Gå til innhold

blåskjerm/reboot, device problem(?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan være feil på RAM selv om Memtest86 kjører uten feil.

Begge mine rambrikker på 2x512 twinmos twister ble rapportert feilfri av bios!, totalt 1024 (k8n-d754), men da de ble kjørt enkeltvis viste bios at en av brikkene kun rapporterte 384 mb med et påfølgende valg om å restarte..ikke mulig å installere winxp. Men etter at den ene brikken ble byttet har det ikke vært tendens til ustabilitet.........

Lenke til kommentar

nettopp ferdi med å ta i fra hverandre maskina å sette o sammen igjen,

da fant jeg ut at det sto en advarselt på harddisken (wd2500sd) om at jeg må velge en av strøm kontaktene å plugge i... enten sata eller legacy... :blush::blush:

hadde seff tatt i begge jeg... muli dette har noe med probleme å gjøre... prøve nå å ser med bare sata'en i.. å viss d enda er noe gale så får jeg prøve å instalere xp på en av de gamle diskene tenker jeg ja.. .. :ohmy:

Lenke til kommentar

heisann... ser det er mye snakk om blåskjerm her, jeg har også problemer med en blåskjerm: "beginning dump of physical memory. physical memory dump complete."

Jeg har også hatt dette problemet før på samme maskin, men jeg husker ikke hva jeg gjorde da, men det hjelper ikke å formatere (erfarte jeg i går)... Holder nå på å sjekke alle HDD med chkdsk... noen som vet noe annet som kan forårsake denne blåmeldingen, har neppe noe defekte komponenter...

specs: P4 2,8GHz "prescott"

2gig GEIL DDR400 2xdual channel

ASUS P4C800 Deluxe HK

GeForce 4TI 4200

3 disker (der en er S-ATA)

Lenke til kommentar
heisann... ser det er mye snakk om blåskjerm her, jeg har også problemer med en blåskjerm: "beginning dump of physical memory. physical memory dump complete."

Jeg har også hatt dette problemet før på samme maskin, men jeg husker ikke hva jeg gjorde da, men det hjelper ikke å formatere (erfarte jeg i går)... Holder nå på å sjekke alle HDD med chkdsk... noen som vet noe annet som kan forårsake denne blåmeldingen, har neppe noe defekte komponenter...

specs: P4 2,8GHz "prescott"

2gig GEIL DDR400 2xdual channel

ASUS P4C800 Deluxe HK

GeForce 4TI 4200

3 disker (der en er S-ATA)

du hadde ikje jort samme som meg da... plugga i både sata å legacy strøm kabel til hd'n(e) ? :innocent:

Lenke til kommentar
du hadde ikje jort samme som meg da... plugga i både sata å legacy strøm kabel til hd'n(e) ?  :innocent:

hehe... nei, jeg hadde nok ikke det, S-ATA behersker jeg ganske godt... holder forresten på å kjøre CHKDSK på alle harddiskene min nå.. ror kanskje jeg gjorde noe sånnt sist gang... (det tar litt tid da, når man skal gjennom 360gig)

Lenke til kommentar
du hadde ikje jort samme som meg da... plugga i både sata å legacy strøm kabel til hd'n(e) ?   :innocent:

hehe... nei, jeg hadde nok ikke det, S-ATA behersker jeg ganske godt... holder forresten på å kjøre CHKDSK på alle harddiskene min nå.. ror kanskje jeg gjorde noe sånnt sist gang... (det tar litt tid da, når man skal gjennom 360gig)

hehe.. ok.. er visstnok ikke lett å vite akkurat hva det er med bare den lille infoen du sa.. det står på slutten a en hau me blåskjermer.. sjekke hendelseslog å notere vilken fil som kresja å google den + search her kan kansje gi deg noen hint..

slikt har gitt meg mange hint.. men kom ikke noen vei likevel da.. derfor jeg er her.. hehe..

*lyst å brenne pc å kjøpe sega eller noe* :thumbup:

Lenke til kommentar

argh... hjalp ikje en dritt å resete cmos eller flytte ram brikke å ta ut legacy kontakt av main hd'n, kan være den "%¤# he blitt skada då.. neste bli å legge in xp på en a dem gamle hd'ne..

får se om jeg kan få til flashinga au, heiv in en gammal diskettstasjon:)

Lenke til kommentar

flasha bios, + sjekka hd'n med wd's eget diagnostic tool.. 0 errors...

men starcraft klikke like lett .. både med å uten blåskjerm, men d har minka på random blåskjermer nå, virker som dem stort sett bare kommer mens jeg spiller

*testa doom 3 skjerm ble hvit.. låste seg..

*testa pirates.. par rare lyder så svart skjerm å låste seg ..

skal ikke være lett dette her nei :(

Endret av roygeir
Lenke til kommentar

usj nå blir det til jeg sender in ram brikka på mandag

men spørsmåle er nå, burde jeg sende med skjermkorte med det samme?

har ikje skjedd noen random crash over hode i det siste, er kun ved spilling, får max "lov" å spille starcraft i 5-10 min før d hele ender i en fin blåskjerm som egentli ikje sier en døyt om vilken fil eller noe som er gale

ellers gidder ikke pirates eller doom 3 starte en gang, alle spellan er forøvrig spelt å forsøkt spelt med deamon tools (imager) har ikke prøvd pirates/doom 3 før så vet ikke om det er selve spillan som er ødelagt , men vet starcraft er i orden hvertfall.

ellers har jeg hørt noe snakk om agp.. leta hardt å lenge etter hvor jeg kunne sette den ned , men fant til slutt ut at det ikke er slikt på PCI-E om jeg ikke tar feil :p

noe snakk om at dataen automatisk rebooter ved en viss temp har jeg oxo lest en plass men kan ikke finne noen steder det står noe om hvor en kan still på det?

Lenke til kommentar

Spør forhandleren om det når du bestiller returskjema.
ellers har jeg hørt noe snakk om agp.. leta hardt å lenge etter hvor jeg kunne sette den ned , men fant til slutt ut at det ikke er slikt på PCI-E om jeg ikke tar feil :p
Nei, ikke på PCI (-E)...
noe snakk om at dataen automatisk rebooter ved en viss temp har jeg oxo lest en plass men kan ikke finne noen steder det står noe om hvor en kan still på det?
Det er på noen ABIT-kort fra "forrige generasjon"... Men du har seff. sjekka at du ikke har unormal CPU-temp (over 60C) noen gang.

Betal litt imellom og få godkjennt RAM. (Apaser er 3-party)

Lenke til kommentar

Spør forhandleren om det når du bestiller returskjema.
Nei, ikke på PCI (-E)...
Det er på noen ABIT-kort fra "forrige generasjon"... Men du har seff. sjekka at du ikke har unormal CPU-temp (over 60C) noen gang.

Betal litt imellom og få godkjennt RAM. (Apaser er 3-party)

:)

60 grader er max av det jeg har sett ja..

noen forslag til vilket ram jeg burde kjøpe? (vet ikke vilke som er godkjent å vilke som er 3 party..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...