Zyb Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei! Jeg skal anskaffe et nytt hovedkort, har ikke bestemt meg for pris enda, det jeg lurer på er tilkoblingen av hdd til hk. Hovedkort som har sokkel T har visst generelt støtte for S-ATA, har de også støtte for de "gamle" IDE 48pin diskene? For mitt vedkommende vil det nemlig utvilsomt være mest hensiktsmessig med IDE 48pin diskene, uavhengig av bedret ytelse på S-ATA. Det jeg ønsker er et hovedkort med støtte for Intel socket 775 og støtte for IDE 48pin disker. Mulig? Vet det er mange gløgge hoder der ute som kan svare. Jeg takker isåfall. Mvh. Sindre Stordahl Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Mener du virkelig 48pins så trengs vel et adapter... Hvor gamle er de? Har aldri hørt om 48pins ide-disker og ingen hovedkort jeg vet har denne støtten. De normale ide-diskene har 40pins ( Ultra ATA med 80 conductor ). Jeg tenker litt på 50pins laptop-disker, der noen pinner går til strøm, men det er jo en annen sak Lenke til kommentar
Zyb Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Beklager forvirrende tekst, jeg mener 3,5 IDE disker som denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121189&cks=PRL -sindre Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det jeg ønsker er et hovedkort med støtte for Intel socket 775 og støtte for IDE... Da ble det enklere å besvare, fordi alle socket775-kort jeg kjenner til har støtte for IDE-disker, inkl. den du linker til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå