de var i 1972.... Verdien av en gjenstand man ønsker innført til Norge via postsystemet, må ikke overstige 200,- norske kroner. Dette gjelder også om verdien med porto overstiger dette. Overstiger man 200,- grensen er man relativt sikker på at man må ut med nesten det dobbelte før gjenstanden/pakken er lovlig innført og er i dine egen hender. Dette med 6000.- du nevner gjelder kun om du slenger deg i bilen og hamstrer litt mat og øl i sverige, evnt om du river med deg en la oss si lcd skjerm du finner på tilbud.. skjermen må da ikke koste sammen med evnt andre ting og varer du kjøper med deg enten det er dvdr, spill osv 6000,- . Overstiger du dette beløpet blir det ut i tollen en tur.. Det kan jo seff bli en dyr og kjedelig affære. Grensen på 6000 gjelder vel også bare når man har oppholdt seg over 24 timer utenfor den norske grensen. Ellers er det vel bare 3000.- .. Men det husker jeg ikke 100 % nå. Litt for tidlig på morran :-P og rekker ikke sjekke det opp... Men sånn er det.. Kjipt å bo i Norge ! ikke har vi bredbånd og ikke kan vi bestille noe på nettet uten at det koster skjorta buksa og slipset... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Så jeg må betale 25% ekstra på det jeg bestiller for moms? Og hvilken fraktmetode er best? USPS Global Express Mail $59.70 USPS Air Parcel Post $42.65 FedEx Priority (1-3 days) $126.67 FedEx Economy (2-10 days) $118.71 Går det greit å ta den billigste? Og så var det dette med toll.. Hvordan er det det fåregår, og hvor masse må jeg betale for en pakke til ca 150$ Endret 7. januar 2005 av clvn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå