Gega Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Haloen folkens Er det mulig å gjenopprette systemet selv om man ikke kommer inn i windows. kommer ikke inn i sikkermodus heller. Finnes det noe måte å rette dette opp på uten "format c:" Er det en måte man kan restore den til et tidligere tidpunkt via diskett er cdplaten? Lenke til kommentar
cdi115 Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Du kan prøve å boote fra XP cd'en. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Du kan prøve å boote fra XP CD'en eller starte setup fra XP'en fra DOS, deretter velge funksjonen: "Repair Windows". Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Quote: On 2001-11-15 08:19, Ardie skrev:Du kan prøve å boote fra XP CD'en eller starte setup fra XP'en fra DOS, deretter velge funksjonen: "Repair Windows". I tillegg til ovennevnte, finnes det noe som heter ASR (Automated System Recovery). Når man booter fra Win2kCDen, er noe av det første man kan gjøre å presse en eller annen F-tast (tror det er F2) for å kjøre ASR. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 15. november 2001 Forfatter Del Skrevet 15. november 2001 On 2001-11-15 11:52, HappyRay skrev: Quote: On 2001-11-15 08:19, Ardie skrev:Du kan prøve å boote fra XP CD'en eller starte setup fra XP'en fra DOS, deretter velge funksjonen: "Repair Windows". I tillegg til ovennevnte, finnes det noe som heter ASR (Automated System Recovery). Når man booter fra Win2kCDen, er noe av det første man kan gjøre å presse en eller annen F-tast (tror det er F2) for å kjøre ASR. Okay..jeg har prøvd det men den spør etter en recoverydisk...er det oppstartsdiskett eller er det en spesiell diskett? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Bare trykk deg videre (om du ikke har denne disken går bare setup-programmet videre), den disketten det spørs etter er en du lager under XP-installasjonen. Hvem gidder vel det? I allfall, du kommer deg videre og får opp flere sånne valg så vidt jeg husker. Bare ta det mest omfattende av dem og la maskina jobbe. Min erfaring er at ting pleier å funke igjen etterpå :smile: Lenke til kommentar
Gega Skrevet 15. november 2001 Forfatter Del Skrevet 15. november 2001 On 2001-11-15 21:45, DFN skrev: Bare trykk deg videre (om du ikke har denne disken går bare setup-programmet videre), den disketten det spørs etter er en du lager under XP-installasjonen. Hvem gidder vel det? I allfall, du kommer deg videre og får opp flere sånne valg så vidt jeg husker. Bare ta det mest omfattende av dem og la maskina jobbe. Min erfaring er at ting pleier å funke igjen etterpå :smile: HMMMMMM...jeg kom ikke videre med å trykke enter ivertfall da det er det eneste valget som er der.. kan det være mulig at det finnes en spesiell diskett for dette eller lar det seg gjøre å lage en sånn diskett i XP...(vi snakker vel ikke de 5-6 oppstartsdiskettene vel??) Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Vi snakker om 4 disketter. Disse skal egentlig oppdateres hver gang du har installert et nytt program o.l. Tror ikke det er så mange som gjør dette, men.... De er VELDIG greie å ha når noe såmt skjer. Jeg har dem ikke. Kanskje jeg bør lage dem. Nei, jeg lager heller et Ghost-Image. :smile: Lenke til kommentar
Gega Skrevet 16. november 2001 Forfatter Del Skrevet 16. november 2001 On 2001-11-16 08:53, JarleW skrev: Vi snakker om 4 disketter. Disse skal egentlig oppdateres hver gang du har installert et nytt program o.l. Tror ikke det er så mange som gjør dette, men.... De er VELDIG greie å ha når noe såmt skjer. Jeg har dem ikke. Kanskje jeg bør lage dem. Nei, jeg lager heller et Ghost-Image. :smile: Jeg er helt enig med deg når det gjelder GHOST-IMAGE..jeg bruker det selv...men denne PC-en tilhører en kompis....ikke det en format c tar så lang tid..MEN det er så irriterende å ikke finne ut av sånne ting....jeg vet av to tilfeller dette har skjedd med WinXP på kort tid...Hvorfor? er det noen som har forklaring på dette. Jeg mener det ikke har vært gjort noe spesielt som skal kunne forårsake dette....eneste jeg vet er at i begge tilfellene har XP plus pakke vært innstallert noen dager i forveien Lenke til kommentar
ByteMaster Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Jeg har faktisk lignende problem (sikkert det helt samme). Kommer ikke inn i Windows XP, men grunnen til det var at jeg la inn Windows 2000 etter at jeg hadde hatt Windows XP inne (la 2000 inn på en helt annen partisjon). Når jeg nå velger Windows XP på boot menyen får jeg opp at den ikke finner ei konfig fil på C:WINDOWSSYSTEM32CONFIGSYSTEMd (tror det var det som stod, husker faktisk ikke 100%), husker at det siste som stod var SYSTEMd. Vet ikke om den d'en skal være slutten av et annet ord som ikke helt kom med. Jeg har prøvd å gå inn i repair saken som den feil meldinga sier jeg skal gjøre, men det hele ser ut som en slags DOS versjon (kan skrive dir og andre kommandoer). Vet ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg kommer dit. Jeg har forresten heller ikke de 4 diskettene =P Lenke til kommentar
Gega Skrevet 17. november 2001 Forfatter Del Skrevet 17. november 2001 On 2001-11-17 12:55, ByteMaster skrev: Jeg har faktisk lignende problem (sikkert det helt samme). Kommer ikke inn i Windows XP, men grunnen til det var at jeg la inn Windows 2000 etter at jeg hadde hatt Windows XP inne (la 2000 inn på en helt annen partisjon). Når jeg nå velger Windows XP på boot menyen får jeg opp at den ikke finner ei konfig fil på C:WINDOWSSYSTEM32CONFIGSYSTEMd (tror det var det som stod, husker faktisk ikke 100%), husker at det siste som stod var SYSTEMd. Vet ikke om den d'en skal være slutten av et annet ord som ikke helt kom med. Jeg har prøvd å gå inn i repair saken som den feil meldinga sier jeg skal gjøre, men det hele ser ut som en slags DOS versjon (kan skrive dir og andre kommandoer). Vet ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg kommer dit. Jeg har forresten heller ikke de 4 diskettene =P Jeg prøvde med de diskettene..hentet dem ned fra bootdisk.com...forresten 5 disketter. Men dette nyttet heller ikke... Meldingen som står er C:WINDOWSSYSTEM32CONFIG det MÅ da gå an å finne ut av dette....på disse maskinene var det ikke dualboot...pussig!!! Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Quote: On 2001-11-15 00:36, Gega skrev:Haloen folkensEr det mulig å gjenopprette systemet selv om man ikke kommer inn i windows.kommer ikke inn i sikkermodus heller.Finnes det noe måte å rette dette opp på uten "format c:"Er det en måte man kan restore den til et tidligere tidpunkt via diskett er cdplaten? jeg orka ikke å lese alle svar her, som jeg anså som unødvendig? Trykk F8 (mange ganger) når bios'n avslutter og velg system restore - viola! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå