Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk i Tsjekkia spørsmål

Anbefalte innlegg

Ei jeg kjenner studerer i Tsjekkia, men har desverre ikke telefonlinje til leiligheten sin. Leiligheten på andre siden av gangen har en form for adsl, men de må koble seg til modemet med usb-kabel :hmm:

Så kommer mitt spørsmål:

Noen som har peiling på hvilken type modem dette kan være? Det skal vistnok være 2 Usb utganger på denne boksen, og de er allerede to som skal koble seg til den. Det jeg tenkte var å koble noe til slik at vi kan legge opp en cat5 kabel (RJ45) over til hennes leilighet, eller kanskje koble til en trådløs sender..

Problemet er at hun har 0 peiling på data ;) Derfor må det være enkelt å sette opp (jeg sender det ned via posten)...

Om noen kan hjelpe meg så hadde jeg vært VELDIG takknemlig :D

Jo, en liten ting helt til slutt også:

I Tsjekkia er den 99% murhus, og også hun bor i dette, så om det blir noe trådløst må det kunne fungere gjennom to betongvegger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Re: Trådløst og betong: Jeg bor selv i et "murhus" i 4 etg.

Har ikke noe problem med å koble meg på trådløsnettet verken i 3.-eller 2.etg...

Har såvidt dekning i 1 etg... Altså god rekkevidde selv med betong i gulvet :)

Problemet er at det kan være stor forskjell i sendestyrke på noe av utstyret...

Lenke til kommentar
Vist tilkoblingen til modemet er via USB må du nok bruke en pc som ruter. Kan hende det finnes trådløse rutere med usb på WAN siden også, men siden alle norske isp'er leverer via LAN finnes ikke disse produktene i norske butikker.

:( Var akkorat det jeg fryktet... pokker!

Noen som har noen andre tips så mottas de med takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...