Gå til innhold

Nei det skal ikke være lett...

NanX

Anbefalte innlegg

Er blitt lei av min gamle 3510i og vil gjerne ha en mobil som vil går han å "bruke" ;)

Takker for svar, for eg er egentlig ganske blank på hva mobil eg vil ha.. har bare sett litt på k700i og s65, men k700i kan jo ikke ha minnebrikke :p

s65 skal være noe treg å bruke, men har topp bildekvalitet..

Hva sier dere? :ermm:

Funksjoner:

-Kalender: Ja- Enkel

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-EDGE: Ja/nei

-WAP:er ikke nødvendig

-Kalkulator: nei

-JAVA: ja/nei

-Email klient: sier ikke nei takk viss d er..

-Spill: nei, ikke nødvendig

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ

-Vekt: ikke viktig

-Antenne: intergrert

-"Støt/sprut/støv-sikker": nei

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm: Større eller lik 160x120

-Touchscreen: nei

Pris:

Jeg har mellom 0 og 3000 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding: nei

Diverse:

-Merke: ikke så viktig så lenge det holder

-Kamera: Ja, jo bedre jo bedre :D

-Videokamera: Ja/nei

-Symbian: Ja/nei

-Triband: Ja

-Infrarød port: nei

-Bluetooth: Ja

-Minne: så lenge minnerkort funker er ikke d så viktig

-Minnekort?: Ja

-Polyfoniske ringetoner: ja

-MP3: Ja, men er ikke så viktig siden eg har en mp3-spiller fra før..

-Radio: Ja/

-3g(UMTS): ?

-Wlan: ?

-Batterilevetid: ikke så veldig viktig, men må holde mer enn en dag.

-Kommer til å bruke mobilen til å ta en del bilder, og sende MMS og SMS..

Endret av NanX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nok jeg ville vurdert N6230 i ditt tilfelle.

Den har alt k700 har.

Ehh nei. K700i har bedre kvalitet på kameraet, Mye bedre skjerm, bedre java -ytelse, bedre og finere menyer. Hvis du skal se bilder på skjermen så er ikke 6230 noe for deg!

cx65 skal være noe treg å bruke, men har topp bildekvalitet..

hva mener du med det? At den har bra kamera eller bra skjerm? For hverken kamera eller skjerm på CX65 er noe spesielt bra.

-------

Tilbake til saken:

Det ser ut som S65 passer dine behov :thumbup: Grei telefon, bare synd den har så dårlig skjerm.

Hvis du kan klare deg uten minnekort så anbefaler jeg K700i :thumbup:

Kanskje du også skal se litt på Siemens SX1?

Lenke til kommentar

cx65 skal være noe treg å bruke, men har topp bildekvalitet..

hva mener du med det? At den har bra kamera eller bra skjerm? For hverken kamera eller skjerm på CX65 er noe spesielt bra.

sry.. mente s65, ikke cx65..

Lenke til kommentar

Den har alt k700 har.

Ehh nei. K700i har bedre kvalitet på kameraet, Mye bedre skjerm, bedre java -ytelse, bedre og finere menyer. Hvis du skal se bilder på skjermen så er ikke 6230 noe for deg!

Ehh, nei, Nokia 6230 har sammenlagt bedre java-ytelse en K700.

sony_ericsson_k700_ytelse1.jpg

sony_ericsson_k700_ytelse.jpg

6230 ligger langt over på MIDP 2.0 ytelse, som er det nyeste og beste innen java. De fleste aplikasjoner/spill bruker MIDP 2.0.

Lenke til kommentar

Den har alt k700 har.

http://amobil.no/artikkelbilder/sony_ericsson_k700_ytelse1.jpg

http://amobil.no/artikkelbilder/sony_ericsson_k700_ytelse.jpg

6230 ligger langt over på MIDP 2.0 ytelse, som er det nyeste og beste innen java. De fleste aplikasjoner/spill bruker MIDP 2.0.

Ehhh jo; Det er fordi skjermen til K700i har så høy oppløsning. Hvis man stiller ned oppløsningen på K700i sin skjerm, får K700i bedre java-ytelse enn 6230 :tease:

Endret av *Dragon*
Lenke til kommentar

Den har alt k700 har.

http://amobil.no/artikkelbilder/sony_ericsson_k700_ytelse1.jpg

http://amobil.no/artikkelbilder/sony_ericsson_k700_ytelse.jpg

Ehhh jo; Det er fordi skjermen til K700i har så høy oppløsning. Hvis man stiller ned oppløsningen på K700i sin skjerm, får K700i bedre java-ytelse enn 6230 :tease:

Skjønner ikke helt dette utsangnet, mener du å si at hvis du setter ned oppløsningen så blir java-ytelsen bedre? Det har jeg ingen grunn til å tro på! Oppløsningen har da vel ingen sammenheng med java-ytelsen, eller?

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
En ulempe med den høyoppløselige skjermen til K700 er at telefonen får mye mer piksler å jobbe med enn normalt, som igjen fører til dårligere ytelse. For å løse dette problemet kommer K700 med muligheten for å kun bruke en viss del av skjermen - henholdsvis 128x128 og 128x160 piksler. Går spillet for tregt, er det altså bare å stille ned oppløsningen og bruke en mindre del av skjermen.

:tease:

Lenke til kommentar
eid!! ;)

men hvor mange bilder vil eg få plass til på k700i?? tar bildene stro plass?

eller burde eg gå for S65?

Du får plass til sykt mange bilder på K700i :) Min K700i er tom for battery, så jeg får ikke sjekket hvor mange bilder jeg har nå, men jeg har vel ca 200-500 bilder + ca 100 javaspill, noen programmer, en del ringetoner og mye annet. Det er overraskende hvor mye man får plass til med ''bare'' 41 MB minne.

Lenke til kommentar
eid!! ;)

har du sett på Motorola E398? Vurderte bla. K700 og S65 jeg også før jeg havnet opp med E398...

S65 tar flotte bilder (for mobil å være, vel og merke) men skjermen er lite å skryte av... Dessuten kan du ikke spille av mp3 på den :no:

Lenke til kommentar
eid!!  ;)

Du får plass til sykt mange bilder på K700i :) Min K700i er tom for battery, så jeg får ikke sjekket hvor mange bilder jeg har nå, men jeg har vel ca 200-500 bilder + ca 100 javaspill, noen programmer, en del ringetoner og mye annet. Det er overraskende hvor mye man får plass til med ''bare'' 41 MB minne.

d var jo en del d :D

men hvordan er den å ta bilde med i mørke rom? blir det noe bra kvalitet på bildene, ikke bare en svart skjerm?

Lenke til kommentar

Prøv å holde dere til topic. All annet mobilprat, (altså det som nesten må bli karakterisert som off-topic prat) får dere bruke Mobilkafeenl til.

-

For meg høres det ut som du ikke er ute etter en for avansert telefon, og har et relativt normalt mobilbruk. (Uten noen spesielle krav.)

Derfor tror jeg egentlig at SE K700i vil holde i massevis til ditt bruk. 41 mb. burde være nok, til vennebilder og noen meldninger/spill.

Remerzer

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...