Gå til innhold

Ny disk

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny harddisk, og har en pc med 1 stk 100GB Western Digital 7200 RPM fra før. Jeg har raid og ata 133 på hovedkortet og greier, så jeg lurte på å kjøpe en disk på 100 GB til. Men jeg har behov for endel diskplass, og lurer derfor på å kjøpe en 120 GB, men da kan jeg ikke bruke raid. Mitt spørsmål er da: Hva ville du gjort, og er 2 disker i raid 0 Ata 133 skikkelig raske saker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig bør du ta en lik disk som du har og kjøre dem i raid! Ja det blir rakse saker! I visse situasjoner kan du vel på en hastighetsøkning på opp mot 50% ved kjøring av 2 disker i raid, men det er da vel kun teoretisk!

/steinih :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-10 19:13, steinih skrev:

Selvfølgelig bør du ta en lik disk som du har og kjøre dem i raid! Ja det blir rakse saker! I visse situasjoner kan du vel på en hastighetsøkning på opp mot 50% ved kjøring av 2 disker i raid, men det er da vel kun teoretisk!

/steinih
:grin:

feil ca 20%.

Kjetil

Lenke til kommentar

Ikke for å være for pirkete men WD disker har da ikke ATA133 grensesnitt, så du får ikke utnyttet hovedkortets egenskaper med ATA133.

du får kun ATA100.:sad:

Om det er lett å sette opp Raid kommer vel mest an på produsent. Asus = :smile:

Ja du må formatere disken. :sad:

Lenke til kommentar

win_xp forskjellen mellom ata33/66 er liten,hva tror du forkjellen mellom ata66/100/133 er,ingen ting fordi at i teorien er det bra men ikke i praksis,er ikke noe galt med ata66/100/133,eneste som er problemet er at harddiskene ikke klarer å følge med i den farten,skal bli spennende når serialata kommer.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...