Gå til innhold

Problem med mørk Samtron 76E

Explorer

Anbefalte innlegg

Min eldrende skjerm, en Samtron 76E sliter. Denne skjermen har jeg hatt siden jeg kjøpte en maskin på Multicom for mange år siden (da XP1700 var det hotteste :roll: ). Har egentlig aldri hatt problemer med skjermen til vanlig bruk. Har da vært litt irritert over at spill er veldig mørke. Men ettersom jeg ikke har spilt så mange "mørke" spill så har det aldri plaget meg så mye.

Men så var jeg hjemme i julen, å så på skjermen som var der, en Fujitsu S5 og denne hadde fargene i behold, men var mye mer lyssterk. Har fått kommentarer rundt om kring (lan og slikt) om at skjermen min er mørk.

Men det var ikke før jeg kjøpte Half Life 2 for et par dager siden, at det kokte over. Half Life skal ikke være et mørkt spill. Hos meg er HL like mørkt som Doom 3 :no: .

Så jeg gikk inn i innstillingene til spillet og fant den gamma-saken. Det skulle være tre linjer tekst som skulle justeres etter slik at det ble perfekt. Jeg kunne ikke se noen av disse tekstlinjene :cry: .

Er ikke morsomt å bli slaktet på CS:S fordi man ikke ser noe hvis man ikke står ute i solen :cry

Det er ikke noe problem med annen HW. Skjermen er prøvd på flere maskiner og er like mørk. Har heller ikke lyst å kjøpe ny skjerm riktig enda ettersom jeg for tiden er fattig studen :ermm: .

I innstillingene til skjermen er kontrast og lysstyrke stillet på max.

Kan noen hjelpe?! Noen innstillinger som kan være oversett? Skal nevnes at skjermen bestandig har vært mørk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...