EinarEriksen Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Garanti når du handler i utlandet Har du hatt problemer med nordisk garanti på en mobiltelefon fra utlandet? Det er ikke sikkert at du har slike rettigheter her til lands. Her gir vi deg noen gode råd for å unngå å bli lurt trill rundt. Også i Norge kan du få en utenlandsk telefon, men kan disse by på problemer? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 "Man kan derimot garantere seg mot gråimport ved å kjøpe en mobiltelefon med bindingstid." Er du sikker på at du ikke mener operatørlås her...? For bindingstid har svært lite med hva slags telefon du kjøper å gjøre. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 "Man kan derimot garantere seg mot gråimport ved å kjøpe en mobiltelefon med bindingstid." Er du sikker på at du ikke mener operatørlås her...? For bindingstid har svært lite med hva slags telefon du kjøper å gjøre. Det burde ikke bare ringt en bjelle, men en middels stor flyalarm hver gang jeg har lest gjennom det der . Det stemmer, det du sier. Bindingstiden blir på ingen måte knyttet til mobiltelefonen, men det sier bare at man må beholde abonnementet i X antall måneder. Operatørlås er derimot knyttet til IMEI-nummeret, og IMEI-nummeret blir kun tillatt med den operatøren telefonen er låst til. Takk for tipset. Korrigert nå Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Søkke ta. Her sitter jeg med en Nokia 7610 som jeg kjøpte i thailand for ikke så altfor lenge siden. Vil det si at når den går konk (for det kommer den til å gjøre, for jeg har aldri eid en telefon som har overlevd hverdagsbruk), så kommer jeg ikke til å få reparert den? Det er jo nokia for pokker. De lager vel skiten i finland.. kan vel repareres der.. Eller? Den er flæsja til norsk, og funker som ei kule... De må da ha noe world wide garanti..? Endret 7. januar 2005 av ponduz Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Nokia hadde iallefall ikkje noko worldwide garanti tidlegare, men veldig oppdelte "garanti"-områder iforhold til språkpakkene på telefonen. (Om dette har endra seg det siste året skal eg ikkje sei noko om) mvh JanEirik Lenke til kommentar
Shar9 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Søkke ta. Her sitter jeg med en Nokia 7610 som jeg kjøpte i thailand for ikke så altfor lenge siden. Vil det si at når den går konk (for det kommer den til å gjøre, for jeg har aldri eid en telefon som har overlevd hverdagsbruk), så kommer jeg ikke til å få reparert den?Det er jo nokia for pokker. De lager vel skiten i finland.. kan vel repareres der.. Eller? Den er flæsja til norsk, og funker som ei kule... De må da ha noe world wide garanti..? Kjøpte min 7610 i England i en Nokia butikk og de sa at garantien ville gjelde i Norge...! Visst noe skulle gå galt med mobilen var det bare til å levere mob. til en butikk der de selger Nokia telefoner så kunne de sende den dirkekte til Nokia å få den reparert! Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Enkelte av Nokia-verkstedene hevdet at de selv kunne gå inn i en database med IMEI-nummer, og med dette sjekke om de fikk dekket en reparasjon. IMEI-nummer på modeller fra USA og Asia ble ikke godkjent. Dette uten unntak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg